2022-08-21, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chonard
Men det finns ju miljoner ställen å sätt att få in det i landet...inget har väl hjälpt hitils ??

Tullen lyckas ju stoppa enorma mängder narkotika per år så tror nog att färre kommer undan om man utökar tullen.
(https://www.tullverket.se/nyheter/ny...4e4327ad5.html)

Och även om det finns fler ställen att få in det genom skulle det bli krångligare och mer riskfyllt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnlitenUggla
Inte i rumänien.
Vi kan hyra fängelser där till en bråkdel mot vad det skulle kosta och ha dom i sverige
Jag tycker att det är en bra idé, men om man spärrar in så många som 200 om dagen så fylls även rumänska fängelsen snart nog... jag tycker fortfarande återvandring är en bättre idé.
Citera
Medlem
Citat:
Å utan köpare så upphör väl handeln eller hur ???
Se mitt inlägg, jag redigerade det i syfte att svara på just denna fråga.
Citera
2022-08-21, 13:19
Medlem
insvepts avatar
Detta problem är importerat.

Hur blir vi av med det? -Nej. Ut.
Skicka tillbaka packet därifrån de kom. Ändra lagar, riv upp PUT.
Men viljan till detta finns inte, så Sverige är ett sjunkande skepp.

Strängare lagar funkar inte, och våra fängelser är överfulla numera.
Citera
2022-08-21, 13:19
Medlem
Eller är det så enkelt att svennen vill fortsätta knarka å blundar för invandrarnas brottslighet på grund av detta...i så fall är ju det en dubbelmoral delux ...ingen borde ju gnälla på knarkförsäljarna då....eller hur ???
Citera
2022-08-21, 13:22
Medlem
Citat:
Vi hyr fänglese i rumänien.
Billigt och bra.
Och man kan köra dit dom med buss

Smart, tror dock det förslaget ligger ganska långt bort tyvärr.
Citera
2022-08-21, 13:40
Medlem
Skaraborg2s avatar
Länk.

Citat:
Vi hyr fänglese i rumänien.
Billigt och bra.
Och man kan köra dit dom med buss

Rumänien ja är ett passande land.

Att hyra platser på Sofia Cenral Prison vore verkligen skrämmande för "klientelet":

https://www.youtube.com/watch?v=BCqSpRq_Ads

Det har numera gått för långt för att kunna vända den här utvecklingen i landet. Tvärtom den kommer bara att bli värre tyvärr. Naturligtvis skulle det gå att vända denna mycket negativa utveckling men då behövs metoder som aldrig skulle kunna bli accepterade.
Citera
2022-08-21, 13:56
Medlem
DrComforts avatar
En del i att få bukt med buset är att göra den del av buset lagligt som bara är trams att lagstifta kring. Kriminella tjänar grova pengar på olagliga aktiviteter som cannabis. Fullständigt idiotiskt att de ska ha den möjligheten.

Ett mjukare samhälle för dem som inte skadar någon och ett hårdare för de som verkligen skadar. I dag straffas fan människor som inte gör en fluga förnär, snacka om att slösa på resurser och vanligt jävla vett. Och hur känns det som snut att jaga bra människor? Är det moraliskt uppbyggligt? Är man inte själv en jävla buse då?

Okej, nu kommer inte kriminaliteten försvinna bara för att man legaliserar lättare droger, men det är i alla fall en av de baby steps vi borde ta som samhälle.

Ett annat baby step är att ha jobb som inte är inom tjänstemannasektorn men som ändå är utvecklande för en ungtupp. Förr gick pojkarna till sjöss eller hamnade inom industrin. I dag har en ung snubbe som inte har läshuvud inte så mycket mer val än att fitta runt på Burger King eller sälja droger. Okej, hårddraget, men unga män behöver jobb som får dem att känna att de har kuk.

Och nu till något som kan låta kontroversiellt: det är kul och spännande att vara kriminell, det är inget att hymla med. Vi fascineras alla i varierande grad av den undre världen! Ganska jävla många unga män som så klart lockas av att bli yrkeskriminella framför att ta jobb som får dem att känna att de har mensen 30 dagar i veckan året runt. Det måste delvis göras mindre kul och spännande att vara kriminell men också delvis kunna ha ett samhälle som har alternativ som passar hormonstinna pojkar. Slänga ADHD-diagnoser hit och dit för att en del killar helt enkelt inte födes med fitta utan med kuk håller inte.

Makthavarna till fittor skulle dock inte hålla med mig, för det skulle innebära att deras världsbild skulle haverera. Kejsaren är naken, Jan Jönsson och hela proffspolitiken likaså. Vägen till makten i dag går genom en knytblus, inte kompetens!
Senast redigerad av DrComfort 2022-08-21 kl. 14:02.
Citera
2022-08-21, 13:59
Medlem
Citat:
jag frågar vad ni har för ideer om detta..vi vet att brottsligheten beror till 95% på narkotikaaffärer.
högre straff verkar ju inte dämpa så mycket va man läser...så vad skulle verkligen göra skillnad.
ni som förespråkar legalisering av narkotika behöver inte skriva..för det vet alla aldrig kommer att hända..så tänk till nu svensson å kom med bra förslag...
Legalisering helt klart.

Samt stoppad invandring, fler utvisningar samt återvandring.

Men ni Svenssons vill inte ha en lösning, då hade ni inte skapat problemen från början genom att släppa in världens kriminella in i Sverige.

En annan lösning vore om alla ni PK-människor begick kollektivt självmord.
Misstänker att kvarvarande population inte kommer att göra om era misstag!
Citera
2022-08-21, 14:04
Medlem
Belters avatar
Citat:
jag frågar vad ni har för ideer om detta..vi vet att brottsligheten beror till 95% på narkotikaaffärer.
högre straff verkar ju inte dämpa så mycket va man läser...så vad skulle verkligen göra skillnad.
ni som förespråkar legalisering av narkotika behöver inte skriva..för det vet alla aldrig kommer att hända..så tänk till nu svensson å kom med bra förslag...
Jodå, jag tror på höga straff. Säg att man kan få 60 år i fängelse för innehav. Då tror jag inte någon vill röra skiten. Eller typ innehav av hand eldvapen. När jag säger höga straff så ska det verkligen var höga kännbara straff som skrämmer. 60 år i fängelse lär skrämma vem som helst till att söka jobb.
Citera
2022-08-21, 14:06
Medlem
DrComforts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenskaLejonet
Legalisering helt klart.

Samt stoppad invandring, fler utvisningar samt återvandring.

Men ni Svenssons vill inte ha en lösning, då hade ni inte skapat problemen från början genom att släppa in världens kriminella in i Sverige.

En annan lösning vore om alla ni PK-människor begick kollektivt självmord.
Misstänker att kvarvarande population inte kommer att göra om era misstag!

Yes, mindre invandring! Vi kan inte ta emot hundratusentals människor som krockar med vår kultur och inte tro att det ska bli kaos. Svenska folket redan upplever en kulturkrock med de våp och luder till makthavare som vi har. Hur fan blir det inte då med de som kommer hit från främmande kulturer? De krockar med både våra våp och luder till makthavare och svenska folket. Det är alltså tre inte två kulturer vi snackar om: politikeradel, svenska folket och blattekultur.
Citera
2022-08-21, 14:08
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Det du säger nu är ju faktiskt det verkliga problemet...köparna..

Får man högre straff så är chansen större att man får tag på langarna. De ska i sin tu bestraffas hårdare. Så det så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in