2022-08-16, 05:16
Medlem
Kennethkvartings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vaclav-Korunka
Jag vet int varför de gillar Norrland men jag antar att de vill vara sig själva för en stund?

Hehe.
Citera
2022-08-16, 05:30
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hank1338
Augusti är bärplockarmånaden och många thailändskor tar sig hit för att plocka bär så det är säkerligen dessa som du har sett på Tinder.

Men det här är ju thailändskor som befinner sig i Thailand.
Citera
2022-08-16, 05:30
Medlem
Onaniprodukts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Deras syrror är gifta med gubbar i Pajala.

Vilket alltså då får de själva att börja leta gubbe inom samma område menar du?
Citera
2022-08-16, 05:34
Medlem
Cykelstalls avatar
Kan man ställa in så man hittar saffranstomtarna? Är lite pilsk och skaffa mig en Och är dom ens kåta?
Citera
2022-08-16, 06:16
Medlem
Intressant fenomen med thailändare i Sverige. Att liksom flytta till andra sidan jordklotet och då välja norra Sverige så långt upp det går. Kallt som satan eller fullt med mygg, långt bort från allt det roliga i städerna och så vidare.

De verkar ha väldigt konstiga mål med livet?

Känner inte till någon annan grupp av kvinnor som så uppenbart visar detta intresse att leva så långt upp i norr.

Eller så råkade TS bara se att där fanns några få thailändskor i Tinderappen ju längre norrut man kommer och alla andra kvinnor redan är upptagna, samt som nämnts i tråden de gillar att plocka svamp och blåbär?

Alla andra kvinnor drar så fort de kan till södra sverige om de råkar "födas" för långt upp i norr. *skratt*
Citera
2022-08-16, 06:21
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Vilket alltså då får de själva att börja leta gubbe inom samma område menar du?

Det är rätt vanligt att när en thailändska hittar en gubbe i sverige så börjar deras kompisar och syskon bjudas ut till mannens kompisar. De kommer gärna hit och börjar suga ut hela området.

Likt somalier eller liknande, finner man en så finner man fler.
Citera
2022-08-16, 06:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Intressant fenomen med thailändare i Sverige. Att liksom flytta till andra sidan jordklotet och då välja norra Sverige så långt upp det går. Kallt som satan eller fullt med mygg, långt bort från allt det roliga i städerna och så vidare.

De verkar ha väldigt konstiga mål med livet?

Känner inte till någon annan grupp av kvinnor som så uppenbart visar detta intresse att leva så långt upp i norr.

Eller så råkade TS bara se att där fanns några få thailändskor i Tinderappen ju längre norrut man kommer och alla andra kvinnor redan är upptagna, samt som nämnts i tråden de gillar att plocka svamp och blåbär?

Alla andra kvinnor drar så fort de kan till södra sverige om de råkar "födas" för långt upp i norr. *skratt*

Många av dom kommer från nordöstra Thailand (isan) som består av risfält och inget annat i ett kärvt klimat, så norrland är inte så illa förutom kylan. Svenska män är kända för att vara mycket "snälla" och sympatiska till skillnad mot andra.
Citera
2022-08-16, 07:08
Medlem
SexgalenZombies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himars
Det kan vara att män från norrbotten ej blivit feminiserade som 08 orna, dvs riktiga män som snusar jagar fiskar plockar bär.

Ja det är för att norrländska män är så maskulina, som de röstar på vänstern som hatar män.

I Norrland bor väl förresten bara män, så homosex är väl vad som gäller där? Kvinnor flyttar till Stockholm.

Tror de thailändska kvinnorna får svårt att träffa en nordlig svensk man med andra ord, lady boys undantagna.
Citera
2022-08-16, 07:31
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onaniprodukt
Jag har gjort en iakttagelse varje gång jag tar tåget för att hälsa på mina kära föräldrar i norra delarna av Sverige. Ju längre norrut jag kommer, desto fler thailändska tjejer dyker upp på Tinder. Det handlar alltså om tjejer som sitter och tindrar från Thailand, men har valt norra Sverige som sitt sökområde.

Är det alltså allmänt känt i Thailand att män från norra Sverige är så ensamma och desperata att de gärna flyger hit thailändskor för att ge de ett (tveksamt i vissa fall jag sett) bättre liv i utbyte mot lite sex och närhet?

Varför syns inte samma effekt i södra delarna av landet? Eller är det helt enkelt fler att välja på där så thailändskorna blandas ut med resten på Tinder?

Någon som reagerat på samma sak?

(Jag tycker forumdelen passar bra för min frågeställning, men annars får mod gärna flytta).
Har varit känt i decennier tidigare så flögs det in Ryskor till de ensamma männen i norr, detta e så pass viktigt att staten arrangerade detta annars skulle gruvorna stanna.
Var enorma reportage om detta på 80-talet.
Citera
2022-08-16, 07:36
Medlem
Bananboxens avatar
Norrlänningarna är nog mindre benägna att vara otrogna och de kanske tycker om lugna män som inte pratar mer än nödvändigt? Kanske tycker de även om vintersporter?
Citera
2022-08-16, 07:40
Medlem
Det beror nog på att de har bekanta som flyttat til "Kärleken2" i norrland.
Det finns många ensama men troligen rejäla män där samt att många från Tailand är där och plockar bär.
Då kan det vara sart att skaffa sig en plats så man kan ordna boende med möjlig betald resa.
Sen är det många som söker tryggheten och ett bättre liv i Sverige.
Antagligen betydligt bättre att få bo i ett hus och serva 1 man mot att bo i ett slitet rum och serva 10 om dan.
Citera
2022-08-16, 07:41
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Deras syrror är gifta med gubbar i Pajala.

Jepp exakt! Det finns redan en relativt stor grupp av thailändskor i Norrland, var väll till och med en fotobok som avhandlar ämnet. https://bokforlagetatlas.se/bocker/drottninglandet/ .

Så handlar säkert om att "Drottniglandet" är ett bra ställe sprids från mun till mun och att det då blir en skev fördelning på tinder pga överrepresentering.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in