Citat:
Jag förstår dig, och jag vill inte använda ordet "rekommenderar". Jag jobbar inom energibranchen och historiskt så är det rörliga priset det bästa alt, jag frågade faktiskt kollegan för din skull, han har suttit och stirrat på elpriser i över 12 år, dock så sa han bara "jag kan inte se in i framtiden, men jag skulle aldrig binda det" han har koll på marknaden. Min personliga tanke är att betala 338öre i ett år är för tok för mycket. Du bör testa att förhandla ner priset!
Sammanfattning: Du gör det som känns rätt, att binda på 338öre skulle inte jag göra. Dock så har du en bra förklaring till varför du binder och chansen finns att du gör det rätta. Försök hitta ett billigare alternativ iaf! Alla elbolag köper elen via Nordpool.
Om du går in på länken nedan så ser du priset per/kWh och vilka tider som priset är lägst. (Du kan kolla bakåt i tiden också)
https://www.nordpoolgroup.com/en/Mar...ly/?view=table
Sen offtopic, att det regnar mycket eller blåser mycket sänker inte elpriset, även fast tanken är ju att priserna bör gå ner. Det är rena lögner, Sverige producerar tillräckligt med ström, tyvärr så säljer Sverige strömmen vidare 😉 istället för att sänka priserna.
Sammanfattning: Du gör det som känns rätt, att binda på 338öre skulle inte jag göra. Dock så har du en bra förklaring till varför du binder och chansen finns att du gör det rätta. Försök hitta ett billigare alternativ iaf! Alla elbolag köper elen via Nordpool.
Om du går in på länken nedan så ser du priset per/kWh och vilka tider som priset är lägst. (Du kan kolla bakåt i tiden också)
https://www.nordpoolgroup.com/en/Mar...ly/?view=table
Sen offtopic, att det regnar mycket eller blåser mycket sänker inte elpriset, även fast tanken är ju att priserna bör gå ner. Det är rena lögner, Sverige producerar tillräckligt med ström, tyvärr så säljer Sverige strömmen vidare 😉 istället för att sänka priserna.
Tack för all info!
Jag ska se om jag kan hitta något billigare men det verkar vara dålig tidpunkt att försöka göra det nu.
Ser att billigaste för tillfället ligger runt 322öre så det är inte jätte stor skillnad.