Flashback bygger pepparkakshus!
2022-08-10, 21:24
Medlem
elgecys avatar
Någon här som fått ketamin-behandling för depression? Jag vet att man ska ha uttömt och provat alla andra mediciner, men är det några andra hinder som står i vägen? Förutsatt att man är inskriven hos psykiatrin och har en lång dokumenterad depression. Tack på förhand!
Citera
2022-08-10, 21:33
Medlem
StonedMonkeys avatar
Det är säkert självklart men säger det ändå, har du tidigare missbruksproblematik brukar det vara ett problem för att få alla läkemedel som är narkotikaklassade. Sen tror jag inte (men osäker här, vet inte status) att det finns något pogram som inte är på prov, så även om du uppfyller alla kriterier är det nog inte säkert att dom inte väljer någon annan, eftersom det är ett begränsat antal dom testar på.

Hur som, önskar jag dig all lycka och hoppas du får igenom det.
Citera
2022-08-11, 06:17
Medlem
Muppetys avatar
Jag blandade till egen esketamin o tog 2 ggr i veckan under ca en månad. Blev något bättre.
Citera
2022-08-11, 11:01
Moderator
Maviels avatar
Jag har i min yrkesutövning när jag jobbade på intensiven varit med att ge det men då är förfarandet lite annorlunda. Enkelt uttryckt så får man infusion några dagar i rad enligt ett speciellt protokoll. Det var inte så vanligt förekommande, men det gjordes då patienten var så djupt deprimerad att det påverkade hans möjligheter att ta sig ur situationen (exempelvis transplantation, eller så). Vid de tillfällena vi provade det verkade det ha god effekt.

Jag har läst artiklar att det nu kommit en variant med nässpray. Jag vet inte alls hur själva upplägget är men om nu behandlingen fungerar så hoppas man att det kommer allmänheten till godo.

Depression är förfärligt.
Citera
2025-11-27, 15:48
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Vem kontaktar man om man är nyfiken på detta? Vart i landet finns det kliniker för detta?
Citera
2025-11-27, 16:54
Medlem
nonameds avatar
Tror det blir svårt i Sverige tyvärr!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in