2022-08-21, 16:35
Medlem
score!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SelenaHolmes
ni vet musik som bring me the horizon där sångaren bokstavligen skriker rakt i mikrofonen och folk kallar det för att sjunga, låter som en kattstrypare i hela 3 min. det är bara emo-töntar som kan tänka sig att lyssna på sånt här, såna människor som repeterar coola citat för sig själv för att förbereda sig på deras anime-ögonblick där dom ska vara den sexiga hjälten men dom är bara nå vegan-TÖNT. Lyssnar på skiten ibland och fan örona blöder det låter så förjävligt det är öppenbart att man skriker sådär för att han är dum i huvudet, typ arg på allt och alla utan att inse sin egen problematik.

Nej då det är fin musik det
Citera
2022-08-21, 16:41
Medlem
hockexs avatar
Nej, men musik som inte jag gillar är töntig och folk som lyssnar på det är wt.
Citera
2022-08-21, 16:56
Medlem
C.B.G.s avatar
Med tanke på att medelåldern för metal nuförtiden är kring 50 är det kanske bra om dom som lyssnar trots allt har barnasinnet i behåll?
Citera
2022-08-21, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hockex
Nej, men musik som inte jag gillar är töntig och folk som lyssnar på det är wt.

Jag tycker exakt likadant!
Tycker ni inte samma sak som jag tycker, ja då är du riktig emo-tönt-getknullande-svennebög
Nu ska jag gå och micra min hamster för jag är så arg!
Citera
2022-08-21, 18:00
Bannlyst
Kul spaning! Jag har aldrig tänkt på det på detta viset innan, men visst är det som du säger, man tänker på dem som stora bebisar med sitt långa tjejhår och fjantiga kläder. De har oftast svårt att träffa tjejer.

Mycket aspiesar och peddon bland dessa (vetenskaplig gissning).
Citera
2022-08-21, 19:36
Medlem
GreenBastards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Kul spaning! Jag har aldrig tänkt på det på detta viset innan, men visst är det som du säger, man tänker på dem som stora bebisar med sitt långa tjejhår och fjantiga kläder. De har oftast svårt att träffa tjejer.

Mycket aspiesar och peddon bland dessa (vetenskaplig gissning).

Jo för går du på en ed sheeran, gangsta rap eller billie Ellish konsert så kommer säkert inte merparten vara ungdomar och barn?
Citera
2022-08-21, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GreenBastard
Jo för går du på en ed sheeran, gangsta rap eller billie Ellish konsert så kommer säkert inte merparten vara ungdomar och barn?
Är du i fel tråd, eller vad har det att göra med vad jag skrev?
Citera
2022-08-21, 19:53
Medlem
Vi är alla guds barn

Det är värt lite spott. Metalscenen är i sin natur alternativ och vi bryr oss inte vad utomstående tycker. Vi vet att vi inte är häftiga i allmänhetens ögon.

Det är lite synd om den som inte kan uppskatta growling. Som att inte ha utvecklade smaklökar nog för whiskey.
Citera
2022-08-21, 19:57
Medlem
tjo-piri-sko-dojjas avatar
Tur att vi endast välsignar våra öron med Herrens musik eller hur gossar?

All musik utom Gregoriansk sång är för obildade inavel.
Citera
2022-08-21, 22:00
Medlem
mammasguds avatar
Nu lyssnar jag inte själv på just death metal men har betat av väldigt många genrer och subgenrer och allt är bra. Sen finns det såklart både helt underbar och helt värdelös rock, hiphop, techno, whatever.

Bara efterblivna som dömer ut en hel genre. Finns det folk som har passion för något, så är det bra grejer oftast.
Citera
2022-08-21, 22:39
Medlem
YeeNaaldloshii-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mammasgud
Bara efterblivna som dömer ut en hel genre. Finns det folk som har passion för något, så är det bra grejer oftast.

Som du säger så är det nog oftast de lite mer svagbegåvade som gör så. Det märks på TS och vissa andra i tråden.
Citera
2022-08-21, 23:11
Medlem
WitchcultTodays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmniCarnifex
Det du refererar till är typ grind core, neo metal i princip. Dödsmetal är oftast inte lika posöraktigt. De egenskaper du beskriver är ju precis det som startade debatten om false metal, när den musiken kom. Det är att kommersialisera en underground scen och var väl egentligen hela anledningen att olika genrer inom rocken ”dog” under 00-talet. Tiden då varenda liten fjant skulle vara rockig.

Dödsmetal är ju en ganska intelligent musikgenre och kan jämföras med jazz och klassisk musik. Den är väldigt teknisk. Så om du hör något som låter posöraktigt så är det nog en billig rip-off på den äkta varan.

Bring Me the Horizon = grindcore? Glöm det.

Napalm Death, Anal Cunt, Magrudergrind, Bathtub Shitter osv är grindcore.

Men visst, de kallar väl dylika fband som BMTH för (fjomp)metalcore bland annat. På sin höjd. Annars är det väl mer ett ylade jävla popband.

Fast verkligen enig om att det inte är death metal. En skam att dra in dem med Death, Morbid Angel, Possessed, Bolt Thrower och så vidare. Nåväl, Entombed med då.

Och till TS : Visste du att du beter dig som ett barn som startar tråden och hävdar detta? Vad lyssnar du på för sofistikerat?

Jag uppskattar allt ifrån sludge till black metal, blues, klassisk musik osv.

Nu vill man inte bara köra med "jamendurå" så - ställer en fråga :

Blir oerhört nyfiken på din lista av bra musik? Kasta ut den! Så kan vi dra lärdom ifrån din expertis. Och kanske bli lite vuxnare tack vare dig!

Sitter du och göttar dig till några förstapressar av Frédéric Chopin? (Detta är ett skämt av väldigt uppenbara anledningar....)
Senast redigerad av WitchcultToday 2022-08-21 kl. 23:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in