Anledning till att jag placerar tråden i politik
är för det är politiska ord och överdrifter som används i den politiska debatten. Ord som
kris, nödläge, katastrof flyktingar osv.
SD vet att om klimatförändringarna. SDs Elsa Widding är mycket väl insatt i frågan.
Det är allmänt känt bland alla att det blivit ca 1 grad varmare sen slutet på 1800 talet.
Då atmosfären bestod av knappt 300 ppm co2.
Det rådde mycket mer svält och fattigdom
då. Större areal skog brann fler dog av extremväder.
Nu består atmosfären av 415 ppm co2 delvis beroende på förbränningen av fossilt bränsle.
Trots att vi är 4 ggr så många människor nu så har andelen fattiga minskat drastiskt.
Färre dör i väderrelaterade händelser.
Medellivslängden har fördubblats. Skördarna blir större. Allt har blivit bättre.
Min fråga till er som använder orden.
Kan ni förklara vad är en klimatkris,
klimatnödläge, klimatkatastrof eller klimatflykting.
Torka har ju alltid funnits liksom översvämmningar och stormar.
Olika extremväder likaså och frekvensen verkar inte öka. Havsytan stiger långsamt i ungefär samma takt som den gjort mycket länge.
Min syn på saken, det finns ingen kris, det är ingen brådska.
Vi ska vara tacksamma att det finns så mycket olja kvar för oljan gör oerhört mycket gott.
Varför är det bråttom ? Kan någon ge konkreta exempel.
Obs inga tekniska argument. Vad kommer hända som gör att det är så bråttom?
är för det är politiska ord och överdrifter som används i den politiska debatten. Ord som
kris, nödläge, katastrof flyktingar osv.
SD vet att om klimatförändringarna. SDs Elsa Widding är mycket väl insatt i frågan.
Det är allmänt känt bland alla att det blivit ca 1 grad varmare sen slutet på 1800 talet.
Då atmosfären bestod av knappt 300 ppm co2.
Det rådde mycket mer svält och fattigdom
då. Större areal skog brann fler dog av extremväder.
Nu består atmosfären av 415 ppm co2 delvis beroende på förbränningen av fossilt bränsle.
Trots att vi är 4 ggr så många människor nu så har andelen fattiga minskat drastiskt.
Färre dör i väderrelaterade händelser.
Medellivslängden har fördubblats. Skördarna blir större. Allt har blivit bättre.
Min fråga till er som använder orden.
Kan ni förklara vad är en klimatkris,
klimatnödläge, klimatkatastrof eller klimatflykting.
Torka har ju alltid funnits liksom översvämmningar och stormar.
Olika extremväder likaså och frekvensen verkar inte öka. Havsytan stiger långsamt i ungefär samma takt som den gjort mycket länge.
Min syn på saken, det finns ingen kris, det är ingen brådska.
Vi ska vara tacksamma att det finns så mycket olja kvar för oljan gör oerhört mycket gott.
Varför är det bråttom ? Kan någon ge konkreta exempel.
Obs inga tekniska argument. Vad kommer hända som gör att det är så bråttom?