Citat:
Ursprungligen postat av
Luxurious
Det r frivilligt men eftersom du r aktuell fr ett boende har du gjort en anskan om inte ngon annan gjort den i ditt namn. Du kan tacka nej, men har du ngon annan plan fr ett boende?
LSS riktar sig till personer med intellektuell funktionsnedsttning och/eller autism. Har du dessutom varit manisk s har du bipolr sjukdom vilket r en livslng sjukdom som kommer i skov Kanske du skulle f det bra med hjlp? Man kan ju alltid flytta drifrn om man inte trivs. Vidare finns det olika typer av boenden, dr vissa r egna lgenheter i vanliga trapphus, s personer som besker dig behver inte f veta att det r ett lss-boende.
Jag har vad jag vet aldrig skrivit p och skt nt.D har dom lurar mej.
Jag har EIPS (som ja vet r livslng och obotlig) och svr ADHD och massa annat. Men det innebr INTE att man r mongo.
Sen har jag ftt lsa "utltanden" som skrivits om mej som inte stmmer exempelvis att jag skulle behva trygghet och skerhet dygnet runt. Det r skitprat det vet jag.
Jag r en nattmnniska, jag gillar att vara ute mycket. Jag gillar ven att klttra och utforska saker. Ska jag bestraffas fr min upptckarlust ?
Om jag vill klttra upp p ett tak och sitta och njuta av utsikten och livet, d gr jag det. Ingen ska nnsin hindra mej frn detta.
Jag knner inte hjdrdsla. Det r inget brott att inte knna det.