2022-08-11, 19:35
Medlem
ButterBots avatar
Hej!

Som rubriken lyder så undrar jag ifall Cannabis hjälper mot depression och ångest?
Lever extremt isolerat utan något umgänge och ensamheten tar död på mig, fått diagnos depression och social fobi, men vill inte stoppa i mig en massa läkemedel som min psykoterapeut föreslår så funderar på någon form av självmedicinering.
Kan också tillägga att jag aldrig testat förr.

Någon som har tips på hur man bär sig åt för att få tag på det också? Har som sagt har inget umgänge så känner ju inte direkt någon som kan fixa.
Citera
2022-08-11, 19:38
Medlem
Cokeers avatar
Du kan ju alltid testa med när jag rökte så blev jag mer rädd och paranoid för döden. Testa köra svampar, lsd istället.
Gå in på luffarns darknet guide där lär du hitta vart du kan köpa
Citera
2022-08-11, 19:38
Medlem
Det kan det absolut. Men en gyllene regel i psykisk ohälsa (i min erfarenhet) så kan inga yttre saker lösa ett inre problem. Skulle nog säga att riktig meditation är en billigare och mer effektiv lösning på dina problem.
Citera
2022-08-11, 19:41
Medlem
Bananboxens avatar
Vet inte, kortsiktigt som alkohol säkert men troligvis inte i det längre loppet.
Citera
2022-08-11, 19:41
Bannlyst
Det kan det faktiskt göra. Men det kan också förvärra det. Ska du använa cannabis medicinskt, rekommenderas det verkligen att du gör så i ett land som legaliserat detta, så att du kan få proffshjälp med dosering intag och så vidare....
Citera
2022-08-11, 19:43
Medlem
Cokeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteriorDecorator
Det kan det faktiskt göra. Men det kan också förvärra det. Ska du använa cannabis medicinskt, rekommenderas det verkligen att du gör så i ett land som legaliserat detta, så att du kan få proffshjälp med dosering intag och så vidare....

Snarare att man slipper nojja för att åka fast
Citera
2022-08-11, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Cokeer
Snarare att man slipper nojja för att åka fast

Sant den nojjan hade jag glömt, då det faktiskt är avkriminaliserat där jag bor för tillfället. Är digital nomad, så har hållt mig till länder där jag kunnat avnjuta gräset ifred
Citera
2022-08-11, 19:48
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ButterBot
Hej!

Som rubriken lyder så undrar jag ifall Cannabis hjälper mot depression och ångest?
Lever extremt isolerat utan något umgänge och ensamheten tar död på mig, fått diagnos depression och social fobi, men vill inte stoppa i mig en massa läkemedel som min psykoterapeut föreslår så funderar på någon form av självmedicinering.
Kan också tillägga att jag aldrig testat förr.

Någon som har tips på hur man bär sig åt för att få tag på det också? Har som sagt har inget umgänge så känner ju inte direkt någon som kan fixa.

Samma liv och en substans... Nej.

Det som hjälper är att bryta sättet du lever ditt liv.

Skulle jag gissa så är det knappast gräs du behöver, utan du behöver kanske några öl och sedan gå ut och träffa folk.

Ändra livet.
Gräs gör dig lika ensam om du bara sitter inne, gräs får dig att må bättre FAST UTAN ATT ÄNDRA SITUATIONEN...
Gräs ska du röka när du är nöjd med dit liv och har råd att stagnera.
Senast redigerad av välkommenti bup 2022-08-11 kl. 19:53.
Citera
2022-08-11, 20:17
Medlem
LostinDarknesss avatar
Hej TS!

Är vanligen en 100% förespråkare för cb.

Men i ditt fall skulle jag nog säga både ja o nej.

Cannabis är antagligen inte den rätta medicinen mot dina problem.
Faktum är att din ångest kan öka grovt kortvarigt.

O röker du starka grejer så kommer du definitivt inte bli mer social. Då det är mer en form utav meditations drog hjälpmedel. O under meditation så pratar du inte med andra liksom..

Men det kan hjälpa dig att få rätsida på tankar o situationer. Som kan hjälpa dig framåt när du inte tar cb p ga du upptäckte det under ruset vilka / vad för val som vore bättre att göra framåt.

Men vill du våga bli social o vara med folk så är inte cb rätt för dig. Möjligtvis att du kan prova något svagare grönt. Men undvik brunt om du vill bli social.

Eller så testar du brunt o finner att platsen du är på inte kan vara så mycket bättre ifall du slipper ha med folk att göra förutom hon i kassan typ o på jobbet. O det kan dessutom öka din kreativitet en del om du inte röker för mycket för då blir du bara trött. Gäller både brunt o grönt.

Hade jag varit du så hade jag nog faktiskt försökt få hjälp ifrån sjukvården. O krävt att få riktiga antidepressiva läkemedel o inte Atarax eller lergigan.
Hade ev testat Lyrica någon helg före för att se om sjukvården verkligen behövs typ.

Ett annat förslag är att du gör ett miljöombyte. Hyr ett rum någonstans o se vart det leder dig.

Sen har du ju svamp som snart går att plocka. Jag kan inte detta området, men det sägs att någon svamp ska kunna lindra depression o ångest. Var försiktig bara ! Har aldrig testat själv faktiskt.

Undvik alkohol.

Obs, om du testar cb, så gör inte det utan en chokladkaka då det får en att kvickna till om man inte gillar vad som sker.

Faktum är att cb räddade mitt liv. När jag var självmordsbenägen. Men då behövde jag också komma bort ifrån alla människor. Tror du får komma underfund med vad du egentligen vill, är det att bota din depression, bli socialare eller bara lyckas haffa dig en brud?

Testar du lite grönt på fredag så är det ur kroppen till måndag. Om du inte röker så mycket. Några bloss räcker egentlige n för att få rätsida på tankar. Va inte med folk första gången utan bunkrar upp med en skön kväll framför tv:en.
Senast redigerad av LostinDarkness 2022-08-11 kl. 20:30.
Citera
2022-08-11, 20:20
Medlem
StonedMonkeys avatar
Det kan göra det, men också leda till att depressionen blir starkare.

Har du inga kontakter kan du handla det på darknet, typ flugsvamp
Citera
2022-08-11, 20:21
Medlem
Manissas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InteNy
Det kan det absolut. Men en gyllene regel i psykisk ohälsa (i min erfarenhet) så kan inga yttre saker lösa ett inre problem. Skulle nog säga att riktig meditation är en billigare och mer effektiv lösning på dina problem.

Håller med
Citera
2022-08-11, 20:22
Medlem
Manissas avatar
Rödvin är bättre, triggar samma receptorer som Bensodiazepiner. Men allra bäst är att identifiera vad som är fel & sen ändra/göra någonting åt det. Knarka är bäst när man är glad
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in