Hello world();
Tänkte posta en liten utmaning. Till er
En tråd där vi tillsammans skapar den bästa (index)fondportföljen. As a team.
Är du med i min TEAM CHALLENGE?
Kriterier för portföljen:
- Den presterar bra över lång tid. Dvs inte failar helt inom +50 år utan tvärt om. Den fortsätter växa! För våra barn och barnbarn. Kan du visa t.ex. via Shareville eller exempel vore det väldigt bra.
- Levererar maximal avkastning (prio 1)
- Förstör helst inte världen och skadar miljö för mkt. Helst hållbar och någorlunda etisk. Ej prio 1 för mig, men vore naturligtvis bra.
- Fokus på
indexfonder som verkar bäst enligt litteraturen, forskningen, bloggarna, sparrobotarna, Warren Buffett, investerarproffsen, Rikatillsammans.se, mm. OBS! Men naturligtvis kan du slänga med andra fonder, ETFer, räntefonder, enskilda aktier mm.
Vad du vill.
- Låga avgifter! Prio 1.
= Den bästa tänkbara (index)fondportföljen helt enkelt. En helt sjukt bra pengamaskin. 7777 etc.
Tycker helt enkelt det vore kul att se vem som kan komma fram till en sådan. Den optimala portföljen som slår alla inklusive sparrobotarna där ute.
Vem vet? Kanske finns ett stort geni här på Flashback.... Jag kan faktiskt tänka mig det! Som vinner min challenge!
Ps:
Ge även gärna feedback på upplägg och kriterier. Skriv här eller skicka PM. Så kan jag uppdatera utmaningen vid behov.
Så......
Är du med i min (INDEX)FONDSCHALLENGE?
Then lets begin! Posta ditt förslag nedan...
//Mo