2022-08-11, 13:02
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sylvestern
Desto bättre då är du mer unik. Att bära klocka är klass att dra fram mobilen för att se tiden eller fråga andra om tiden gör bara luffare.

Ungefär lika mycket klass som att bära armband av olika slag.
Citera
2022-08-11, 13:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Ungefär lika mycket klass som att bära armband av olika slag.

TS här har du en svensk bitter luffare som kallar sig "Newkie". Nej en klocka har en funktion förutom att vara en accessoar och det är att den visar tiden och datum och vill man kronograf. Ett armband är endast accessoar. Luffare.
Citera
2022-08-11, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Amazon-mannen
Att bära klocka känns som tillgort skitnödigt av nån osäker 30+ Slöddermalmare som tror han är sofistikerad och inne på det där subtila sättet.

Speciellt nå jävla tattar klocka för 2000kr
Citera
2022-08-11, 13:10
Medlem
Newkies avatar
Citat:
TS här har du en svensk bitter luffare som kallar sig "Newkie". Nej en klocka har en funktion förutom att vara en accessoar och det är att den visar tiden och datum och vill man kronograf. Ett armband är endast accessoar. Luffare.

Kan absolut tycka att det är snyggt med klocka ibland. Men klass har inget med ägodelar att göra. Det borde en icke-luffare som dig förstå.
Citera
2022-08-11, 13:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Travbana
Speciellt nå jävla tattar klocka för 2000kr

Elelr en Rolex för 300000kr med dampartiklar på urtavlan som så många kommer med? Din definition av kvalitet är en fakturasvenssons åsikt. Riktig luffare är du som inte ens har en klocka.
Citera
2022-08-11, 13:21
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Elelr en Rolex för 300000kr med dampartiklar på urtavlan som så många kommer med? Din definition av kvalitet är en fakturasvenssons åsikt. Riktig luffare är du som inte ens har en klocka.

Så man är luffare om man inte har en klocka på sig? Ingen bryr sig om du har en klocka eller inte. Du är lika jävla ful ändå.
Citera
2022-08-11, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieHallstrom
Jag har själv burit armbandsklocka nu cirka ett år (Seiko Pepsi) och har älskat varenda sekund av det. Jag känner mig mer vuxen och sofistikerad och känner mig elegant som inte behöver håva upp mobiltelefonen för att se vad tiden är. Dessutom är det kul att använda dykringen för att hålla kolla på hur lång tid saker och ting tar (t ex träning eller matlagning).

Nu har jag börjat försöka övertyga en kompis om att också börja bära klocka. Det behöver inte alls vara någon dyr variant (min är värd cirka 2000kr om jag förstått det rätt), men det vore trevligt om han också hade ett armbandsur. Han har aldrig ägt ett, och säger sig inte vara intresserad. Hans tre huvudargument är framför allt 1) "det skulle kännas konstigt att ha något runt handleden" (mitt svar: man vänjer sig), 2) "man kan se tiden i mobilen" (mitt svar: mycket stiligare att ta en snabb titt på handleden än att börja rota fram telefonen), och 3) "det ökar risken för rån" (mitt svar: så länge man inte bär typ en Rolex så tror jag att det är ganska liten risk att bli ett rånoffer).

Mina svar övertygar honom inte och han säger att han helt enkelt är ointresserad.

Fråga

Finns det något jag kan göra? Finns det några fler argument jag kan presentera för honom? Jag har funderat på att ge honom ett ur i gåva men det vore ju trist om det bara blev liggande.

Har du bara en kompis?

Om inte, fråga en annan kompis…
Citera
2022-08-11, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enlevandeman
Så man är luffare om man inte har en klocka på sig? Ingen bryr sig om du har en klocka eller inte. Du är lika jävla ful ändå.

Du låter som en bitter incel som lirkar fram mobilen ur de övertajta urtvättade G-Star jeansen för att kolla busstidtabellen som en riktig luffare. En riktig man med klass slår ett öga mot sin klocka. Varför tror du kvinnor och män bär accessoarer? För att de ger pondus och skapar en unik stil och det har och kommer alltid att vara attraktivt om det görs rätt. Fundera på det nästa gång du vägrar köpa jeans från Dressman men gärna lägger ut 4x pengarna för att köpa en skinny jeans från G-Star med lite mönstringar. Luffare.
Senast redigerad av Sylvestern 2022-08-11 kl. 13:37.
Citera
2022-08-11, 13:41
Medlem
HaveFuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Måste det just vara klocka? Min monokel har gett mig både uppmärksamhet och självkänsla.
Jag brukar komplettera med min personliga fedora. Det ger mycket uppmärksamhet men eftersom jag är så självsäker uppfattas det mer som att jag är alpha.
Citera
2022-08-11, 13:54
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Du låter som en bitter incel som lirkar fram mobilen ur de övertajta urtvättade G-Star jeansen för att kolla busstidtabellen som en riktig luffare. En riktig man med klass slår ett öga mot sin klocka. Varför tror du kvinnor och män bär accessoarer? För att de ger pondus och skapar en unik stil och det har och kommer alltid att vara attraktivt om det görs rätt. Fundera på det nästa gång du vägrar köpa jeans från Dressman men gärna lägger ut 4x pengarna för att köpa en skinny jeans från G-Star med lite mönstringar. Luffare.

Här har vi en riktig p12 som tror han är cool för att han bär klocka och fula kläder från bögbutiken dressman. Ja, man är t.o.m. incel om man inte bär klocka enligt denna "man".😂 Du har mycket att lära min son.
Citera
2022-08-11, 13:56
Medlem
madnesstookthems avatar
Klocka är snyggt och klassiskt. Vissa saker går aldrig ur tiden (no pun)

Däremot är det störigt med folk som nördar ner sig på klockor. Köp en snygg klassisk klocka, ha den på dig och skit i resten, punkt.
Citera
2022-08-11, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Det verkar mer röra sig om den där vanliga ångestproblematiken folk från norra delen av Stockholm brottas med.

(FB) Ni som är trötta på bus och stök - varför flyttar ni inte till Täby (Stockholms län)?

(FB) Är kontorsjobb alltid så här lyxiga eller har jag haft en enorm tur?

(FB) Ni som inte skryter om imponerande anställningar - varför inte?

+1
Låt kompisen vara ifred. Konsumtionsberoende?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in