Citat:
Ursprungligen postat av
Luxurious
Det är frivilligt men eftersom du är aktuell för ett boende har du gjort en ansökan om inte någon annan gjort den i ditt namn. Du kan tacka nej, men har du någon annan plan för ett boende?
LSS riktar sig till personer med intellektuell funktionsnedsättning och/eller autism. Har du dessutom varit manisk så har du bipolär sjukdom vilket är en livslång sjukdom som kommer i skov… Kanske du skulle få det bra med hjälp? Man kan ju alltid flytta därifrån om man inte trivs. Vidare finns det olika typer av boenden, där vissa är egna lägenheter i vanliga trapphus, så personer som besöker dig behöver inte få veta att det är ett lss-boende.
Jag har vad jag vet aldrig skrivit på och sökt nåt.Då har dom lurar mej.
Jag har EIPS (som ja vet är livslång och obotlig) och svår ADHD och massa annat. Men det innebär INTE att man är mongo.
Sen har jag fått läsa "utlåtanden" som skrivits om mej som inte stämmer exempelvis att jag skulle behöva trygghet och säkerhet dygnet runt. Det är skitprat det vet jag.
Jag är en nattmänniska, jag gillar att vara ute mycket. Jag gillar även att klättra och utforska saker. Ska jag bestraffas för min upptäckarlust ?
Om jag vill klättra upp på ett tak och sitta och njuta av utsikten och livet, då gör jag det. Ingen ska nånsin hindra mej från detta.
Jag känner inte höjdrädsla. Det är inget brott att inte känna det.