2022-08-13, 11:15
Medlem
VespulaGermanicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungen9393
Bra lön i all ära , men bra kollegor & ett jobb man trivs på är fan så mycket mer värt än alla pengar i världen👍🏼

Något man lär sig med åren. Har man ett jobb man inte trivs på vill man gärna ha mer lön, men har man ett jobb som är roligt och man trivs med är det lättare att acceptera sin lön. Enkelt. Det svåra kan vara att lämna ett välbetalt jobb för ett jobb man gillar till lägre lön.
Citera
2022-08-13, 11:16
Medlem
Du är deprimerad.
Citera
2022-08-13, 13:23
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VespulaGermanica
Något man lär sig med åren. Har man ett jobb man inte trivs på vill man gärna ha mer lön, men har man ett jobb som är roligt och man trivs med är det lättare att acceptera sin lön. Enkelt. Det svåra kan vara att lämna ett välbetalt jobb för ett jobb man gillar till lägre lön.

Tycker precis tvärtom att man med åren ser förbi detta med kollegor som vänner och satsar på att klättra. Är en fråga om ambitioner tror jag.
Citera
2022-08-13, 13:28
Medlem
PulverBraxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungen9393
Bra lön i all ära , men bra kollegor & ett jobb man trivs på är fan så mycket mer värt än alla pengar i världen👍🏼

Fast vad baserar du detta på? Om du är en 93:a utan barn/familj/hus så förstår jag att ditt arbete bara är någon form av förlängning av universitet/skoltid/kompisgäng.

När man skaffar familj och hus etc så behöver man ligga på för att klättra lönemässigt om man vill ha guldkant för sig själv och sina.

I många arbeten spelar "kollegor" i princip ingen roll, ofta arbetat man globalt och har kollegor i hela världen. Som chef har man dessutom inte vänner på det sättet utan behöver alltid representera företaget, ledningen eller vad den nu må vara.
Citera
2022-08-14, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schleif.ISLIFE
Ska förklara så kortfattat jag kan. Jag muckade från en dom på 3 år under förra året. Fast besluten med att vända på mitt liv. Jag kom ut till ingenting med skulder och brottsregister, helt utan någon som helst utbildning i bagaget. Sedan dess har jag lyckats skaffa mig en fin lägenhet med förstahandskontrakt.

För tre månader sedan landade jag ett "bra" arbete. Jag har ett soft schema och arbetar 3 dag / vecka 1 följt av 4 dag / vecka 2 sen repeat. Min lön ligger på 44600 vilket jag otroligt nog känner mig missnöjd med och det påverkar min arbetsinsats. Människor runt omkring mig försöker förklara hur tacksam jag ska vara och att jag har högre lön än dom som studerat många år.

Jag är rädd att förstöra för mig själv då jag känner mig missnöjd med lönen och undrar hur fan jag ska ändra mitt mindset? Jag tror detta grundar sig i först och främst okunskap då jag tror att andra människor tjänar mycket mer pengar än mig? Sen i mitt tidigare liv så kom pengar fort och försvann fort vilket gjorde att jag helt tappade värdet för pengar.

Hur ser din situation ut och klarar du dig fint på mindre pengar än mig?

Är du tacksam över din inkomst och gör allt för att behålla den?

Behöver lite motivation här.

Orkar inte läsa alla inlägg i tråden men gissar att det är en hel del ”hur faan kan du klaga över 45 pix ” och ” jag tjänar bara”. Du verkar av ditt inlägg dock inse att problemet ligger hos dig och håll kvar vid det för om du tappar den tanken så lär du vara körd så håll kvar med vid den tanken.

Skulle tro att du kan behöva gå tillbaka och fundera över vad det var som gjorde att du satte dig i den sits som du berättar om från början. Har man kört en Ferrari så är det svårt att inte jämföra när man sätter sig i en Volvo men saken är ju den att man behöver fundera över om det du jämför med, verkligen var något som du faktiskt hade eller inte.

Vad jag menar är att det är helt självklart att du tjänade mer pengar när du gjorde saker som var kriminella men det du betalade med var risken, eller i ditt fall då kanske att du faktiskt åkte in på kåken och det som du nu känner är med andra ord ”speldjävulen” som alltid skiter i vad man förlorar, och bara kommer ihåg vad man vunnit!

Om jag var du så skulle jag ta lite av din månadslön och lägga på någon som kan hjälpa dig att reda ut den där skiten.
Citera
2022-08-17, 21:17
Medlem
Jag ska svara på varför du är missnöjd med din lön och det är för att du jämför med andra som har mer och därför blir du aldrig nöjd.

Det kommer alltid finnas någon som tjänar mer än dig, som har snyggare tjej än dig, som bor i flottare hus, som ser bättre ut än dig, som har en mer begåvad unge än din o.s.v. o.s.v.

Hemligheten är att försöka njuta av det man har och inte alltid jaga efter mer. För du kommer aldrig bli nöjd eller lycklig om du fastnat i den där fällan att du jämför allt du själv har med alla andra.

Annars är det inte du som styr över ditt liv, utan ditt liv som styr över dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in