2006-07-01, 14:10
Medlem
maiden_666s avatar
Min kompis undrar vad Zoloft är för ett piller. Vad vi hittat så är det antidepp, stämmer detta?lönt att peta i sig?
Citera
2006-07-01, 14:12
Medlem
FÖRBRUKAD......s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maiden_666
Min kompis undrar vad Zoloft är för ett piller. Vad vi hittat så är det antidepp, stämmer detta?lönt att peta i sig?

Nä, det är inte lönt..

MVH/F
Citera
2006-07-02, 02:00
Medlem
Headquakes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maiden_666
Självklart beror det i vilket syfte du tänkt käka Zoloft.
Jag hade en depperiod men jag tappade 7 kg under dom 7 dagarna jag käkade dom i en låg dos. Så det var alltså inget för mig.
Jag tappade aptit och fick tvinga i mig väldigt lite mat och väldigt lite vatten + att jag blev avtrubbad och känslokall. Ungefär som en kemisk lobotomering.
Hade du tänkt få ett rus av dessa piller så är det ingen bra idé.
Inget rus utan jag mådde bara ännu sämre.
Visst funkar Zoloft på vissa men det är mot depressioner och inget att flumma på.
Citera
2006-07-02, 02:13
Medlem
Nej du,låt dom där pillren vara.
Tror inte att dom kommer ge någon effekt på dig-annat än en negativ i så fall.
Jag käkade zoloft en tid mot depression,och för mig så hade det ingen effekt,men sen så är det inte mycket som har det på mig heller.
Altså;ingen som mår bra psykiskt behöver käka antideppressiva.Punkt slut.
Citera
2006-07-02, 04:16
Medlem
Carpe Diems avatar
Instämmer, Zoloft är inget att flumma på.

Däremot är den bra mot deppresioner.
Dessutom även för tvångssyndrom för vuxna och barn över 6 år och paniksyndrom med eller utan agorafobi samt post-traumatiskt stressyndrom (PTSD) och social fobi. Vid tillfredsställande svar kan fortsatt behandling med Zoloft förebygga återfall.
Citera
2006-07-02, 17:45
Medlem
Jag käkade dom i 4 år..gick ju från botten till toppen men vilken problem med aptit och potensen man fick alltså..tog 10 månader innan potensen blev normal..sen bryr man sig inte om nånting..kall o så blir man..kan aldrig bli glad på riktigt ens om man vinner på lotteri..får zipralex nu och dom kan man få känslor på och snällare mot just potensen and i love them..jobbigt nu i början man käkar dom bara som med alla antidepp..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in