2008-10-02, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mojen13
någon som vet nått om någon frasse i uppsalamaffian?

Hahahaha så sjukt att någon kom på honom, han börjar bli riktigt gammal
haha deg har han gjort och gör det fortfarande vad hjälper alla hans multi miljoner den mannen behöver psykisk hjälp inte lätt o klara vardagen me så mycke på sitt samvete alkoholen o kolan hjälper honom o fly därför ser man honom sällan nykter.
Hans söner blev inte av samma kaliber som farsan men de fick mycke serverat av pappa Frozinko, ena sonen fick mycke medial uppmärksamhet för något år sen när han stängde av sin mammas respirator han pallade inte se henne lida mer och tog sitt straff.
Citera
2008-10-03, 19:42
Medlem
Mojen13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slystar
Hahahaha så sjukt att någon kom på honom, han börjar bli riktigt gammal
haha deg har han gjort och gör det fortfarande vad hjälper alla hans multi miljoner den mannen behöver psykisk hjälp inte lätt o klara vardagen me så mycke på sitt samvete alkoholen o kolan hjälper honom o fly därför ser man honom sällan nykter.
Hans söner blev inte av samma kaliber som farsan men de fick mycke serverat av pappa Frozinko, ena sonen fick mycke medial uppmärksamhet för något år sen när han stängde av sin mammas respirator han pallade inte se henne lida mer och tog sitt straff.

Att någon visste vem det var! Bosnier va?
Citera
2008-10-04, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mojen13
Att någon visste vem det var! Bosnier va?

Kroat är han,folk som är insatta vet vem frasse är och inte bara i uppsala
han var mycket tight med tjock steffe men de va ett tag sen.
Citera
2008-10-05, 01:10
Medlem
Mojen13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slystar
Kroat är han,folk som är insatta vet vem frasse är och inte bara i uppsala
han var mycket tight med tjock steffe men de va ett tag sen.

Juste, kroat var det. Hans bror bor i luthagenområdet har jag för mig.
Citera
2008-10-07, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av antj
f.ö, någon som vet något om de s.k Älvsjös vita bröder?

Vad jag hört finns en knatte liga på 15-23år i ävlsjö och dom är blandrasade sen finns det en en infre kärna på 6-10pers som är tyngre, 25-35år

Och sköter det mesta inom söderort området.

Finns inga vita bröder. En nära bekan bor där han nämner detta.
Citera
2008-10-07, 05:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedos
Jag är en av dörrvakterna så jag vet vilket gäng det var och det var den stora negern Essa och hans gäng Chosen Ones och inte Brödraskapet. Hela bråket började med att Essa och hans killar kom till Mera och gick in och då var det fullsatt och inga bord lediga. Den där grek Miche går fram till ett bord och säger till några killar att flytta från bordet och istället för att välja ett bord med några små brats så väljer han bordet där dom största killarna sitter. Killarna som satt vid bordet var ett gäng dörrvakter som var ute och festade ihop då detta var en söndag och det är då vi brukar ta ledigt för att kunna festa själva. Killen som är en tuff vakt ställer sig upp och då smäller det direkt och sen är det hela igång och Miche får alla över sig och då kommer Essa och mer eller mindre sliter ett bord rätt upp i luften och kastar på dom och någon annan kille från det gänget slår en flaska i skallen på en av de andra killarna. Det jag sen ser är att en annan stor svart kille slår på en kille precis vid utgången och den killen visar sig vara Lamin som jag känt sen tidigare. Efter det så skriker Essa åt sina killar att gå ut och fortsätta utanför och då går alla ut och dom jag ser från hans gäng då är Essa, Lamin, Miche sen även en dörrvakt jag känt i många år Lunkan och någon annan svensk kille samt två svarta killar och då går dom upp en bit sen kommer det ut massor av folk med tillhyggen och rusar emot dom och då börjar ett rent krig. Jag ser den andra svenska killen slå ner två stycken direkt sen får han massor av folk över sig och då ser jag Miche hoppa rätt in och någon åker i backen och fler och fler hoppar på dessa två men dom står kvar och slåss mer eller mindre rygg mot rygg och det ser ut som i värsta actionrullen. Lunkan försöker någon slå ett stolsben i huvudet på men han får upp armen och det blir bara träflisor av det stolsbenet sen ställer han sig ensam vid ingången där folk kommer ut och slår ner en efter en fast han får smällar bakifrån och från sidan så står han kvar och bara slår och slår mot alla som kommer ut. Essa stod som en mur med armarna utåt sidorna och bara slet tag i folk som försökte hoppa på hans grabbar och dessa flög som små pojkar när han fick tag i dom och helt plötsligt ser jag han sparka en kille rätt i ansiktet som stupade direkt och det trodde man ju inte om den stora och tunga mannen. Dom andra två svarta killarna stod lite längre upp så dom såg jag inte så mycket av faktiskt. Detta pågick i nästan 10 minuter innan piketen dök upp och då ligger det 3 knivhuggna på marken varav en riktigt illadäran och det var ingen av Essas killar utan av dom andra. När piketen kom drog alla åt olika håll och det kom aldrig fram vem som huggit med kniven och vad jag vet så åkte ingen dit på något av det heller. När alla skingrat sig och Polis och Ambulans åkt fick Brandkåren komma dit och spola av då det var så mycket blod kvar på gatan efter denna jättefight. Jag har jobbat i massor av år i dörren och denna fight är absolut den värsta fight jag någonsin sett under alla mina år och jag vet att jag aldrig igen kommer att få uppleva något ens i närheten så länge jag lever.

