Citat:
Ursprungligen postat av
flashbaker95
S har det varit lnge fast jag r inte sker vilka det r som har blivit utvalda I r. Det var mer uppenbart frr vilka som hade blivit kontaktade gentemot senare. Sdana auditions var kortare, utan ngon introduktion. Det var ocks uppenbart vilka som var juryns favorit, det har varit svrt att gissa juryns favoriter I r. Dessutom har flera kommit tillbaka till tvlingen efter inte ha gtt vidare ssom Erik Elias och Philip Strm, ngon som juryn inte haft mycket tid att prata om just varfr ytan som att r frsta gngen ngonsin.
Planteringen sker frn brjan i uttagningen av startfltet. Den fortstter i vem som fr TV-tid och i alla moment. Skert in i ltvalen ocks. En del vljer ju frst p den listan de fr ut.
Jag tror att en bit in i tvlingen blir juryn rejlt styrda. Det r d vi ser att helt pltsligt brjar en del artister hyllas nr de inte borde medan andra fr stenhrd kritik fr ngot som juryn ltt skulle kunna vlja att hylla. Det r d vi ser avhopp bland Idolerna eller att en del verkar ge upp. Det r skert tydligt fr artisterna vilken kategori de tillhr. En del blir arga ibland riktas ilskan p detaljer, ibland p juryn. Tyvrr uppfattas det utt som bevis p att de inte borde vara dr, r kaxiga eller frlorat gnistan.
Svenska folket pverkas av experternas uttalanden. Allt fr mnga har inte musikra utan man lyssnar p juryn okritiskt.
S styrs rstningen utifrn musikbolagens intressen.
Frra ret berttade flera av Idolerna att det var Idol som tagit kontakt med dem. Ngon hade frldrar inom branschen etc. Den informationen har vi inte ftt n i r. Men spontant tror jag Ida r placerad. Skert fler...