2022-08-20, 21:24
Medlem
Jag ser på valet 2022 och ser bara massa skurkar.. Är de det på riktigt?
frågan kan tolkas som en troll/foliehatts inspirerad-fråga, men jag är helt seriös.

Grund problemen i samhället är glasklara.. men partiernas åtgärder gör inget annat än att röra runt i grytan medan allt skit FÅR fortlöpa och blir värre.. Medan makthavarnas bankkonto växer.

När vart en ex. tjänsteman/politiker någonsin dömd för korruptionsbrott i Sverige?
om de verkligen gör grova övertramp så de blir de defacto endast av med jobbet.

Vart är korruptions-åklagarens utredningen om Göran Persson skolpolitik?
- och alla de officiella varningar om att det var fel.. kontra att alla hans vänner vart miljonärer?
Vart är korruptions utredningen om den berömda ombyggnationen av den numera dyraste sjukhuset på jorden.. Nya Karolinska?

Hur kommer det sig att en utredning om 'tjänsteman ansvaret' kommer tillbaka och säger:
'det är ett problem.. så därför! ser vi ett utökad behov att stärka det polisära-/skalskyddet & andra åtgärder för de som har samhälls-makt'.

Varför väljer åklagare bort småbrott i samma 'grövre' åtal?
Varför rapporterar inte polis/åklagare en spec/toxicitet status på mgm? droger eller alkohol?
Varför går nämnder nästan uteslutande på tjänstemanna-versionen?
Varför är det defacto olagligt att vara fattig i Sverige? (straff-avgifter slår bara mot fattiga och leder till utanförskap)
Hur kan vi ens ha demokrati, om våra utskotts-möten inte protokollförs öppet..?

listan kan göras så otrolig lång, dessa exemplen får räcka.
Senast redigerad av Fittsill 2022-08-20 kl. 21:36.
Citera
2022-08-20, 21:42
Medlem
Government is Mafia | Michael Franzese
https://www.youtube.com/watch?v=jzl8jrgp9wM
F.d. maffiakapten, drar liknelser med det ibland, "mafia government" & skrev en bok om det (som jag inte läst)...kanske av intresse, inte lyssnat på hans kanal på ett tag så kan inte ge specifika klipp tyvärr, tog bara första sökresultat
Citera
2022-08-20, 21:53
Moderator
Schlesiens avatar
Organiserad brottslighet --> Politik: inrikes

/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem