2022-10-03, 12:03
Medlem
Jag tror att det kommer bli en svr hst fr detta rs wildcards, dom tre som hngde lst I fredags var just det. Kommer det bli som 2020 nr halva startfltet hngde lst? Allts, Niklas, Herman, Niklas och Ella.
Citera
2022-10-03, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbaker95
S har det varit lnge fast jag r inte sker vilka det r som har blivit utvalda I r. Det var mer uppenbart frr vilka som hade blivit kontaktade gentemot senare. Sdana auditions var kortare, utan ngon introduktion. Det var ocks uppenbart vilka som var juryns favorit, det har varit svrt att gissa juryns favoriter I r. Dessutom har flera kommit tillbaka till tvlingen efter inte ha gtt vidare ssom Erik Elias och Philip Strm, ngon som juryn inte haft mycket tid att prata om just varfr ytan som att r frsta gngen ngonsin.
Planteringen sker frn brjan i uttagningen av startfltet. Den fortstter i vem som fr TV-tid och i alla moment. Skert in i ltvalen ocks. En del vljer ju frst p den listan de fr ut.
Jag tror att en bit in i tvlingen blir juryn rejlt styrda. Det r d vi ser att helt pltsligt brjar en del artister hyllas nr de inte borde medan andra fr stenhrd kritik fr ngot som juryn ltt skulle kunna vlja att hylla. Det r d vi ser avhopp bland Idolerna eller att en del verkar ge upp. Det r skert tydligt fr artisterna vilken kategori de tillhr. En del blir arga ibland riktas ilskan p detaljer, ibland p juryn. Tyvrr uppfattas det utt som bevis p att de inte borde vara dr, r kaxiga eller frlorat gnistan.

Svenska folket pverkas av experternas uttalanden. Allt fr mnga har inte musikra utan man lyssnar p juryn okritiskt.

S styrs rstningen utifrn musikbolagens intressen.

Frra ret berttade flera av Idolerna att det var Idol som tagit kontakt med dem. Ngon hade frldrar inom branschen etc. Den informationen har vi inte ftt n i r. Men spontant tror jag Ida r placerad. Skert fler...
Citera
2022-10-03, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Juluette
Planteringen sker frn brjan i uttagningen av startfltet. Den fortstter i vem som fr TV-tid och i alla moment. Skert in i ltvalen ocks. En del vljer ju frst p den listan de fr ut.
Jag tror att en bit in i tvlingen blir juryn rejlt styrda. Det r d vi ser att helt pltsligt brjar en del artister hyllas nr de inte borde medan andra fr stenhrd kritik fr ngot som juryn ltt skulle kunna vlja att hylla. Det r d vi ser avhopp bland Idolerna eller att en del verkar ge upp. Det r skert tydligt fr artisterna vilken kategori de tillhr. En del blir arga ibland riktas ilskan p detaljer, ibland p juryn. Tyvrr uppfattas det utt som bevis p att de inte borde vara dr, r kaxiga eller frlorat gnistan.

Svenska folket pverkas av experternas uttalanden. Allt fr mnga har inte musikra utan man lyssnar p juryn okritiskt.

S styrs rstningen utifrn musikbolagens intressen.

Frra ret berttade flera av Idolerna att det var Idol som tagit kontakt med dem. Ngon hade frldrar inom branschen etc. Den informationen har vi inte ftt n i r. Men spontant tror jag Ida r placerad. Skert fler...

Det har varit s sedan starten, ingenting nytt med det. Programmet, enligt iden ska ta fram stjrnor som kan klara sig I industrin eftert trots att det kan bli uppfrsbacke. Gillar man ett program som Idol eller Melodifestivalen tycker jag att man kan veta om arbetet bakom kulisserna, men nd gilla det. Det r i alla fall oknda mnniskor som r med. Fast, var det bttre nr Bard skllde ut dom smre deltagarna eller r det bttre att uppmuntra dom?
Citera
2022-10-03, 22:20
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juluette
...

Det r vl uppenbart av hur introduktionerna gr till? Alternativet r att de skapar en introduktion i efterhand, men ven det r tydliga tecken p att programledningen vill lyfta fram en viss tvlande.

Kanske r det ltt att frst. Ledningen vill inte grna riskera att de fr en ssong med bara dnickar. D r det bttre att ta kontakt med intressanta mnniskor som kan spela och sjunga.
Citera
2022-10-04, 10:49
Medlem
Nu har temat infr fredagen slppts p Instagram, dom ska sjunga ltar 70,80 och 90-talet. Folk som levde d kan gilla det, jag ser framemot det. Vad tror ni kommer sjungas?
Citera
2022-10-04, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clowerzs
Mina rster hamnade ikvll p:
Sebastian, Ida, Luka, Julien, Nike och Caroline. Hoppas Albin eller Klara ker ut.

En av dem du rsta p har ett vidrigt beteende och slr ner folk, personen blev av med jobbet pga en misshandel men allt dljs tydligen nu fr att personen kan bli knd
Citera
2022-10-04, 16:05
Medlem
picapicans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbaker95
Nu har temat infr fredagen slppts p Instagram, dom ska sjunga ltar 70,80 och 90-talet. Folk som levde d kan gilla det, jag ser framemot det. Vad tror ni kommer sjungas?

Hoppas p Alphaville, men tvivlar...
Citera
2022-10-04, 18:17
Medlem
Abelssuns avatar
Hon frn Ack Vrmland mste vara castad?!? S uppgjort frn brjan till slut.
Citera
2022-10-04, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson0105
En av dem du rsta p har ett vidrigt beteende och slr ner folk, personen blev av med jobbet pga en misshandel men allt dljs tydligen nu fr att personen kan bli knd
Vem av dom? Och hur vet du det?
Citera
2022-10-04, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karlsson0105

Det dr r bara illvilliga rykten och att personen frlorade jobbet r frvisso sant enbart p grund av just illvilliga rykten. Sluta sprida skit och g vidare med ditt liv. Domar r offentliga handlingar och det finns inga sdana alls.
Citera
2022-10-05, 12:43
Medlem
Nu r ltlistan uppe, den som ville hra Forevery young blir vldigt glad:

Caroline sjunger You Give Love a Bad Name av Bon Jovi
Ida sjunger Hero av Mariah Carey
Julien sjunger You Oughta Know av Alanis Morissette
Nike sjunger Rock NRoll av Led Zeppelin
Ruby sjunger My Heart Will Go On av Celine Dion
Luka sjunger I Still Havent Found What Im
Looking For av U2
Klara sjunger Forever Young av Alphaville