2022-08-19, 16:05
Medlem
Anledning till att jag placerar tråden i politik
är för det är politiska ord och överdrifter som används i den politiska debatten. Ord som
kris, nödläge, katastrof flyktingar osv.

SD vet att om klimatförändringarna. SDs Elsa Widding är mycket väl insatt i frågan.

Det är allmänt känt bland alla att det blivit ca 1 grad varmare sen slutet på 1800 talet.
Då atmosfären bestod av knappt 300 ppm co2.

Det rådde mycket mer svält och fattigdom
då. Större areal skog brann fler dog av extremväder.

Nu består atmosfären av 415 ppm co2 delvis beroende på förbränningen av fossilt bränsle.

Trots att vi är 4 ggr så många människor nu så har andelen fattiga minskat drastiskt.

Färre dör i väderrelaterade händelser.
Medellivslängden har fördubblats. Skördarna blir större. Allt har blivit bättre.

Min fråga till er som använder orden.

Kan ni förklara vad är en klimatkris,
klimatnödläge, klimatkatastrof eller klimatflykting.

Torka har ju alltid funnits liksom översvämmningar och stormar.
Olika extremväder likaså och frekvensen verkar inte öka. Havsytan stiger långsamt i ungefär samma takt som den gjort mycket länge.

Min syn på saken, det finns ingen kris, det är ingen brådska.
Vi ska vara tacksamma att det finns så mycket olja kvar för oljan gör oerhört mycket gott.

Varför är det bråttom ? Kan någon ge konkreta exempel.

Obs inga tekniska argument. Vad kommer hända som gör att det är så bråttom?
Citera
2022-08-19, 16:13
Medlem
LeCastles avatar
Klimatförnekare är ett stort hot mot samhället. Hur mycket de överbevisas så går budskapet inte in. Hot verkar inte heller bita på dem. De borde bilda lag med islamisterna.
Citera
2022-08-19, 16:14
Medlem
45-75Marlins avatar
För att de är lättskrämda och naiva.
Citera
2022-08-19, 16:15
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Klimatförnekare är ett stort hot mot samhället. Hur mycket de överbevisas så går budskapet inte in. Hot verkar inte heller bita på dem. De borde bilda lag med islamisterna.
Låter precis som vad religiösa säger om otrogna. Du vet, precis som vad islamisterna säger om kuffar. Ni klimatreligiösa borde bilda lag med islamisterna?
Citera
2022-08-19, 16:19
Medlem
Det har blivit ett hysteriskt ämne nu för att kunna höja skatter...tror ni på allvar att miljöpartister kör elbil eller slutar flyga utrikes ??? sverige har väl landhöjning i stället för havshöjning.
Citera
2022-08-19, 16:19
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Låter precis som vad religiösa säger om otrogna. Du vet, precis som vad islamisterna säger om kuffar. Ni klimatreligiösa borde bilda lag med islamisterna?

Problemet är att du inte kan skilja på fakta och sagoberättelser. Umgås med islamisterna och lämna oss andra ifred era respektlösa hundar.
Citera
2022-08-19, 16:21
Bannlyst
Citat:

Bra bevis du kom med, ditt inlägg gjorde mig betydligt klokare. Jävla tratt, lär dig att skriva inlägg med substans istället om klimatet är så viktigt för dig. Lär oss, klimatguru!

Det handlar om att säkra framtida yrken och forskning bara, är min gissning. Rotation på pengarflödet i samhället.

Sen har jag inget emot ifall människor blir mer miljömedvetna, plockar upp skit och plast efter sig när de varit på stranden osv. Men medias domedagsalarmism angående klimatet är väl ett sätt för globalistmedia att tjäna feta cash. Har inget emot det heller.
Senast redigerad av Snuthus 2022-08-19 kl. 16:30.
Citera
2022-08-19, 16:25
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuthus
Bra bevis du kom med, ditt inlägg gjorde mig betydligt klokare. Jävla tratt, lär dig att skriva inlägg med substans istället om klimatet är så viktigt för dig. Lär oss, klimatguru!

Det handlar om att säkra framtida yrken och forskning bara, är min gissning. Rotation på pengarflödet i samhället.

Klimatguru.
Klimatreligiösa.

Ni är lika obehagliga hela högen.
Är det så jävla svårt att googla på hur världen fungerar? Jorden är inte platt.
Citera
2022-08-19, 16:29
Medlem
Citat:

Så här skriver SMHI om klimat förändringar.

Mätdata för vissa andra klimatindikatorer, till exempel vindar och kraftiga stormar, visar inte några pågående ändringar. Förändringar i vindar och stormar är inte heller någonting man entydigt kan se i beräknade klimatscenarier.

Jag förnekar inte klimat, jag ser bara inte något hot som det.

Hotet är att smutskasta fossilt bränsle.

Traktorer, långtradare, snöröjare mm
Vi svälter utan oljan
Senast redigerad av Pandeion 2022-08-19 kl. 16:32.
Citera
2022-08-19, 16:30
Bannlyst
Citat:

Ni klimatalarmister är någon promille av samhället och en rättsstat borde spärra in er och hindra er från att skrämma upp psykisk instabila tonnåringar.

Du vet att skidåkning och vasaloppet är ett minne blott år 2022 enligt klimatdåren Per Holmberg, vilket dåren sa får 20 år sen

Här lite bilder från vasaloppet 2022 https://vasaloppet.tv/video/10222283/vasaloppet-2022-vinnarintervju-med-andreas-nygaard/
Citera
2022-08-19, 16:31
Medlem
LeCastles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandeion
Så här skriver SMHI om klimat förändringar.

Mätdata för vissa andra klimatindikatorer, till exempel vindar och kraftiga stormar, visar inte några pågående ändringar. Förändringar i vindar och stormar är inte heller någonting man entydigt kan se i beräknade klimatscenarier.

Är det väder eller klimat.

Ni har inget vetenskapligt stöd för era påståenden.
Ni älskar att hänvisa till konspirationsteorier och kritiserar forskning i debattartiklar i dagstidningar istället för i granskade vetenskapliga tidskrifter. Ni förtjänar inte att leva på jorden.
Citera
2022-08-19, 16:32
Bannlyst
Citat:
Klimatguru.
Klimatreligiösa.

Ni är lika obehagliga hela högen.
Är det så jävla svårt att googla på hur världen fungerar? Jorden är inte platt.

Vad gör du här? Detta är ett diskussionsforum. Vi kan Googla fram svaret på varenda fråga vi vill veta och därmed tjänar Flashback inget syfte längre.

Kom igen nu, vad kan du lära oss om klimatet? Jag är öppet inställd och redo att backa om det visar sig att jag har fel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in