Amen. Har också varit med om mycket bl a Sturecompagniet då geniet sköt utan att kolla bakgrunden. Djälva idiot. Han var ute och firade att han blivit farsa... Men Merafighten måste vara det värsta någonsin i stan. inget annat jag har sett kommer i närheten som du säger. Det var rätt obehagligt att se på eftersom det aldrig slutade. Stod bara en tre meter ifrån.

Det var Essa och två eller tre svarta killar + åtminstone en fyra -fem ljusa killar.Det var en de svarta killarna som försökte rycka loss mässingsstolparna vid entrén. Sedan användes ett bordsben av dem som kom ut efter som du sade, mycket riktigt. Knivarna såg man aldrig när de användes. Känns idag som om det var tur att det avgjordes direkt. Hade Essas gäng försvunnit ned mot Stureplan hade nog andra verktyg skaffats fram för att därefter göra bokslut uppe på Mera. Då hade nog en djävla massa folk kommit ivägen. Shit det här var ju före mobilkamerornas tid och tur var väl det för då hade varenda käft kunnat se allt på Youtube. Man förstod inte att de som låg ned efteråt var så illa däran förrän ambulansen kom och det blev bråttom för ambulanspersonalen. Först därefter har jag lärt mig att någon som ser packad ut efter ett slagsmål och hänger med kroppen har svåra inre blödningar. Hugga kniv i huvet...... Har för mig att någon sa att det var bakifrån också djävligt fult i så fall, såg det inte själv.

Svårt att se något väl överhuvudtaget eftersom man var fullt upptagen med att inte komma ivägen. Men det varade oerhört länge det hela. Vet att det var mycket blod men inte att brandkåren kom. Hade dragit vid det laget. Essas gäng hade dragit innan piketen dök upp. Piketen hade ju inte särskilt bråttom fast det måste ha synts att något stort hade hänt. En djälva piketsnubbe kom ensam gående upp ifrån bilen som parkerats vid husknuten nere vid Kungsgatan typ tjugo meter bort. Han gick med långsamma steg ungefär som om han gick luciatåget.

