Citat:
Tack för bra input.
Du kan inte menar du. Du använder hellre en hallucinerande LLM än tänker själv. (Kolla statistiken på hur ofta chatgpt har fel).
Näst intill alla förordningar, direktiv, beslut, genomförandeakter och ändringsakter som EU klubbar igenom är fulländade och bindande lagar, i vanlig mening, till skillnad från de 1500~ förordningar som vår riksdag klubbar igenom. Dessa förordningar är också till hälften bara en backlog av EU-lagar. Riksdagen har inte tid att klubba allt.
Staten konstaterade efter utredning 2014 att 30% av lagarna de klubbade igenom härstammar från EU. Mediala granskningar på årtalen 2000-2019 visar 37-42%. Du har alltså rätt på sätt och vis. Det är inte "allmänt accepterat". Det är befäst i granskningar gjorda av ett flertal mediehus och även riksdagen själva.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/kommittedirektiv/delaktighet-i-eu_h2b1112/
Du kunde väl åtminstone ha klickat upp ChatGPT's källor? Att sprida desinformation med LLM som bulvan gör dig inte mindre skyldig till spridningen.
Det är precis så man räknar ut andelar. Visa var matematiken fallerar? Eller justja, fråga ChatGPT.
Jämkningen var bara för att relatera till det tidigare inlägget, min gissning på var man har hittat siffran 80% helt enkelt.
Fundamental matematik av lägesmått är alltså inte en vedertagen metod för att jämka inom matematiken? Ok. Fråga ChatGPT vad godtycke innebär.
Men tack, då vet jag var siffran kommer ifrån.
Slutet där vet jag inte vem ChatGPT föreställs rikta sig till.
Brukar inte skratta åt invalider, men det är något särskilt LLM-invalider.
Skulle gärna se hur du formulerade frågan till ChatGPT. Anar ett ganska allvarligt bias i frågeställningen.
Näst intill alla förordningar, direktiv, beslut, genomförandeakter och ändringsakter som EU klubbar igenom är fulländade och bindande lagar, i vanlig mening, till skillnad från de 1500~ förordningar som vår riksdag klubbar igenom. Dessa förordningar är också till hälften bara en backlog av EU-lagar. Riksdagen har inte tid att klubba allt.
Staten konstaterade efter utredning 2014 att 30% av lagarna de klubbade igenom härstammar från EU. Mediala granskningar på årtalen 2000-2019 visar 37-42%. Du har alltså rätt på sätt och vis. Det är inte "allmänt accepterat". Det är befäst i granskningar gjorda av ett flertal mediehus och även riksdagen själva.
https://www.riksdagen.se/sv/dokument-och-lagar/dokument/kommittedirektiv/delaktighet-i-eu_h2b1112/
Du kunde väl åtminstone ha klickat upp ChatGPT's källor? Att sprida desinformation med LLM som bulvan gör dig inte mindre skyldig till spridningen.
Det är precis så man räknar ut andelar. Visa var matematiken fallerar? Eller justja, fråga ChatGPT.
Jämkningen var bara för att relatera till det tidigare inlägget, min gissning på var man har hittat siffran 80% helt enkelt.
Fundamental matematik av lägesmått är alltså inte en vedertagen metod för att jämka inom matematiken? Ok. Fråga ChatGPT vad godtycke innebär.
Men tack, då vet jag var siffran kommer ifrån.
Slutet där vet jag inte vem ChatGPT föreställs rikta sig till.
Brukar inte skratta åt invalider, men det är något särskilt LLM-invalider.
Skulle gärna se hur du formulerade frågan till ChatGPT. Anar ett ganska allvarligt bias i frågeställningen.
Det är ett ofog med chatgpt och allt det här länkkrigandet egentligen. Oavsett åsikt kan man hitta något som bekräftar vad man tycker, men få kan relatera informationen till verkligheten, och ännu färre ser bortom sin egen bubbla.
Använd erat sunda förnuft och tänk efter.
Hur fungerar demokratin i Sverige i praktiken?
Hur mycket makt har folket?
Hur många vallöften hålls?
Hur vet vi vilken politik vi röstar på när vi har blockpolitik och aldrig vet hur kommande regering ser ut?
Varför får vi inte rösta om väsentliga saker för vår och vårt lands framtid, såsom nato, dca-avtal osv.
Varför har vi politiker som skapar oro och oreda istället för lugn och reda?
Varför klarar inte vår stat av att leverera fungerande infrastruktur?
Varför har vi ingen opposition?
Varför är våra politiker inte transparanta med vad de gör?
Varför är de så arroganta och obrydda om sitt land och folk de är tillsatta att förvalta?
Varför är vi så kuvade att vi inte vågar yttra våra åsikter offentligt av rädsla för att bli cancellerade?
WEF är bara en av alla dessa organisationer i ett nätverk som styr världen. Och om man inte tror att vi styrs av något annat än våra politiker och har demokrati i Sverige, varför är det precis likadant i alla andra länder i EU?