• 1
  • 2
2022-08-19, 14:14
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
De flesta artister/grupper som lyckats fylla Ullevi har gemensamt att dom har fans i flera generationer. Även om Håkan inte har lika många generationers fans som typ Bruce Springsteen eller Gyllene Tider, så har han flera generationer. För kollar man på hans Ullevi-konserter så var ju inte ens dom som nu står längst fram vid kravallstaketen födda när han slog igenom. Sedan har man "ursprungs-fansen" som idag är runt 35-40 år. Och tack vare hans folklighet och förmåga att bevara den svenska vis/musik-traditionen, så lyckas han även få dit den äldre generationen till konserterna. Så bortsett från den enorma hypen som blivit kring han och hans konserter, vilket gör att han säljer otroligt mycket biljetter, så har du svaret på din fråga här :-)

Det förstår jag och som jag skrev tidigare att det är mest småtjejer som tycker att Håkan ser bra ut och de äldre som lyssnade på hans musik på den tiden han slog igenom.

Men annars förstår jag inte hur han kan dra så mycket folk, för killen kan ju inte sjunga för 5öre.
Citera
2022-08-19, 19:19
Medlem
Tammers avatar
Det stämmer nog. Det är kvinnor/ flickor i alla åldrar, plus gossar av osäker sexuell identitet. Ingen kan dock svara på Håkans storhet, utom hans "utstrålning"...
Han kan inte sjunga och hans låtar är mediokra, men han har sån..."utstrålning"....
Citera
2022-08-21, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Det stämmer nog. Det är kvinnor/ flickor i alla åldrar, plus gossar av osäker sexuell identitet. Ingen kan dock svara på Håkans storhet, utom hans "utstrålning"...
Han kan inte sjunga och hans låtar är mediokra, men han har sån..."utstrålning"....

Själv är jag helt övertygad om att människor som bedömer människors sexuella identitet efter vilken musik de lyssnar på är osäkra på sin sexuella identitet.
Citera
2022-08-21, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LarryKoopa
Snart dags för fyra st utsålda konserter på Ullevi.
Vilka tror ni kommer att bli hans gästartister under dessa spelningar?
Gissar på att Plura, Leila K och Hans Mosesson kommer besöka nån eller ett par av dessa.

Efter två kvällar där Daniel Lemma, Daniela Rathana, Lykke Li, Amena Alsameai och Victor Leksell varit med kan man ju fundera över vilka som saknas och vilka som kan tänkas komma...

Det känns ganska troligt att Noonie Bao kommer och sjunger "Jag vill bara vara med dig". Samma sak gäller Göteborgsoperan-gänget från musikalen "Kärlek skonar ingen" som också lär dyka upp.

Plura eller Ebbot Lundberg känns troliga. Tror också på Ulf Dageby/Nationalteatern (snarare än Hans Mosesson).

Sedan känns ju creddiga och aktuella sångare som Thomas Stenström, Markus Krunegård och Lars Winnerbäck alltid aktuella. Den sistnämnda har dock egna konserter fredag och lördag, så det kommer ju inte hända.

Sedan finns ju Göteborgs-sångerskor som Laleh och Sarah Klang som skulle kunna dyka upp också.
Leila K kan nog också gästa då hon och Håkan nyligen gjort en ny låt tillsammans. Dock var hon med på Ullevi 2017, så det skulle kunna tala emot att hon kommer.

Önsketänkande hade varit Ulf Lundell eller Jocke Berg, men inte särskilt troligt. Samma sak gäller Henrik Berggren/Broder Daniel eller Timo Räisänen. Men det finns väl för mycket gammalt groll där som hindrar det.

Vilka har jag glömt? :-)
Citera
2022-08-22, 18:37
Medlem
Såg nyss inslag på nyheterna: han hoppar alltså runt i en matadorutstyrsel!

Var är debatten, twitterrasandet, alla upprörda AB-krönikörer? 🤔

Ett vidrigt exempel på kulturell appropriering! Och ett legitimerande av tjurfäktartortyren!
Citera
2022-08-27, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MobbadeJessica
Det förstår jag och som jag skrev tidigare att det är mest småtjejer som tycker att Håkan ser bra ut och de äldre som lyssnade på hans musik på den tiden han slog igenom.

Men annars förstår jag inte hur han kan dra så mycket folk, för killen kan ju inte sjunga för 5öre.

Det handlar om känslan han kan förmedla. Det va så mäktigt idag och flashback hade gått i taket av att höra att Greta tunberg deltog.
Citera
2022-08-27, 12:11
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trongen
Det handlar om känslan han kan förmedla. Det va så mäktigt idag och flashback hade gått i taket av att höra att Greta tunberg deltog.
Va, var Greta med på Håkans konsert? Är det verkligen miljövänligt?
Citera
2022-08-27, 12:19
Medlem
Tycka vad man vill om Håkan Hellström men han är den artist som sjunger på svenska som är den överlägset största, någonsin. Han når många målgrupper och flera generationer.
Citera
2022-08-27, 20:43
Medlem
Opaques avatar
Håkan i duett med Greta Thunström Nu går fan på torra land...Sångröst har hon 100% inte. Sedan en föreläsning av några trollungar om klimatet

https://www.youtube.com/watch?v=tgK1GAgZuQk
Senast redigerad av Opaque 2022-08-27 kl. 20:48.
Citera
2022-08-29, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Efter två kvällar där Daniel Lemma, Daniela Rathana, Lykke Li, Amena Alsameai och Victor Leksell varit med kan man ju fundera över vilka som saknas och vilka som kan tänkas komma...

Det känns ganska troligt att Noonie Bao kommer och sjunger "Jag vill bara vara med dig". Samma sak gäller Göteborgsoperan-gänget från musikalen "Kärlek skonar ingen" som också lär dyka upp.

Plura eller Ebbot Lundberg känns troliga. Tror också på Ulf Dageby/Nationalteatern (snarare än Hans Mosesson).

Sedan känns ju creddiga och aktuella sångare som Thomas Stenström, Markus Krunegård och Lars Winnerbäck alltid aktuella. Den sistnämnda har dock egna konserter fredag och lördag, så det kommer ju inte hända.

Sedan finns ju Göteborgs-sångerskor som Laleh och Sarah Klang som skulle kunna dyka upp också.
Leila K kan nog också gästa då hon och Håkan nyligen gjort en ny låt tillsammans. Dock var hon med på Ullevi 2017, så det skulle kunna tala emot att hon kommer.

Önsketänkande hade varit Ulf Lundell eller Jocke Berg, men inte särskilt troligt. Samma sak gäller Henrik Berggren/Broder Daniel eller Timo Räisänen. Men det finns väl för mycket gammalt groll där som hindrar det.

Vilka har jag glömt? :-)

Själv såg jag Ingmar Nordströms som givna på gästlistan men icke. Njaej! Hadde antagligen inte råd att pröjsa den superensemblen. Girigt!
Citera
2022-08-30, 14:56
Medlem
Rebali179s avatar
Göteborgs proggaren Dan Berglund saknade jag på scenen. Det hade varit något
Men han har väl varit med tidigare
Citera
2022-08-30, 22:38
Medlem
BrotherJohns avatar
Den enda låten jag skulle vilja ha hört live är "Nordhemsgatan" med Miriam Bryant. Det är tvivelsutan den bästa låten Håkan gjort de senaste fyra åren.
I teorin är även "jag vill ha allting" intressant, men tyvärr inte i praktiken. Jag har inte ens orkat lyssna igenom den på Youtube.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in