2022-08-16, 21:53
Medlem
Mondhers avatar
Med tanke på att de allra flesta företag och myndigheter använder det. Jag menar tar man t.ex ett "litet" företag som Hallon eller Vimla så ser man att dom också erbjuder inloggning genom BankID så det kan inte kosta så mycket för företagen?
Citera
2022-08-16, 21:55
Medlem
aYaLLas avatar
Ingenting.
Citera
2022-08-16, 21:58
Medlem
Mondhers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aYaLLa
Ingenting.

Haha du är rolig. En tjänst som omsätter miljoner är gratis. I vilken värld lever du egentligen?
Citera
2022-08-16, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mondher
Med tanke på att de allra flesta företag och myndigheter använder det. Jag menar tar man t.ex ett "litet" företag som Hallon eller Vimla så ser man att dom också erbjuder inloggning genom BankID så det kan inte kosta så mycket för företagen?

Sen när räknas de företagen som små???
Citera
2022-08-16, 21:59
Medlem
Mondhers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okejkonstigfraga
Sen när räknas de företagen som små???

Ja jämfört med Swedbank eller Skatteverket (jag vet att Skatteverket inte är ett företag) så är dom ju små. Dessutom har jag sett även mindre företag erbjuda BankID så du kan glömma dom två exemplen.
Citera
2022-08-16, 21:59
Medlem
1:- per signering har jag hört.
Citera
2022-08-16, 22:01
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fkonto2018
1:- per signering har jag hört.

Ja, det ligger i den storleksordningen, minns inte exakt vad vi betalar men runt 1sek per login/signering.

Så om några tusen går ihop och gör 10 inloggningar var på Trygg-Hansa varje dag så kan vi sänka dem
Citera
2022-08-16, 22:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Ja, det ligger i den storleksordningen, minns inte exakt vad vi betalar men runt 1sek per login/signering.

Så om några tusen går ihop och gör 10 inloggningar var på Trygg-Hansa varje dag så kan vi sänka dem
Funkar inte så. Efter ca 5-7 signeringar på kort tid så slutar appen fungera.
Citera
2022-08-16, 22:12
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SelenaHolmes
Funkar inte så. Efter ca 5-7 signeringar på kort tid så slutar appen fungera.

De har väl en hemsida också?
Men det var inte helt allvarligt menat, dessutom misstänker jag att TryggHansa inte betalar samma peng som en liten smålirare som Hallon.
Citera
2022-08-16, 22:14
Medlem
Citat:

Du menar att 10tkr skulle sänka ett företag som gör miljardvinster? Jo tjena. Dessutom är det ju rätt tänkbart att de stora grabbarna kör med en helt annan prislista än småfiskarna.

Det är ju snarast småfiskarna som ligger i farozonen för aktioner som du föreslår. Med tanke på det är det lite synd att man inte har ett öppet system där mindre aktörer och till och med privatpersoner kan verifiera signeringar.
Citera
2022-08-16, 22:15
Bannlyst
Citat:
De har väl en hemsida också?
Men det var inte helt allvarligt menat, dessutom misstänker jag att TryggHansa inte betalar samma peng som en liten smålirare som Hallon.
BankID slutar fungera. Inte TH eller H.
Citera
2022-08-16, 22:24
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SelenaHolmes
BankID slutar fungera. Inte TH eller H.

Ah, du menar så.
Man får sprida ut inloggningarna lite över dagen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in