2022-08-16, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MyJustice
Slog på alla 5 direktverkande element och ska så göra tills mitt fasta priser går ut om en månad .
Vattenfall får lite mindre el att sälja till sina korrupta priser iaf

😂Då får du fixa till termostaten också, tror inte du får ut nån värme ur dom annars
Citera
2022-08-16, 16:55
Medlem
Fick en elräkning igår på 1300kr totalt. Men så ingår och är medräknat alla idiotavgifter..

Konstigt nog så är det ingen skillnad mot förr. Ligger alltid på den summan i månaden.
Citera
2022-08-16, 16:57
Medlem
Peripheryys avatar
Vi behöver mer planerbar elproduktion och alla lipar över att kärnkraft är så hemskt.

Jag har dock inte hört någon lipa över detta lilla oljekraftverk alls. Vad sägs om att vi tar och sätter upp ett gäng oljekraftverk istället för kärnkraft? Borde inte alls behövas göras lika extrema riskanalyser osv jämfört med kärnkraft. Går alltså mycket snabbare att färdigställa.

Perfekt Perfekt Perfekt Perfekt Perfekt Perfekt Perfekt Perfekt
Citera
2022-08-16, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SoberDay
Fick en elräkning igår på 1300kr totalt. Men så ingår och är medräknat alla idiotavgifter..

Konstigt nog så är det ingen skillnad mot förr. Ligger alltid på den summan i månaden.

Låter som du har fast avtal, det är de med rörligt avtal som drabbas - eller?
Citera
2022-08-16, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adamgaard
Allt som drabbar andra hårdare än mig är ur min synvinkel bra. Jag gör inte av med så mycket el. Andras merkostnader och utgifter är min indirekta vinst.

Härlig inställning, bra om folk blir uppsagda p g a högt elpris också. Idiot.
Citera
2022-08-16, 17:01
Medlem
Gråthögern är igång igen. Marknaden fungerar som vanligt, utbud och efterfrågan. Vill man få ner sina utgifter får man göra det på egen hand. Förstår verkligen inte vad problemet är.
Citera
2022-08-16, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen
Härlig inställning, bra om folk blir uppsagda p g a högt elpris också. Idiot.

Det är en konsekvens av dåligt ledarskap och förlitat sig på detta får man väl skylla sig själv.
Citera
2022-08-16, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lumbago
70 000 liter olja eldas nu upp varje timme i Karlshamnsverket. Tycker verkligen Mp att detta är bra för klimatet?

Vore tacksamt om miljöpartister kunde svara här i tråden om detta är rimligt!
70.000 liter olja i timman x 24 = 1,7 miljoner liter olja om dagen!!!!!!

En tankbil med släp tar ca 55.000 liter olja.
Det betyder att 31 tankbilar behövs varje dag för att förse oljekraftverket i Karlshamn.

Grattis MP ! Ni har gjort det värre för er själva så snacka om bakslag av att ”försöka rädda” naturen.
Eldas en hel jädra tjärn/sjö av olja dagligen och 62 lastbilschaufför fick samtidigt nytt jobb.
Citera
2022-08-16, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
Som sagt, de kan höja min och andras avgift med det dubbla eller trippla om så vore.
De som hyr också, det lär inte påverka något, om man inte planerat sin ekonomi att detta kommer hända, viket kommer hända periodiskt i all framtid.
Tänker jag inte så, och räknar med det är jag bara dum i huvudet och får skylla mig själv

Ja och företag som får lägga ner för priset är för högt så att folk blir arbetslösa och därmed har svårt att klara sina utgifter . Men tänk i din lilla låda du.
Citera
2022-08-16, 17:04
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttwazzup
Gråthögern är igång igen. Marknaden fungerar som vanligt, utbud och efterfrågan. Vill man få ner sina utgifter får man göra det på egen hand. Förstår verkligen inte vad problemet är.
Hur menar du att marknaden styr när man via politiken lägger ner kärnkraftverk ?
Citera
Medlem
Citat:

Detta är orsakat av inkompetenta politiker så förstår du inte problemet är du dum i huvudet.
Citera
Medlem
Citat:
Det är en konsekvens av dåligt ledarskap och förlitat sig på detta får man väl skylla sig själv.

Ja eller inkompetenta politiker som har stort inflytande på elpriset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in