2022-08-17, 20:55
Medlem
Det måste gå att hitta ett lagligt sätt att lära dem veta hut en gång för alla. Tiotusenkronorsfrågan.
Citera
2022-08-17, 22:55
Medlem
Precis detta hände för några år sedan i Barcelona en Lördagskväll.
Satt själv i en Taxi.
Mer eller mindre alla bilar stannade och gick ut och lyfte bort dom,inklusive jag själv och mitt sällskap.
Hur svårt ska det va. Visa civilkurage för fan. Dom är ju få.
Va är det för fel på er där upp i Norr!
Citera
2022-08-18, 18:13
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZodiacX
Precis detta hände för några år sedan i Barcelona en Lördagskväll.
Satt själv i en Taxi.
Mer eller mindre alla bilar stannade och gick ut och lyfte bort dom,inklusive jag själv och mitt sällskap.
Hur svårt ska det va. Visa civilkurage för fan. Dom är ju få.
Va är det för fel på er där upp i Norr!

svenskar ? för fega vågar helt enkelt inte utan ställer sig i ledet väntar på farbror blå varenda gång.. rätt komiskt vem fan är rädd för lite miljömuppar.. spark i arslet ska dom alla ha!
Citera
2022-08-24, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
svenskar ? för fega vågar helt enkelt inte utan ställer sig i ledet väntar på farbror blå varenda gång.. rätt komiskt vem fan är rädd för lite miljömuppar.. spark i arslet ska dom alla ha!

Nej kanske inte rädda rent fysikt men rädda för att inte vara PK.
Har dom här vänstermupparna inget jobb att gå till eller familj att ta hand om undrar man??
Går Greta den svagbegåvade i skolan numera eller sitter hon fortfarande på torg och gator och gör nada?
Vilken avskyvärd förebild hon är för den unga generationen.
Citera
2022-08-24, 14:25
Bannlyst
Såklart de gör det, de vill ju bara förstöra för vardagen. Jag såg också att de hade ställt en minibuss mitt i vägen så ingen skulle komma förbi, och den går på bensin. #SD2022
Citera
2022-08-26, 01:02
Medlem
Dessa vilsna själar har gått på hela klimatmyten, stackarna!
#AfS2022
Citera
2022-08-29, 11:36
Medlem
swebarbs avatar
Dags igen, nu blev ett antal ambulanser stoppade pga dessa ligister...

Det var vid kl 8.20 på måndagsmorgonen som klimatextremisterna stoppade trafiken vid Karolinska sjukhuset i Solna. E4:an i södergående riktning i höjd med Norra begravningsplatsen var helt blockerad.

Enligt polisen fastnade flera ambulanser i köerna som bildades.

https://samnytt.se/ambulanser-fast-n...pade-trafiken/
Citera
2022-08-29, 14:03
Medlem
Osäker om någon tagit upp detta!

Envarsingripande!

Alltså att man får agera under vissa omständigheter och när brottet har fängelse i straffskalan!

Låt säga att afapacket som idag hindrar trafiken och en bit bakom uppmärksammar man en ambulans på uttryckning alltså blåljussabotage.

Då borde väl en civilist kunna avlägsna med väl avvägt våld dessa anarkister och ha stöd i lagboken då man ser ett brott begås och straffskalan medger rimlig åtgärd?
Citera
2022-08-29, 17:46
Medlem
RobertEriksson99s avatar
Låt oss säga att deras uppfattning stämmer, att det är kört, världen går under och klimatkrisen är nära. Hur som vanligt folk som behöver ta sig fram till jobbet eller ligger döende i en ambulansbil få gjort något med det? Det är upp till industrin, politiker och andra att fixa isåfall.

Att blockera motorvägar hjälper liksom ingen. Det är att slå ned på vanligt folk som försöker klara sin vardag.
Citera
2022-09-01, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyndigt-namn
Vore nästan, notera nästan, komiskt om nån bara satte gasen i botten o mejjade ner miljömupparna som tror de har nån inverkan. Eller så har de inverkan och är hjältar vad vet jag

Då blir de bara martyrer. Bättre att låta dem sitta, folk blir mer och mer förbannade och gör att färre vill rösta på MP.
Citera
2022-09-01, 20:43
Medlem
jori9900s avatar
Hur bra är det för miljön att 100tals stillastående fordon står och vräker ut avgaser på tomgång.. Hur tänkte dom där miljömupparna egentligen?

Men en brandsläckare med kolsyresnö är väl inte så kul att få i nyllet.. Ingen uppmaning, bara en fundering
Citera
2022-09-01, 21:19
Moderator
Allaballawallas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jori9900
Hur bra är det för miljön att 100tals stillastående fordon står och vräker ut avgaser på tomgång.. Hur tänkte dom där miljömupparna egentligen?

Men en brandsläckare med kolsyresnö är väl inte så kul att få i nyllet.. Ingen uppmaning, bara en fundering

Det är nog inga problem då det inte är tillåtet att ha sin bil stående på tomgång och "vräka ut avgaser"... Det finns liksom regelverk för hur länge man får ha sin bil på tomgång i Stockholm.

Tomgångskörning max en minut.

https://trafik.stockholm/trafiksaker...mgangskorning/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in