Citat:
Ursprungligen postat av
chonard
Kan stämma...nån gång tillåfrån jobbet går nog bra..jah har Moderna som bolag men det går nog genom bilsport...haft så i många år...innan var det 750kr mån.
För några år sedan ringde en från bilsport försäkring och jag fick inte använda bilen till att åka till affären endast till utställning och tillställningar alltså inte ut och nöjes åka. Bilen skulle stå i ett enskilt garage helst i betong så det inte kan brinna och ligga lite högre så det inte kan bli översvämning. Bara försäkrings tagare får köra bilen. Så när jag frågade om att jag förvarar bilen i en ladugård i trä, har en chaufför och vi är ute en lördagskväll och åker. Vid skada då gäller inte försäkringen eftersom det är utanför deras krav, då fick jag till svar korrekt.
Nästa fråga var att varför står inte dessa krav klart och tydligt när om man läser om försäkringen då var svaret att det är försäkrings tagarens skyldighet att ta reda på det.
Kan ju tillägga att jag tog inte försäkring hos dom och dom som jag känner har avslutat hos dom. Det är min åsikt och så förklarade dom för mej