2022-08-14, 11:40
Medlem
Igår hade jag alla rätt på oddset och satt och väntade på den sista bara i mötet mellan Barcelona mot Rayo Vallecano. Min möjliga vinst hade varit 8723 kr men det blev inga pengar för matchen slutade 0-0 och jag hade seger för Barcelona. Suck!

Men flera gånger hörde jag att Barcelona inte kan registrera spelare och det lät konstigt för varför kan tex Real Madrid göra det? Jag vet om att Barcelona tycks ha skulder men ändå behöver jag få det förklarat vad skillnaden är mellan just de här två storklubbarna. Båda har spelare som kräver feta monsterlöner trots allt.
Citera
2022-08-14, 11:50
Medlem
tigerpus avatar
Klubbarna måste gå + - noll eller något liknande för att kunna registrera nya spelare, eller minns jag fel? Har slutat kolla på fotboll, men har för mig att ligorna har liknande "financial fair play" regler som man har i champions league som säger att klubben inte kan gå hur mycket minus som helst och fortsätta tillåtas tävla
Citera
2022-08-14, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerpu
Klubbarna måste gå + - noll eller något liknande för att kunna registrera nya spelare, eller minns jag fel? Har slutat kolla på fotboll, men har för mig att ligorna har liknande "financial fair play" regler som man har i champions league som säger att klubben inte kan gå hur mycket minus som helst och fortsätta tillåtas tävla

LaLigas lönetak är 70% av intäktern har jag för mig. Pga av alla skulder så gr dom så lite plus så dom får inte regga spelare.

Real å andra sidan har knappt skulder, har inte spenderat massa pengar och har inga som helst ekonomiska problem. Där av har dom 7-10x mer i lönetak än Barca.
Citera
2022-08-14, 21:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SLIP
LaLigas lönetak är 70% av intäktern har jag för mig. Pga av alla skulder så gr dom så lite plus så dom får inte regga spelare.

Real å andra sidan har knappt skulder, har inte spenderat massa pengar och har inga som helst ekonomiska problem. Där av har dom 7-10x mer i lönetak än Barca.
Om det stämmer så är det faktiskt beundransvärt. Inte minst med tanke på att Real var ökända för Galacticos-värvningarna 2003-2005. Ironiskt nog var det kanske detta som inledde själva hetsen med transfers hit och dit.
Citera
2022-08-15, 22:44
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plingirutan
Igår hade jag alla rätt på oddset och satt och väntade på den sista bara i mötet mellan Barcelona mot Rayo Vallecano. Min möjliga vinst hade varit 8723 kr men det blev inga pengar för matchen slutade 0-0 och jag hade seger för Barcelona. Suck!

Men flera gånger hörde jag att Barcelona inte kan registrera spelare och det lät konstigt för varför kan tex Real Madrid göra det? Jag vet om att Barcelona tycks ha skulder men ändå behöver jag få det förklarat vad skillnaden är mellan just de här två storklubbarna. Båda har spelare som kräver feta monsterlöner trots allt.

Haha, Vallecano har väldigt bra defensiv, de spelade oavgjort med Barca förra året. Barcelona har många nya spelare och det tar tid innan de blir samspelade, det är lättare att försvara än att göra mål.
Där finns spelare som är egoistiska -Dembele... som tar allaavslut från omöjliga positioner istället för att passa till Lewandowski som ska vara deras frälsare.
Raphinia också måste ställa sig in i ledet och jobba för Lewandowski.

Barca har två miljader euro skulder och betalar mycket räntor,
men genom att sälja av en del av sina TV- rättigheter kan de visa plus i kassan
Citera
2022-08-15, 23:22
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Haha, Vallecano har väldigt bra defensiv, de spelade oavgjort med Barca förra året. Barcelona har många nya spelare och det tar tid innan de blir samspelade, det är lättare att försvara än att göra mål.
Där finns spelare som är egoistiska -Dembele... som tar allaavslut från omöjliga positioner istället för att passa till Lewandowski som ska vara deras frälsare.
Raphinia också måste ställa sig in i ledet och jobba för Lewandowski.

Barca har två miljader euro skulder och betalar mycket räntor,
men genom att sälja av en del av sina TV- rättigheter kan de visa plus i kassan

Tap in kingen har redan gråtit ut till media. Han var chockad att Rayo spela defensivt och att en till och med punktmarkera honom!

Vilken fraud han kommer visa sig vara haha! Skulle stannat i en lagsligan och ”tap in”
Citera
2022-08-15, 23:30
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Tap in kingen har redan gråtit ut till media. Han var chockad att Rayo spela defensivt och att en till och med punktmarkera honom!

Vilken fraud han kommer visa sig vara haha! Skulle stannat i en lagsligan och ”tap in”

Han är världens bästa i straffområdet, han gör mål på alla möjliga sätt med högern, vänstern och huvudet. Lewandowski dominerar i luften men han fick inga höjdbollar att jobba med.

Han är en fantastisk kombinationsspelare, frisparkläggare och straffläggare.

De svarta spelare i Barca är avundsjuka på Lewy och vill inte passa honom bollen, men om de inte ändrar sig så kommer de bänkas!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in