2006-10-15, 11:14
Medlem
Morningstars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardtail
Satoru Iwata har ju för fan sagt det själv i en intervju för ett tag sen. Har inte energin att leta upp det nu, men kan återkomma.

Har väldigt svårt att tro på påståendet att Wii har lika hög/låg prestanda som en vanlig Xbox. Men motbevisa mig gärna.
Citera
2006-10-15, 12:27
Medlem
Frostnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Ge ett exempel på vad Xbox360 är vassare på...

All hårdvara i PS3'an är vassare än 360 motsvarande. Nog för att de kräver mycket skicklig programmering för att kunna utnyttja all kraft, men jag kan säga från egen erfarenhet att 360 inte ens klarar av oblivion lika bra som en bra PC gör... Och då även värt att nämna detta...

Tja assassins creed för att ta ett konkret exempel kommer vara i princip identiskt, men xbox360 har märkbart bättre AI, och här pratar vi om något säm är viktigare än grafik. Lägg till det faktum att ps3 är svårare(dyrare) att programera för.

Går folk fortfarande på Mhz i en processor och tror att det går att jämmföra bara sådär mot en helt annan chiparkitektur.
Ehhh... det är väl ganska självklart att ett spel som kommer ett år senare till en ny konsoll blir snyggare. Att en konsoll också är jämmförbar med en top of the line dator vid släppet är också ganska självklart, sen att den håller sig betydligt längre allt eftersom utvecklare lär sig använda det som finns men du kommer alltid kunna om du verkligen vill köpa på dig så att din dator är bättre och det är knappast något som kommer ändras med ps3.

Sen är du kul att du fortfarande inte kommenterat att ps3 inte heller stödjer dx10... och dra inte upp det tröttsamma 1080p argumentet för att försöka kontra med något nytt, det kan xbox också rendera i nästa liveuppdatering.
Citera
2006-10-15, 12:35
Medlem
virre_01s avatar
Screw, ps3,wxox och wii. Mitt gamla Dreamcast krossar dessa kraftpumpade konsoler.
Citera
2006-11-17, 17:45
Medlem
yoous avatar
Hur fan kan vissa betalla 65 000 för ett Playstation 3
Citera
2006-11-17, 18:52
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krigetkommer
Jo men de spelet som kommer till wii är ju ett budget spel ala gun survivor.

Och kvaliten på spelen verkar vara under all kritik. Bortsätt ifrån zelda vilket även släpps till gc och mario galaxy verkar det mest vara enkla flash-liknande spel som finns gratis i överflöd på nätet.

Håller inte med dig om att de ska vara under all kritik. Här är några spel jag tror kommer bli riktigt bra spel.

The Legend of Zelda Twilight Princess.
Elebits - Tror det kommer vara ett riktigt roligt pussel spel.
Red Steel - Ett mycket intressant FPS spel som fått mycket bra kritik.
Super Mario Galaxy - Är inget vanligt flashspel som är gratis på internet Vill minnas att jag läste i en speltidning, tror det var super play, att det var de spel som var mest intressant på en spelmässa, kan varit E3.
Super Smash Bros Brawl. Ett kul spel som funkar utmärkt med ett gäng kompisar.
Metroid Prime 3 Corruption
Castelvania.

Ett gäng intressant spel som kommer i realse dagarna. Diskutionen om vilken maskin som har bäst teknik är lite löjlig, visst ju bättre teknik ju bättre förutsättningar, men vi alla vet att ju bättre prestanda behöver inte betyda roligare spel. Har själv ägt alla maskiner utom xbox 360. Hade köpt 360 om jag hade haft mer pengar men prioterar bort den då jag itne tycker spelen tilltalar mig och att jag garanterat ska köpa wii. Jag köper wii för att det kommer spel till den som jag har ett väldigt stort intresse av att äga och för att jag tror att FPS spel kommer för mig att bli kul att spela på konsol för en gångs skull tackvare den nya kontrollen. Jag har inte orkat med den jobbiga styrningen som en handkontroll ger.
Jag är även ett stort fan av sport spel i alla dess former. Jag tror att wii kommer också utmärka sig där med sin kontroll, tennis, golf, baseball och hockey är spel som kan bli mycket intressanta om de använder kontrollen rätt.
Citera
2006-11-17, 19:31
Medlem
bravehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roader
Ge ett exempel på vad Xbox360 är vassare på...

