2022-10-21, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Det var ju ganska självklart att ingen skulle åka ut ikväll när de avslöjade att det var duetter nästa vecka. Till och med en sjuåring hade kunnat räkna ut att de måste vara ett jämnt antal då.

Nej de paras inte ihop - de får varsin känd artist som duettpartner så det spelar ingen roll hur många de är.

De avslöjade tre av duettparen på Idol Extra. Luka ska sjunga med Dean Lewis, Ruby med Cherrie, och Ida med Ocar Magnusson. Resten avslöjas senare.
Citera
2022-10-21, 23:16
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Det var ju ganska självklart att ingen skulle åka ut ikväll när de avslöjade att det var duetter nästa vecka. Till och med en sjuåring hade kunnat räkna ut att de måste vara ett jämnt antal då.

Det är första gången jag följer idol sedan 2015 typ. Tycker mycket av upplägget med slutaudition och sista steget är bättre nu än när jag följde programmet sist, men detta med en livboj är en jävla styggelse faktiskt. Har en deltagare fått minst antal röster ska de åka ut. Sen kan det drabba någon oförtjänt som när Danny Saucedo åkte ur, men det är en del av spelet. Juryns makt ska vara slut efter kvalveckan.

Dessutom kommer det knappast göra nån större skillnad. Ruby är uppenbarligen ingen tittarfavorit och har hängt löst typ varenda fredag nu. På sin höjd håller hon sig kvar två veckor till. Tittarna har sagt sitt och varit tydliga med vilka de gillar mest i år. Hon är inte en av dem.

Varför det? De ska ju inte sjunga duett med varandra utan med kända artister, så spelar ingen roll hur många som är kvar då.
Citera
2022-10-21, 23:18
Medlem
Ferry31s avatar
Jag hade helt missat att de gör duetter med en känd artist.

Men poängen kvarstår att livbojen är ett kasst inslag.
Citera
2022-10-22, 00:30
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Jag hade helt missat att de gör duetter med en känd .
Kul skämt. 9 av 10 har inte den blekaste vem någon av de avslöjade är övht.

Definitionen "känd" stretchas in i absurdum.
Citera
2022-10-22, 08:12
Medlem
Förstår faktiskt inte varför juryn gav livbojen till Ruby. När hon sjöng igår så gav hon sig på en låt som är väldigt svår och ganska tråkig. Hon gjorde inget bra jobb och jag tycker det är märkligt att de räddar kvar henne. Hon är chanslös till topp 3!!!!
Citera
2022-10-22, 09:11
Medlem
Nu vet vi att juryn vill att Ruby vinner.
Citera
2022-10-22, 14:26
Medlem
jesussugers avatar
Låg i soffan och vilade och hade tv4 på i bakgrunden nu när det va repris av Idol
Alla va ju totalt värdelösa på sjunga, hur i helvete kan nån tycka att dom ens är bra? jag är fan bättre på att sjunga efter några öl i magen
Citera
2022-10-22, 15:36
Medlem
Abelssuns avatar
Givetvis skulle negressen få livbojen. Ida är ännu sämre, men fick vara kvar, som vanligt. Luka var bäst igår, men hängde löst igen. Lägg ned skiten nån gång!
Citera
2022-10-22, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abelssun
Givetvis skulle negressen få livbojen. Ida är ännu sämre, men fick vara kvar, som vanligt. Luka var bäst igår, men hängde löst igen. Lägg ned skiten nån gång!
Luka är bäst! Håller helt med. Tror inte ens att han vill vinna, vilket dessutom vore bra för hans framtida karriär om han inte gjorde…
Citera
2022-10-23, 08:11
Medlem
Till alla er som uppfattar Ida Hallquist som så charmig: vad ni ser är inte hennes personlighet. Hon har inte dåligt självförtroende. Hon är en basic mobbare. Vi gick i samma klass lågstadiet till åk 9, och jag har aldrig sett ett spår av dåligt självförtroende. Tvärtom sög hon upp all luft i rummet och tryckte ner andra. Däremot
fjäskar för lärarna och lägger på den här stackars- mig-det-är-så-synd-om-mig - attityden. Hon sjunger bra (och har alltid gjort) men sakerna hon står och säger i TV är helt enkelt inte sanna. Hon menar t.ex att hon i perioder haft svårt att uppträda pga scenskräck (återigen hur otroligt synd-det-är-om-mig-jag-är-så-osäker attityden som vinner folks hjärtan) men det är en ren parodi. (Liksom den dubbelvikta fejkgråten). Hennes röst hördes jämt i tid och otid och hon har sjungit på varenda skolavslutning, varenda teater, varenda show i hela Värmland i princip. Hon skulle aldrig sökt Idol om hon inte absolut måste, och var desperat som 28 åring.

