2026-05-26, 11:05
Medlem
De som vill ha makt och kontroll över folk nöjer sig inte förrän den är total, och framtiden är en totalitär, teknokratisk dystopi.
Citera
2026-05-26, 13:50
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merimetso
De som vill ha makt och kontroll över folk nöjer sig inte förrän den är total, och framtiden är en totalitär, teknokratisk dystopi.
Så är det.

Har ni märkt hur världsdelscensuren har förstört internet?
Citera
2026-05-26, 16:32
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Så är det.

Världsdel ?
Citera
2026-05-26, 16:37
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustTheFacts
Testa först med Climate Change, en kontroversiell topic med 68 miljarder träffar. Stega 10 steg i taget tills det tar stopp, det kommer inte ta lång tid, sedan ändras de 68 miljarderna till några få hundra och det tar slut.

Men detta gäller inte bara kontroversiella saker, utan verkar gälla nästan vad som helst!

Skriv in t.ex pancakes och titta hur många träffar du får, kanske 339 miljoner eller så. Men när du sedan skall stega förbi första sidan så kommer du bara fram till 20-40 sidor(stega 10 i taget) sedan ändras det till 415 träffar, och det går inte att stega längre.

Håller de på att förminska internet till att bara gälla de största medierna och storföretagen som betalar dem reklampengar?

Här en lättförståelig video som förklarar exakt hur du ska göra, ifall jag missat något. Detta är mycket mycket störande.

https://youtu.be/bWbytHBp0zI

Vilka sökmotorer har inte denna censur? Vilka kan du faktiskt stega till slutet på? Och vilka censurerar inte alls?

Använder du fortfarande Google eller Bing?

Kolla Tradera, samma sak där, de visar massor av sidor, sen efter några steg in är det stopp...
Sen har de tagit en funkltion exakt matchning, så de söker även på lite random saker, som du inte sökt på, eller för ex förnamn på ev artist råkar vara samma. Youtube, slänger in lite videos t ex på saker du prenumererar på även om de inte har ett dugg med det du sökte på...
Citera
2026-05-26, 16:41
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brianmolko
Världsdel ?
Många sidor, videoklipp mm i/från t.ex usa är låsta för oss.
Citera
2026-05-26, 17:51
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
- - -

Så är det tvivelsutan. Google mkt sämre än tidigare. Betalande annonsörer dyker upp som träffar numer trots inte ens liknande stavning...

"Naturliga monopol" ska vara under folkets kontroll!
Citera
2026-05-26, 17:57
Medlem
Ja, att de censurerar är allt mer är uppenbart. Google ville inte hjälpa mig att hitta ett visst klädesplagg, efter att jag sökt kring plaggets koppling till nationalistiska rörelser. Jag fick massor av sökresultat, men inte vad jag sökte på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in