Först därefter kom ambulansen. Hur gick det för honom som fick huggen i huvudet? Fick han men eller blev han helt återställd? En sak till. Var det chosen ones plus andra också? Var inte han med på Essas sida, som blev skjuten i videoaffären i gangsterkriget eller om det var lekplatsen?
Senast redigerad av Supermarine 2008-10-07 kl. 05:58.
Citera
2008-10-07, 06:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedos
Jag är en av dörrvakterna så jag vet vilket gäng det var och det var den stora negern Essa och hans gäng Chosen Ones och inte Brödraskapet. Hela bråket började med att Essa och hans killar kom till Mera och gick in och då var det fullsatt och inga bord lediga. Den där grek Miche går fram till ett bord och säger till några killar att flytta från bordet och istället för att välja ett bord med några små brats så väljer han bordet där dom största killarna sitter. Killarna som satt vid bordet var ett gäng dörrvakter som var ute och festade ihop då detta var en söndag och det är då vi brukar ta ledigt för att kunna festa själva. Killen som är en tuff vakt ställer sig upp och då smäller det direkt och sen är det hela igång och Miche får alla över sig och då kommer Essa och mer eller mindre sliter ett bord rätt upp i luften och kastar på dom och någon annan kille från det gänget slår en flaska i skallen på en av de andra killarna. Det jag sen ser är att en annan stor svart kille slår på en kille precis vid utgången och den killen visar sig vara Lamin som jag känt sen tidigare. Efter det så skriker Essa åt sina killar att gå ut och fortsätta utanför och då går alla ut och dom jag ser från hans gäng då är Essa, Lamin, Miche sen även en dörrvakt jag känt i många år Lunkan och någon annan svensk kille samt två svarta killar och då går dom upp en bit sen kommer det ut massor av folk med tillhyggen och rusar emot dom och då börjar ett rent krig. Jag ser den andra svenska killen slå ner två stycken direkt sen får han massor av folk över sig och då ser jag Miche hoppa rätt in och någon åker i backen och fler och fler hoppar på dessa två men dom står kvar och slåss mer eller mindre rygg mot rygg och det ser ut som i värsta actionrullen. Lunkan försöker någon slå ett stolsben i huvudet på men han får upp armen och det blir bara träflisor av det stolsbenet sen ställer han sig ensam vid ingången där folk kommer ut och slår ner en efter en fast han får smällar bakifrån och från sidan så står han kvar och bara slår och slår mot alla som kommer ut. Essa stod som en mur med armarna utåt sidorna och bara slet tag i folk som försökte hoppa på hans grabbar och dessa flög som små pojkar när han fick tag i dom och helt plötsligt ser jag han sparka en kille rätt i ansiktet som stupade direkt och det trodde man ju inte om den stora och tunga mannen. Dom andra två svarta killarna stod lite längre upp så dom såg jag inte så mycket av faktiskt. Detta pågick i nästan 10 minuter innan piketen dök upp och då ligger det 3 knivhuggna på marken varav en riktigt illadäran och det var ingen av Essas killar utan av dom andra. När piketen kom drog alla åt olika håll och det kom aldrig fram vem som huggit med kniven och vad jag vet så åkte ingen dit på något av det heller. När alla skingrat sig och Polis och Ambulans åkt fick Brandkåren komma dit och spola av då det var så mycket blod kvar på gatan efter denna jättefight. Jag har jobbat i massor av år i dörren och denna fight är absolut den värsta fight jag någonsin sett under alla mina år och jag vet att jag aldrig igen kommer att få uppleva något ens i närheten så länge jag lever.

Ni var bara två va? Otacksam uppgift.
Citera
2008-10-07, 21:47
Medlem
Minkybabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danne1357
har visserligen inte lusläst men vad jag har sett så nämns inte tommy z (numera tommy b) i tråden? [...]

Har han bytt efternamn nu? Vill du skriva ut vad han heter nu... bara nyfiken.
Kan bidra med att han redan under skoltiden (högstadiet/gymnasiet?) hade en AK4 som han var ute i skogen med och sköt mot träd, enligt min källa som umgicks i samma kretsar som Tommy vid den tiden...
Citera
2008-10-07, 23:47
Medlem
tommy belmonte.
Citera
2008-10-08, 21:45
Bannlyst
Han är också känd för att som fjortonåring ha bundit ett hampsnöre om halsen på en kattunge som han sedan fäste runt kofångaren på en buss som stannat vid en hållplats och som sedan fick åka iväg.
Citera
2008-10-09, 16:37
Medlem
frozinko^^ Minnena går igån nu asså..

jag var nån slags lärjunge till den äldre brorsan, som gjorde grejen mot sin morsa..

var hemos dem vid stranden flera gånger, den yngre brorsan var "livligare" men nu när man ser honom är han biffig.. den äldre har man inte sett på ett tag, men tror att han håller på me klubbar här i uppsala

fan vilka minnen ni drog upp.. de hade schäfrar när jag var mindre, vi gick och jaga harar med dem, dem tog 10 stk från en tomt en gång!
Citera
2008-10-09, 18:39
Medlem
Kan ingen säga något om Jukka, han vara väl från VH. Växte upp med honom men sen gick det utför väldigt snabbt, ingen hängde riktigt med i svängarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in