Finns väl inte så mycket man kan göra med endast en likör. Har du tröttnat på att dricka den ren så kan du ju ställa undan den och dricka något annat istället.
jägermust
6 cl Jägermeister
Julmust
en citronskiva Häll Jägermeister i ett highballglas fyllt med is. Fyll på med julmust. Rör om. Garnera med citronskiva.
U-båt
1 Glad öl (ljus lager)
6 cl Jägermeister Häll upp ölet i ett glas, och häll upp Jägermeistern i ett shotglas.Släpp därefter ner shotglaset i ölglaset, och låt det sjunka till botten.
Jäger är dock ingen spritsort som är så lätt att göra goda drinkar med, eftersom det smakar så pass mycket. Det bästa är helt enkelt att shotta den kall, blanda med redbull+vodka eller bara med rebull. Angående farlighetsgraden så ligger den ungefär på samma som att man får cancer av chips skulle jag tro.
Prova att experimentera och posta om du hittar nån bra blandning, kan ha användning av det då jag bartendar ibland. Jäger + apelsinjuice kanske funkar!
Snacket om att Jäger/RB är farligt är väl bara nåt underrykte till vodka/RB? Vilket knappt är sant men visst kan väl hjärtat ta lite stryk om man har hjärtproblem och dricker enorma mängder antar jag.
Annars tycker jag att jäger+apelsinjuice är gott, även om många andra som provsmakar inte gör det. Slänger man i valfri energidryck får man en liten boost också.