2022-08-20, 19:58
Medlem
PastorLULs avatar
Fan vilket trkigt slut. Hoppas han hmtar sig snabbt.
Jag undrar dock om nt snt hr kommer stta sig i huvudet i framtiden nr han frsker gra samma slag.
2022-08-20, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snickartasken
Viktigt att hlla koll p bordet ocks.

Vilken pajas kommentar 😂
2022-08-20, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drinkwather
Vilken pajas kommentar 😂
Nja.. Uppenbart r att han inte hade koll p bordet.
2022-08-20, 20:08
Medlem
Stackars Karlsson

Trodde inte nt snt kunde hnda, begrep knappt vad som hnde.

Kommer man att brja runda av kanterna efter detta? 🤔
2022-08-20, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
De r frsta gngen jag ser en olycka p pingis

sett p nationell niv/ligaspel men aldrig i ett msterskap. hr snackar vi maximal otur.
2022-08-20, 20:20
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gamesetmatch
sett p nationell niv/ligaspel men aldrig i ett msterskap. hr snackar vi maximal otur.

Tydligen s hade Waldner gjort det ocks i ngot msterskap, jag hade missat detta, men detta r vldigt sllsynt, men nu ser man vad som kan hnda nr olyckan r framme.
2022-08-21, 14:34
Medlem
Snabbalirarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Pingisen i Sverige r igen p topp och har vl egentligen haft ngon rejl dipp sedan Stellan Bengtsson en gng i tiden blev vrldsmstare. Mrkligt att svensk tennis var p topp under Borg ren och flera r drefter, men sedan undan fr undan tynat bort och under mnga r visat sm tecken att stiga igen. Det r kul med svenska pingisstjrnor och skulle vara det med tennisstjrnor ocks, typ Edberg, Wilander, Enqvist, Jrryd, Bjrkman, Norman, Sderling.

Det var ett vldigt stort hl i bordtennis historien du fick till dr. Efter Stellan Bengtsson har vi ju haft den gyllene generationen med Appelgren, Jrgen Persson och framfrallt Jan Ove Waldner.

Dom vann ju mnga EM och VM guld i lag och singel osv och var totalt dominanta i bordtennisen. Waldner har ven ett OS guld....och 1997 vann Waldner VM guld utan att tappa ett enda sett ocks vilket r unikt och rknas utav mnga som den bsta spelaren i historien, s nog har vi haft framgngar efter Stellan Bengtssons tid
Senast redigerad av Snabbaliraren 2022-08-21 kl. 14:37.
2022-08-21, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snabbaliraren
Det var ett vldigt stort hl i bordtennis historien du fick till dr. Efter Stellan Bengtsson har vi ju haft den gyllene generationen med Appelgren, Jrgen Persson och framfrallt Jan Ove Waldner.

Dom vann ju mnga EM och VM guld i lag och singel osv och var totalt dominanta i bordtennisen. Waldner har ven ett OS guld....och 1997 vann Waldner VM guld utan att tappa ett enda sett ocks vilket r unikt och rknas utav mnga som den bsta spelaren i historien, s nog har vi haft framgngar efter Stellan Bengtssons tid

Jag skrev: "Pingisen i Sverige r igen p topp och har vl egentligen haft ngon rejl dipp sedan Stellan Bengtsson en gng i tiden blev vrldsmstare". Glmde ett inte i min text, dvs skall vara:... och har vl egentligen inte haft ngon rejl dipp sedan Stellan Bengtsson en gng i tiden blev vrldsmstare....

Jmfrde med tennisen, dvs dr bordtennisen inte haft ngra egentliga diffar, medan svensk tennis haft rtt mnga dliga r nu sedan storhetstiden med Borg, Wilander, Edberg, etc. Undrar litet vad det beror p. Har bordtennisen haft bttre trnare n tennisen, eller vad kan det bero p?
2022-08-21, 15:38
Medlem
Stefan4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kromcom
Han pratade om ngon benbit som stack upp. Inte bra.

S trkigt fr honom, i bra form och allt.

Karlsson trodde sig ha sett ben, men s var inte fallet som tur r. Nu har Kristian ftt positiva besked av en lkare.

(Saxat frn en artikel av Simon Norberg p Sportbladet)
Citat:
Det var inget benbrott, det var det viktiga, och frmodligen inga nervskador heller. Man kan jmfra med ett knivhugg i handen sa dom. Mest ktt och blod. Det vrker ganska mycket nu, men jag har frsttt att det r vldigt bra om det vrker. D r det ngon form av lkningsprocess. Det gr ont i dag.

Om sex veckor vntar nsta stora bordtennis-msterskap, VM i kinesiska Chengdu. 31-ringen, rankad 19 i vrlden, hoppas att han hinner bli frisk tills dess.

Det hoppas jag. Vr fysio hr sa en till tre veckor ungefr. Det r svrt att veta hur djupt sjlva sret r, men lite tid kommer det ta. Men det kunde varit vrre.

Direkt efter incidenten i gr sade Karlsson i SVT att han sg en benbit nr han kollade ner p handen. Men s var inte fallet.

Jag var vldigt rdd dr. Det var en blandning av ktt och fett och det var drfr det sg ut som en benbit. Men det var det som tur inte.

https://www.aftonbladet.se/sportblad...n-inget-brutet
2022-08-21, 16:52
Medlem
serotonins avatar
Grattis till skicklige tysken Qiu som vinner EM-guld infr hemmapubliken efter 4-1 mot Karlssons baneman Jorgic. Lider dock fortfarande med Kristian Karlsson som inte fick en sportslig chans igr.

Missade damfinalen men hrde att tyskan Mittelham ocks tvingades ge upp pga skada. Synd om henne ocks givetvis, vad var det fr skada?
Senast redigerad av serotonin 2022-08-21 kl. 16:55.
2022-08-22, 01:46
Medlem
Snabbalirarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pax80
Jag skrev: "Pingisen i Sverige r igen p topp och har vl egentligen haft ngon rejl dipp sedan Stellan Bengtsson en gng i tiden blev vrldsmstare". Glmde ett inte i min text, dvs skall vara:... och har vl egentligen inte haft ngon rejl dipp sedan Stellan Bengtsson en gng i tiden blev vrldsmstare....

Jmfrde med tennisen, dvs dr bordtennisen inte haft ngra egentliga diffar, medan svensk tennis haft rtt mnga dliga r nu sedan storhetstiden med Borg, Wilander, Edberg, etc. Undrar litet vad det beror p. Har bordtennisen haft bttre trnare n tennisen, eller vad kan det bero p?

Jaha ja d frstr jag vad du menar. Jo det har du rtt i, jag vet faktiskt inte riktigt vad det kan bero p att det har blivit s fr tennisen. Det kan vara trnarna eller att de har ndrat ngot i systemet eller liknande.....
2022-08-22, 08:36
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snabbaliraren
Jaha ja d frstr jag vad du menar. Jo det har du rtt i, jag vet faktiskt inte riktigt vad det kan bero p att det har blivit s fr tennisen. Det kan vara trnarna eller att de har ndrat ngot i systemet eller liknande.....
Tycker nog det var en rejl dipp mellan lagets medalj i Em 2002 och Falcks VM 2019.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in