2022-08-11, 10:06
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Jag förstår inte vad du menar. Kostar det 1500 kr eller mer att få servicen classic och ingår delarna? Nog f-n gör de mer än fyller på spolarvätska på en service. Det är ju inget nytt heller utan fanns redan på 90-talet!
Hela servicen går loss på 5200kr.

En av posterna är original classic och den tar verkstan 1500kr för.

90 talet..🙂 Tror inte jag lämnat in någon bil på service ens på 90 talet..

Inte för oljebyte,bromsar,avgas,hjulupphängning,kylarbyte,k amrem,osv..i alla fall...

Så jag får väl dra av 3-4kkr om jag säljer den!🙂
Citera
2022-08-11, 10:12
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orvaren
Jo,såklart det är mer än "sparka på däcken"!

Har besiktning i november...de brukar ju hitta det man missar också..

Man kan alltid göra en basservice själv och sedan ta en extra "bilkontroll" på bilprovningen i samband med besiktningen. Blir oftast en bra genomgång av bilens ev småfel och brister. Billigare än en service jag gav nog 550 spänn för den extra kontrollen då jag skulle sälja en bil.

Det blev lite extra seriöst som säljare att ha detta extra bilprovnings dokument och man slipper pruta ner sitt pris i botten då man kan hävda att bilen är i bra skick.
Citera
2022-08-11, 11:34
Medlem
Citat:
Hela servicen går loss på 5200kr.

En av posterna är original classic och den tar verkstan 1500kr för.

90 talet..🙂 Tror inte jag lämnat in någon bil på service ens på 90 talet..

Inte för oljebyte,bromsar,avgas,hjulupphängning,kylarbyte,k amrem,osv..i alla fall...

Så jag får väl dra av 3-4kkr om jag säljer den!🙂

Här är orsaken varför folk inte ska få äga bilar. "Onödig kostnad". "Jag gör det själv". Därför svenska begagnade bilar ser för djävliga ut och har en pisskvalitet. Du kommer nog få dra av 30-40k på din bil när du säljer den. Minst!
Citera
2022-08-11, 13:32
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittPorrKonto
Här är orsaken varför folk inte ska få äga bilar. "Onödig kostnad". "Jag gör det själv". Därför svenska begagnade bilar ser för djävliga ut och har en pisskvalitet. Du kommer nog få dra av 30-40k på din bil när du säljer den. Minst!
Så du menar att jag kommer få betala nästan 20k för att bli av med bilen?👍😄

Enbart för att jag hållt den i samma,eller bättre skick än ägaren före mig?

Mycket troligt...

"Här är orsaken till att folk inte skulle ha tillgång till internet!" 😄👍😄
Citera
2022-08-11, 13:33
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milldue
Man kan alltid göra en basservice själv och sedan ta en extra "bilkontroll" på bilprovningen i samband med besiktningen. Blir oftast en bra genomgång av bilens ev småfel och brister. Billigare än en service jag gav nog 550 spänn för den extra kontrollen då jag skulle sälja en bil.

Det blev lite extra seriöst som säljare att ha detta extra bilprovnings dokument och man slipper pruta ner sitt pris i botten då man kan hävda att bilen är i bra skick.
Mycket bra ide'!

Tyvärr väldigt få som gör..
Citera
2022-08-11, 14:23
Medlem
Citat:
Så du menar att jag kommer få betala nästan 20k för att bli av med bilen?👍😄

Enbart för att jag hållt den i samma,eller bättre skick än ägaren före mig?

Mycket troligt...

"Här är orsaken till att folk inte skulle ha tillgång till internet!" 😄👍😄

Därför du inte får ditt skrot sålt. Underhåller du bilen mha riktiga mekaniker rasar inte bilen ihop, och du kan få vettigt betalt. Sådana som du borde sitta på anstalt. Kapitalförstöring.
Citera
2022-08-11, 14:38
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Därför du inte får ditt skrot sålt. Underhåller du bilen mha riktiga mekaniker rasar inte bilen ihop, och du kan få vettigt betalt. Sådana som du borde sitta på anstalt. Kapitalförstöring.
Ett: Du har inte en aning om vad jag gav för bilen. Därför kan du uppenbarligen inte tala om för mig vad jag skulle kunna göra för förlust OM jag säljer den. Att jag skulle behöva BETALA 20k kr för att bli av med den borde ju TILL OCH MED DU förstå är uppåt väggarna galet?

Två: Du har heller ingen aning om hur jag tar hand om min bil,hur mycket/lite jag kör och vad jag klarar att göra själv och vad jag bedömmer att någon annan (verkstad) får ta hand om.

Tre: Du visar ytterligare en gång att det finns folk som inte borde ha internet...
Citera
2022-08-11, 14:41
Medlem
Citat:
Ett: Du har inte en aning om vad jag gav för bilen. Därför kan du uppenbarligen inte tala om för mig vad jag skulle kunna göra för förlust OM jag säljer den. Att jag skulle behöva BETALA 20k kr för att bli av med den borde ju TILL OCH MED DU förstå är uppåt väggarna galet?

Två: Du har heller ingen aning om hur jag tar hand om min bil,hur mycket/lite jag kör och vad jag klarar att göra själv och vad jag bedömmer att någon annan (verkstad) får ta hand om.

Tre: Du visar ytterligare en gång att det finns folk som inte borde ha internet...

Du uttalade dig själv, så antingen ljög du innan eller nu. Och iom att du talar om summor på 20k så är en gissning att det inte handlar om en exklusiv bil allt för vild.
Citera
2022-08-11, 15:04
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Du uttalade dig själv, så antingen ljög du innan eller nu. Och iom att du talar om summor på 20k så är en gissning att det inte handlar om en exklusiv bil allt för vild.
Vem påstod att det var en jävla Ferarri?

Jag gav 20k för bilen! Att jag skulle förlora 40k är ju ...ja,du kan ju fylla i själv!

Att betala 4k mer för service än vad grejorna kostar..på en bil som är värd KANSKE 30k när jag "pillat" lite med den är ungefär lika...ovärt pengarna..dessutom kanske jag tänkt ha kvar bilen...länge...

"Uttalade" jag mig?
Om vad bilen kostade? Vad den är värd? Hur länge jag tänkt ha den kvar?
OK,då säger vi så...
Citera
2022-08-11, 15:06
Medlem
Citat:
Vem påstod att det var en jävla Ferarri?

Jag gav 20k för bilen! Att jag skulle förlora 40k är ju ...ja,du kan ju fylla i själv!

Att betala 4k mer för service än vad grejorna kostar..på en bil som är värd KANSKE 30k när jag "pillat" lite med den är ungefär lika...ovärt pengarna..dessutom kanske jag tänkt ha kvar bilen...länge...

"Uttalade" jag mig?
Om vad bilen kostade? Vad den är värd? Hur länge jag tänkt ha den kvar?
OK,då säger vi så...

Som du sa, vissa borde inte ha internet. Och det gäller även bil i ditt fall.
Citera
2022-08-11, 20:19
Medlem
orvarens avatar
Citat:
Som du sa, vissa borde inte ha internet. Och det gäller även bil i ditt fall.
Oh? Tulle dig...

Nej såklart jag inte borde ha bil för att jag klarar att serva den själv!😄😄😄
Citera
2025-10-12, 11:33
Medlem
zebra121s avatar
Här är de kontrollpunkter som ingår om någon undrar. Känns spontant rätt ovärt för så mycket pengar?

https://azure-eu-assets.contentstack...c_jan_2024.pdf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in