Hon har fått allt i ett paket under julgranen (av pappa Malte Hallquist) och fått vara med i alla event han anordnat. Även rollen i Ack Värmland (som hon inte ens behövde söka själv).

Vad ni ser är bara en basic mobbare som råkar ha en bra sångröst. Hon skulle överhuvudtaget aldrig nedlåtit sig att söka Idol om det inte vore för att hon var extremt desperat. Hon har trott att hon ska slå internationellt ända sedan mellanstadiet och ser ned på programformat som Idol osv då hon tycker att det är för wannabe. Att hon söker som 28 åring är enbart desperation och har ingenting med något annat att göra.

Det är en 28 åring tjej som inte gjort någonting själv utom en pappa inom nöjesbranschen. Trots det har hon inte lyckats (ingen filmroll sen Ack Värmland som hon fick utan audition pga pappans rekommendation) och att hennes pappa fått folk att spela in musik med henne (Da Buzz) så tar hon sig absolut ingenstans själv (varför vet jag inte då hon ju trots allt har bra röst) utan det enda jag kan tänka mig är att hon faktiskt inte är så trevlig att jobba med.

Om ni undrar varför jag pratar illa om den Ida Hallquist och om jag själv är avundsjuk - så är jag kanske det i viss mån. Det är provocerande att se samma människa som var skolans ledare för mobbinggänget återigen göra sig till och få sympatier. Ja, hon kan sjunga - men det är det många fler som kan. Många fler som aldrig fick chansen att sjunga på skolavavslutningarna, bara för att Ida hallquist sög upp all luft i rummet och fjäskande för lärarna men den här dubbel vikta, fejk gråtande "åh hur kan ni tro på mig jag klarar ingenting!"- attityden som hon bara visar för lärare och vuxna. Nu är samma skit i TV rutan och alla tycker att hon är så genuin...

Tror ni en 28 åring kvinna med världens sångröst och en pappa inom nöjesbranschen söker IDOL för att hon "inte vågat" tidigare? Tror ni att hon som lärarstudent från Kil i Värmland bara har råd att för egna pengar köpa en villa i Bromma?

Allting är pappas pengar, pappas kontakter.

Det är möjligt att hon vinner Idol för att alla tror på det här men jag har svårt att hon tro att hon tar sig mycket längre.
Senast redigerad av kritstracksarandig 2022-10-23 kl. 08:24.
Citera
2022-10-23, 08:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Finns inget "sött" i henne i mitt tycke. Nästintill ful faktiskt. Noll personlighet också.

Det är för att det inte är en personlighet, hela hon är fejk.
Citera
2022-10-23, 11:51
Medlem
Roibots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kritstracksarandig
Till alla er som uppfattar Ida Hallquist som så charmig: vad ni ser är inte hennes personlighet. Hon har inte dåligt självförtroende. Hon är en basic mobbare. Vi gick i samma klass lågstadiet till åk 9, och jag har aldrig sett ett spår av dåligt självförtroende. Tvärtom sög hon upp all luft i rummet och tryckte ner andra. Däremot
fjäskar för lärarna och lägger på den här stackars- mig-det-är-så-synd-om-mig - attityden. Hon sjunger bra (och har alltid gjort) men sakerna hon står och säger i TV är helt enkelt inte sanna. Hon menar t.ex att hon i perioder haft svårt att uppträda pga scenskräck (återigen hur otroligt synd-det-är-om-mig-jag-är-så-osäker attityden som vinner folks hjärtan) men det är en ren parodi. (Liksom den dubbelvikta fejkgråten). Hennes röst hördes jämt i tid och otid och hon har sjungit på varenda skolavslutning, varenda teater, varenda show i hela Värmland i princip. Hon skulle aldrig sökt Idol om hon inte absolut måste, och var desperat som 28 åring.