All hårdvara i PS3'an är vassare än 360 motsvarande. Nog för att de kräver mycket skicklig programmering för att kunna utnyttja all kraft, men jag kan säga från egen erfarenhet att 360 inte ens klarar av oblivion lika bra som en bra PC gör... Och då även värt att nämna detta...

Men Gears of War ser ut att vara mer avancerat än något som släppts eller presenterats för PC.
Citera
2006-11-17, 19:32
Medlem
bravehs avatar
^grafiskt
Citera
2006-11-17, 20:13
Medlem
Veyrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yoou
Hur fan kan vissa betalla 65 000 för ett Playstation 3

Ja, jävlar kolla eBay. Såg nyss en konsol som gick på runt $13.000 efter 47 bud. Helt sanslöst
Citera
2006-11-17, 20:47
Bannlyst
Krig krig!! Ge i helvete med att kriga. Sluta upp!
Det finns INGET att kriga om.

Man köper en konsol enbart pga att man tycker om den. Dom som älskar xbox köer xbox360, dom som älskar PS köper PS3 och dom som älskar Nintendo köper självklart Nintendo wii.

Oavsett grafik, pris, prestanda..vad som helst, så köper man bara det man vet att man kommer att trivas med.

Och dom lite mer mogna människorna tänker inte ens så utan testar gärna en ny konsol för att sedan SJÄLV avgöra hur den var.
Citera
2006-11-22, 15:41
Bannlyst
Ush

Jämför grafiken på CallofDuty 3 till Wii och PS3/Xbox 360.
Jag trodde ALDRIG att det skulle vara en sån stor skillnad på grafiken.

Det är därför jag skriver om det. Grafiken är inte det viktigaste enligt mig, det är själva spelkänslan. Grafiken kan i vissa fall höja denna känsla.

Men att jag hela tiden trodde att Wii skulle vara jämförbar med PS3 och Xbox360 rent grafikmässigt. Vad fel jag hade.

Tur att det är morsan som lägger pengar på Wii, och jag som lägger pengarna på xbox360 och sedan PS3an då.

Men då kommer alltså nintendo att förlora några titlar pga att wii inte verkar kunna rendera en sån fin grafik som dom andra två konsollerna kan? Förr eller senare kommer det komma mästerverk med väldigt härlig grafik, och då blir det nog bara PS3 och xbox360 som får dessa spel, inte N-wii
Citera
2006-11-22, 15:47
Medlem
Hardtails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morningstar
Har väldigt svårt att tro på påståendet att Wii har lika hög/låg prestanda som en vanlig Xbox. Men motbevisa mig gärna.

Vad är det du försöker säga?

Nintendos högsta höns har ju för fan sagt att det i grund och botten bara är ett Dreamcast, det finns inte ett skit att diskutera där.
Citera
2006-11-22, 19:14
Medlem
Sujoks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Ush

Jämför grafiken på CallofDuty 3 till Wii och PS3/Xbox 360.
Jag trodde ALDRIG att det skulle vara en sån stor skillnad på grafiken.

Det är därför jag skriver om det. Grafiken är inte det viktigaste enligt mig, det är själva spelkänslan. Grafiken kan i vissa fall höja denna känsla.

Men att jag hela tiden trodde att Wii skulle vara jämförbar med PS3 och Xbox360 rent grafikmässigt. Vad fel jag hade.

Tur att det är morsan som lägger pengar på Wii, och jag som lägger pengarna på xbox360 och sedan PS3an då.

Men då kommer alltså nintendo att förlora några titlar pga att wii inte verkar kunna rendera en sån fin grafik som dom andra två konsollerna kan? Förr eller senare kommer det komma mästerverk med väldigt härlig grafik, och då blir det nog bara PS3 och xbox360 som får dessa spel, inte N-wii

Finns en trailer ute för CoD 3 till Wii där tillverkarna själv kritiserar spelet kraftigt. Kritiken gäller mest kontrollen som inte riktigt funkar samt en del buggar. Grafiken blir också där efter.

Men oavsett hur mycket tid de hade lagt på konverteringen till wii så kommer grafiken aldrig bli gemförbar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in