2022-08-15, 01:35
Medlem
JackTheTrippers avatar
Gäller erkännande av ringa narkotikabrott o nekande till misstanken om narkotikabrott av normalgraden. Vill bara veta hur det är att vara åtalad på rättegång, har bara varit åskådare eller målsägande förut...nervös!
Citera
2022-08-15, 02:30
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JackTheTripper
Gäller erkännande av ringa narkotikabrott o nekande till misstanken om narkotikabrott av normalgraden. Vill bara veta hur det är att vara åtalad på rättegång, har bara varit åskådare eller målsägande förut...nervös!

Beror ju lite på vad man är åtalad för samt vad man tänkt säga till sitt försvar osv. Trillar det in en skolklass som publik kan ju också påverka hur det känns.
Citera
2022-08-15, 02:56
Medlem
BOMB-CPs avatar
Det är mycket trevligt, välutbildade artiga människor.
Citera
2022-08-15, 02:58
Medlem
hockexs avatar
Kan nog vara svårt att sova natten innan iaf.
Citera
2022-08-15, 02:59
Medlem
GoUoDs avatar
helt okej om man går in med föresatsen att man har rätt.
Citera
2022-08-15, 03:42
Medlem
FuckSnakePlisskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Beror ju lite på vad man är åtalad för samt vad man tänkt säga till sitt försvar osv. Trillar det in en skolklass som publik kan ju också påverka hur det känns.
Det har jag varit med om. En gång var jag med i publiken när jag gick i skolan. Sen satt jag där själv och då var det en jävla skolklass där. Hahaha. Hur det är? Det beror på. Höll på att få fängelse sist. Det var jävligt nära. Det var inte kul. Men de övriga gångerna har jag bara suttit där bakfull och provocerat åklagaren. Sket i vilket. Gäsp.
Citera
2022-08-15, 04:00
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSnakePlissken
Det har jag varit med om. En gång var jag med i publiken när jag gick i skolan. Sen satt jag där själv och då var det en jävla skolklass där. Hahaha. Hur det är? Det beror på. Höll på att få fängelse sist. Det var jävligt nära. Det var inte kul. Men de övriga gångerna har jag bara suttit där bakfull och provocerat åklagaren. Sket i vilket. Gäsp.

Nästa gång får du byta ut vattnet i den medhavda mineralvatten flaska mot vodka så du slipper lida med att vara bakis och jävlig... Men fan för att sitta där oskyldigt misstänkt för något riktigt socialt skamligt brott om det sitter publik på plats, de får ju inte veta domen om de inte har något särskilt intresse av fallet och begär ut den. Tänk typ att man är misstänkt för att ha sniffat på Tant Agda och andra grannars trosor nere i tvättstugan, kalsonger vore visserligen inte bättre. Nu är väl just sannolikheten att bli åtalad för det oskyldig så stor men ändå, finns mängder med annat jag inte skulle vilja diskutera offentligt även om jag är skyldig när jag tänker efter.
Citera
2022-08-15, 04:11
Medlem
FuckSnakePlisskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Nästa gång får du byta ut vattnet i den medhavda mineralvatten flaska mot vodka så du slipper lida med att vara bakis och jävlig... Men fan för att sitta där oskyldigt misstänkt för något riktigt socialt skamligt brott om det sitter publik på plats, de får ju inte veta domen om de inte har något särskilt intresse av fallet och begär ut den. Tänk typ att man är misstänkt för att ha sniffat på Tant Agda och andra grannars trosor nere i tvättstugan, kalsonger vore visserligen inte bättre. Nu är väl just sannolikheten att bli åtalad för det oskyldig så stor men ändå, finns mängder med annat jag inte skulle vilja diskutera offentligt även om jag är skyldig när jag tänker efter.

Nej fan tänker inte begå fler brott. De har jag lagt på hyllan. Knarket också. Men visst. Det kändes inte helt kul att ha en publik med snorungar där.
Citera
2022-08-15, 05:44
Bannlyst
Suttit där en gång och som vanligt kom en skolklass in bakom. Rättegången hölls bakom lyckta dörrar som tur var så det kändes helt ok.
Citera
2022-08-15, 09:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FuckSnakePlissken

Vad stod du åtalad för när du var nära att åka in? Ska själv upp i rätten till vintern för olaga hot och ofredande.
Citera
2022-08-15, 09:12
Medlem
Citat:
Du kommer att få frågan om du nekar eller erkänner och eftersom du har blivit tagen på bar gärning kommer du att dömas
Citera
2022-08-15, 09:37
Bannlyst
Citat:
till mig sa dom mumla inte när du pratar, prata högre.
hade en skolklass bakom mig som va där på studiebesök.
Jag var nervös för det hela men det är ju rutin för alla andra i rättssalen

var också narkotikabrott samt ett våld mot tjänsteman.

sen har jag varit i förvaltningsrätten också men då var det per videolänk. och sa satt läkare med mig och min advokat
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in