Hon har fått allt i ett paket under julgranen (av pappa Malte Hallquist) och fått vara med i alla event han anordnat. Även rollen i Ack Värmland (som hon inte ens behövde söka själv).

Vad ni ser är bara en basic mobbare som råkar ha en bra sångröst. Hon skulle överhuvudtaget aldrig nedlåtit sig att söka Idol om det inte vore för att hon var extremt desperat. Hon har trott att hon ska slå internationellt ända sedan mellanstadiet och ser ned på programformat som Idol osv då hon tycker att det är för wannabe. Att hon söker som 28 åring är enbart desperation och har ingenting med något annat att göra.

Det är en 28 åring tjej som inte gjort någonting själv utom en pappa inom nöjesbranschen. Trots det har hon inte lyckats (ingen filmroll sen Ack Värmland som hon fick utan audition pga pappans rekommendation) och att hennes pappa fått folk att spela in musik med henne (Da Buzz) så tar hon sig absolut ingenstans själv (varför vet jag inte då hon ju trots allt har bra röst) utan det enda jag kan tänka mig är att hon faktiskt inte är så trevlig att jobba med.

Om ni undrar varför jag pratar illa om den Ida Hallquist och om jag själv är avundsjuk - så är jag kanske det i viss mån. Det är provocerande att se samma människa som var skolans ledare för mobbinggänget återigen göra sig till och få sympatier. Ja, hon kan sjunga - men det är det många fler som kan. Många fler som aldrig fick chansen att sjunga på skolavavslutningarna, bara för att Ida hallquist sög upp all luft i rummet och fjäskande för lärarna men den här dubbel vikta, fejk gråtande "åh hur kan ni tro på mig jag klarar ingenting!"- attityden som hon bara visar för lärare och vuxna. Nu är samma skit i TV rutan och alla tycker att hon är så genuin...

Tror ni en 28 åring kvinna med världens sångröst och en pappa inom nöjesbranschen söker IDOL för att hon "inte vågat" tidigare? Tror ni att hon som lärarstudent från Kil i Värmland bara har råd att för egna pengar köpa en villa i Bromma?

Allting är pappas pengar, pappas kontakter.

Det är möjligt att hon vinner Idol för att alla tror på det här men jag har svårt att hon tro att hon tar sig mycket längre.
Intressant inlägg, vare sig allt du skriver stämmer 100% eller ej (man vet aldrig på internet). Kan faktiskt tänka mig att många kändis/rikemansbarn utvecklas till att tro sig vara bättre än andra. En fråga: Kan det inte vara så att hon har mognat som person under de senaste 12 åren? Man gör många misstag som barn som man i vuxen ålder ångrar.

I slutaudition såg man henne vid ett tillfälle peppa upp en kille som var riktigt nervös och awkward. Var det skådespeleri och vad var i så fall syftet? Finns ju ingen garanti att allt som filmas sänds på TV. Kändes som en spontan grej. Men om vi skulle utgå från att hon är "fejk" som person så kommer det att komma ut förr eller senare. Kanske inte i Idol men i framtiden. Till och med Hollywood-stjärnor som är svåra att jobba med sprids det rykten om. Trots PR-teamen de flesta har. I längden kommer ens sanna personlighet alltid fram.

Och ja, är man nära 30 och söker till Idol så är det för att det saknas andra vägar in och tiden börjar rinna ut. Många runt den åldern får en reality check över att en musikkarriär inte är så enkelt som man tror.

Edit: För övrigt påminner det lite om ett inlägg någon skrev om Fredrik från förra året, apropå att vara bortskämd av sin pappa: (FB) Idol 2021
Senast redigerad av Roibot 2022-10-23 kl. 12:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in