2022-08-20, 14:55
Medlem
Lobbels avatar
18 år på gymnasiet, behöver jag jobb för att skaffa ett internet bredband? Jag antar att man behöver en fast inkomst.
Citera
2022-08-20, 14:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lobbel
18 år på gymnasiet, behöver jag jobb för att skaffa ett internet bredband? Jag antar att man behöver en fast inkomst.

Pengar är en förutsättning men de kontrollerar inte om du har ett jobb.
Citera
2022-08-20, 15:02
Medlem
Lobbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Pengar är en förutsättning men de kontrollerar inte om du har ett jobb.

Kontrollerar de enbart ifall det finns en fast inkomst?
Citera
2022-08-20, 15:03
Medlem
Citat:

Skulle inte tro det. Kan tänka mig att dom kanske gör en kreditupplysning för att se att du inte har betalningsanmärkningar.
Citera
2022-08-20, 15:06
Medlem
TheJackets avatar
Brukar ju finnas en leverantör till huset och dom brukar förutsätta att eftersom du har råd att bo där så har du råd att betala räkningar
Citera
2022-08-20, 15:08
Medlem
CarlXIIs avatar
Citat:
Kontrollerar de enbart ifall det finns en fast inkomst?
Nä bara att du inte har betalningsanmärkningar
Citera
2022-08-20, 15:11
Medlem
Citat:

Nej, det tror jag knappast men det kan ju bli en kreditupplysning. annars kan du köra på kontantkortet:https://www.comviq.se/kontantkort
Citera
2022-08-20, 15:16
Medlem
Bonnatorps avatar
Nej de kollar inte inkomst.
De kanske gör en kreditupplysning om det handlar om ett abonnemang med bindningstid. Ska du t.ex. ha mobilt bredband med ingående telefon på avbetalning så kan det eventuellt vara så.
Den enda gången någonsin jag har behövt intyga att jag har fast jobb för någonting var när jag skulle hyra nuvarande lägenhet, men det var för att jag hade haft obetalda hyror till bolaget för flera år sedan.

Däremot kollar de kanske betalningsanmärkningar. Det gör i princip alla när det handlar om lån och avbetalningar, och en del abonnemang som står på ditt personnummer, och inte på ditt bankkort.
En del internetleverantörer vägrar låta dig få ett abonnemang alls om du har betalningsanmärkningar. Tele2 är dock snällare, och därför har jag det.
Märkligt hursomhelst då man i regel betalar i förskott, utom första veckorna, och de kan stänga av tjänsten med ett knapptryck om de inte får några pengar i tid.

Om du inte har någon inkomst, hur ska du betala för internet?
Är det pengar från föräldrarna så kan så klart de stå på abonnemanget om de vill.
Är det knarkpengar kan det väl vara klurigt nog att få in dem på kontot till räkningen.
Senast redigerad av Bonnatorp 2022-08-20 kl. 15:19.
Citera
2022-08-20, 15:39
Medlem
Lobbels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonnatorp
Nej de kollar inte inkomst.
De kanske gör en kreditupplysning om det handlar om ett abonnemang med bindningstid. Ska du t.ex. ha mobilt bredband med ingående telefon på avbetalning så kan det eventuellt vara så.
Den enda gången någonsin jag har behövt intyga att jag har fast jobb för någonting var när jag skulle hyra nuvarande lägenhet, men det var för att jag hade haft obetalda hyror till bolaget för flera år sedan.

Däremot kollar de kanske betalningsanmärkningar. Det gör i princip alla när det handlar om lån och avbetalningar, och en del abonnemang som står på ditt personnummer, och inte på ditt bankkort.
En del internetleverantörer vägrar låta dig få ett abonnemang alls om du har betalningsanmärkningar. Tele2 är dock snällare, och därför har jag det.
Märkligt hursomhelst då man i regel betalar i förskott, utom första veckorna, och de kan stänga av tjänsten med ett knapptryck om de inte får några pengar i tid.

Om du inte har någon inkomst, hur ska du betala för internet?
Är det pengar från föräldrarna så kan så klart de stå på abonnemanget om de vill.
Är det knarkpengar kan det väl vara klurigt nog att få in dem på kontot till räkningen.

Nja, "inkomsten" är studiebidraget jag får för att jag går på gymnasiet.
Citera
2022-08-20, 16:16
Medlem
NoTruces avatar
Bor du i egen lägenhet eller fortfarande hemma hos föräldrarna? I så fall ska väl mamsen och pappsen stå för notan för ditt porrsurfande, i alla fall så länge du studerar.
Citera
2022-08-20, 16:48
Medlem
Enzymes avatar
Finns flera bolag som inte kollar kreditvärdighet.
Citera
2022-08-20, 18:15
Medlem
Bonnatorps avatar
Citat:
Nja, "inkomsten" är studiebidraget jag får för att jag går på gymnasiet.
Ja det ska väl gå bra, har för mig 80% av det bidraget registreras som din inkomst ändå.

Har du flyttat hemifrån för att bo på annan ort, och varför står inte föräldrarna för bredband isåfall?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in