2022-08-19, 09:30
Medlem
swebarbs avatar
Såg att nån har skapat ett nick som heter "FuckSnakePlissken" som uppenbarligen är en diss till användaren som heter "SnakePlisssken" och skapades år 2012 så hen var ju uppenbarligen först men detta är väl inte tillåtet ?

Återigen jag bryr mig inte om användaren bara reagerade mest ifall det hade hänt mig själv därav frågan.

#FuckSnakePlissken FuckSnakePlissken

#SnakePlisssken SnakePlisssken
Citera
2022-08-19, 09:38
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
Såg att nån har skapat ett nick som heter "FuckSnakePlissken" som uppenbarligen är en diss till användaren som heter "SnakePlisssken" och skapades år 2012 så hen var ju uppenbarligen först men detta är väl inte tillåtet ?

Återigen jag bryr mig inte om användaren bara reagerade mest ifall det hade hänt mig själv därav frågan.

Det tänkte jag också först. Men samtidigt kan det ju vara en "diss" mot Kurt Russells rollfigur i filmerna "Flykten från New York" och "Flykten från LA".
Citera
2022-08-19, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb

Intressant, har själv blivit utsatt för nåt liknande då nåt stolpskott började nicka 'Dziiwne' för att få folk att tro att det var jag som skrev hans troll-inlägg.

Han blev avstängd för KFK, inte för användarnamnet mig veterligen. Så det verkar ju vara fritt fram att "dissa" andra med sina användarnamn.
Citera
2022-08-19, 10:10
Medlem
GormDenGamles avatar
Jag har också ungefär samma problem, som jag upptäckte flera månader efter att jag hade skapat min användare - där är en med ungefär samma användarnamn som mig.

Där är då jag. Och så är där #Gorm Den Gamle

En gång skrev vi i samma tråd. Och rätt under/över varandra.
Jag är betydligt mer aktiv av oss två.
Citera
2022-08-19, 10:15
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Det tänkte jag också först. Men samtidigt kan det ju vara en "diss" mot Kurt Russells rollfigur i filmerna "Flykten från New York" och "Flykten från LA".

Jo men frågan är ändå, användarnamnet är ju svårt att inte förväxla med den som var först? det är stavat på samma sätt också med 2 S, och det står inget i reglerna om att skapa nedvärdernade nick så vore bra om nån mod eller admin kunde klargöra vad exakt gäller..
Citera
2022-08-19, 10:26
Medlem
nedboys avatar
Det kan vara ganska svårt att veta om det är en diss mot användaren eller mot en av världshistoriens mest kända filmkaraktärer.

Har användaren skrivit något här på forumet som indikerar att det är en diss mot användaren?
Citera
2022-08-19, 10:40
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dziwne
Intressant, har själv blivit utsatt för nåt liknande då nåt stolpskott började nicka 'Dziiwne' för att få folk att tro att det var jag som skrev hans troll-inlägg.

Han blev avstängd för KFK, inte för användarnamnet mig veterligen. Så det verkar ju vara fritt fram att "dissa" andra med sina användarnamn.
Det känns ännu värre, helst om användaren har samma användarbild också. Då måste det vara ett regelbrott.
Citera
2022-08-19, 10:49
Medlem
Bananboxens avatar
Jag tror du övertänker här.
Men låt admin kolla på det om du så ängslig.
Citera
2022-08-19, 11:12
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Det känns ännu värre, helst om användaren har samma användarbild också. Då måste det vara ett regelbrott.

Man får göra en helhetsbedömning kring användarnamn, avatar och inlägg i vilka delar/trådar m.m. Ibland finns det tveksamheter, ibland inte. Men det är något som det kollektivt kikas på. Rapporteras det så kommer det ses över i alla fall.
Citera
2022-08-19, 11:13
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Det kan vara ganska svårt att veta om det är en diss mot användaren eller mot en av världshistoriens mest kända filmkaraktärer.

Har användaren skrivit något här på forumet som indikerar att det är en diss mot användaren?
Var ju en som hade en lång tråd i klagomålsforat som delvis handlade om den förste.
Citera
2022-08-19, 11:33
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy

Ja i första hand tycker jag regeln ska gälla användaren, och inte om det gäller en riktig eller fiktig karaktär i film eller spel. Lite mer tydligt där borde det framgå och det gör det ju inte.

Som sagt jag är bara nyfiken inget annat.
Citera
2022-08-19, 11:46
Medlem
Det finns väl nån som heter najassugerkuk eller dylikt och det är ju okej så jag ser inte varför man skulle hetsa upp sig över det här.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in