2022-08-19, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EsoxLucius81
Jag råkade skriva 576 dagar längre bak i tråden, kanske det han har gått på.

Så kan det vara, men det betyder ju i så fall att hans sifferminnw inte är så bra som han säger..
Citera
2022-08-19, 17:27
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fluxflix
Inte om det är från 90-talet, har sätt uppskattningar i tråden på mellan 92 eller 98 (beroende på vilken Per de är skrivet till)

Innehållet i brevet.. Uppfattar du det som ett äkta personligt brev från någon som jobbar på Esrange?
Citera
2022-08-19, 17:28
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xedome
Hade det varit äkta - skulle det till att börja med väl varit skrivet på skrivmaskin..
Nån som hittat en gammal stämpel och skojar till det. Texten övertygar inte nåt vidare, tyvärr.
Ja brevet måste ju vara från 90-talet eller senare för att ens kunna ha den här sortens teckensnitt. Jag har fortfarande inte listat ut vilket teckensnitt det är, men framför allt G ser ju väldigt särpräglat ut.

Om man lyckas lista ut teckensnittet kan vi snäva ner tidsramen ytterligare då det eventuellt kan fastställas när teckensnittet kom till datorer första gången.

Det ser inte ut att vara någon av standardfonterna i PostScript i alla fall, vilket jag tycker antyder ett senare ursprung än 90-talet.
Citera
2022-08-19, 17:44
Medlem
trickydicks avatar
En annan sak som skaver är att papperna ser onödigt sliten och gamla ut. Mina papper från sent 80 eller tidigt 90-tal ser mer eller mindre nya ut. Dom där papperna ser ut att vara från 20-talet.

Om man antar att papperna har legat i ett lönnfack större delen av tiden så bör dom nästan sett nya ut.
Citera
2022-08-19, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Spökraketerna som brevet bland annat handlar om har vi dock ännu ingen förklaring till.
Jag har en gammal rysk UFO-bok från 60-talet någonstans hemma. Där tas de svenska spökraketerna upp och tämligen odramatiskt dras slutsatsen att det var ryssarna som testade det de hittat i Peenemünde och på andra liknande platser. Det är väl den mest rimliga förklaringen.

Exakt vad tyskarna lämnade efter sig för teknologi är däremot oklart. Det var mycket hysch-pysch kring raketteknologin från krigsslutet fram till rymdkapplöpningen.
Citera
2022-08-19, 18:14
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tramss
Jag har en gammal rysk UFO-bok från 60-talet någonstans hemma. Där tas de svenska spökraketerna upp och tämligen odramatiskt dras slutsatsen att det var ryssarna som testade det de hittat i Peenemünde och på andra liknande platser. Det är väl den mest rimliga förklaringen.

Exakt vad tyskarna lämnade efter sig för teknologi är däremot oklart. Det var mycket hysch-pysch kring raketteknologin från krigsslutet fram till rymdkapplöpningen.
Teorier finns såklart, men vi saknar fakta.

Inget har hittats där folk sett spökraketer kraschat/dykt ner i vatten. Förutom uppslitna näckrosor och liknande.
Citera
2022-08-19, 18:28
Medlem
Psykonaut-s avatar
De grävde ner sig till rymdskeppet. - Kallade det för en koloni.
Sov över bredvid det på natten för att se det starta, det startade och Charles blev en klon.

Fattas det inte lite material här mellan?
Borde de inte sett marsianerna då de befanns sin under jorden där de skapat kolonien?
Blev det inte ett tomt utrymme efter att ett 300m cirkulärt skepp flög iväg 500 fram eller bak i tiden?

Kom det tillbaka, eller hur slutade storyn? Fanns marsianerna inne i eller utanför rymdskeppet?

Esrange finns endast pga av detta rymdskepp, så det borde gå läsa mellan raderna varför just den platsen valdes, som ligger ovanför "rymdkolonin."
Citera
2022-08-19, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare
Teorier finns såklart, men vi saknar fakta.

Inget har hittats där folk sett spökraketer kraschat/dykt ner i vatten. Förutom uppslitna näckrosor och liknande.
Jag är öppen för tanken att spökraketerna inte var raketer utan drevs med en annan typ av teknologi. Fast även om så var fallet tror jag det var ryssarna, snarare än utomjordingar, som låg bakom.

En hemlig teknologi skulle kunna förklara varför vi står här 76 år senare och fortfarande saknar fakta. Uppstädning, mörkläggning osv.
Citera
2022-08-19, 18:59
Medlem
526s avatar
Ingen bild. Aldrig en skarp bild på ufon. Inte en enda gång.
Citera
2022-08-19, 19:49
Medlem
lavidalocas avatar
Kan du inte ladda upp de övriga dokumenten istället. Brevet är ju inte särskilt övertygande
Citera
2022-08-19, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
Han skickade dumt nog in resten till myndigheterna. Jag tror de spårade honom och fångade honom och han sitter just i detta nu i ett förhörsrum nere i nån bunker nånstans.

Nä, du har helt fel, eller att han skickats till myndigheterna är rätt. Men han sitter definitivt i deras fängelse, inne i jorden.
Citera
2022-08-19, 20:29
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 526
Ingen bild. Aldrig en skarp bild på ufon. Inte en enda gång.
Om du skulle sett ett flygande tefat swisha förbi, hade du då hunnit få upp din mobil, starta den, zooma in och sedan fått en bra bild?

Lite som att kunna få en bild på mormor när hon snubblar. Jaja, vet att sådana filmsnuttar finns.

Och fasta kameror filmar mest mot marken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in