Citat:
Ursprungligen postat av Krigetkommer
Jo men de spelet som kommer till wii är ju ett budget spel ala gun survivor.
Och kvaliten på spelen verkar vara under all kritik. Bortsätt ifrån zelda vilket även släpps till gc och mario galaxy verkar det mest vara enkla flash-liknande spel som finns gratis i överflöd på nätet.
Håller inte med dig om att de ska vara under all kritik. Här är några spel jag tror kommer bli riktigt bra spel.
The Legend of Zelda Twilight Princess.
Elebits - Tror det kommer vara ett riktigt roligt pussel spel.
Red Steel - Ett mycket intressant FPS spel som fått mycket bra kritik.
Super Mario Galaxy - Är inget vanligt flashspel som är gratis på internet

Vill minnas att jag läste i en speltidning, tror det var super play, att det var de spel som var mest intressant på en spelmässa, kan varit E3.
Super Smash Bros Brawl. Ett kul spel som funkar utmärkt med ett gäng kompisar.
Metroid Prime 3 Corruption
Castelvania.
Ett gäng intressant spel som kommer i realse dagarna. Diskutionen om vilken maskin som har bäst teknik är lite löjlig, visst ju bättre teknik ju bättre förutsättningar, men vi alla vet att ju bättre prestanda behöver inte betyda roligare spel. Har själv ägt alla maskiner utom xbox 360. Hade köpt 360 om jag hade haft mer pengar men prioterar bort den då jag itne tycker spelen tilltalar mig och att jag garanterat ska köpa wii. Jag köper wii för att det kommer spel till den som jag har ett väldigt stort intresse av att äga och för att jag tror att FPS spel kommer för mig att bli kul att spela på konsol för en gångs skull tackvare den nya kontrollen. Jag har inte orkat med den jobbiga styrningen som en handkontroll ger.
Jag är även ett stort fan av sport spel i alla dess former. Jag tror att wii kommer också utmärka sig där med sin kontroll, tennis, golf, baseball och hockey är spel som kan bli mycket intressanta om de använder kontrollen rätt.