2006-06-30, 22:21
Medlem
Vad kan man göra för att få ut max ur en eu45. I det här fallet en Keeway focus. Plocka ringen och slänga på ett trimkit, finns det nåt mer man kan göra?
Det är ju 4,65 hk på dom, vilken toppfart bör man kunna få ut av det?
Citera
2006-06-30, 22:38
Bannlyst
http://www.baotianforum.com/

Dom där snubbarna verkar kunna sina saker!
Citera
2006-07-01, 01:20
Medlem
edfasts avatar
Regga dig på forum.moppenet.com!
SÖk igenom där så lär du få mopeden att pinna på i ca 85 km/h för ynka 1500kr
Citera
2006-07-04, 00:22
Medlem
k0rv3ns avatar
Är det 2-takt kan du göra mkt

Krök, dra ringen, ändra litte i variatorn tex bättre räm som klarar mer varv, speedkontroll, byta vikter, mm.

Kompisens area 51 gör ca 110 och han har dratt ringen och trimkrök. Har precis köpt sin tredje nu. Och så har han typ bytt allt i variatorn sedan. Går riktigt bra.

Sedan om man vill ha ytligare lite så e det ny cylle o fögge.
Citera
2006-07-04, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av k0rv3n

Krök, dra ringen, ändra litte i variatorn tex bättre räm som klarar mer varv, speedkontroll, byta vikter, mm.

Kompisens area 51 gör ca 110 och han har dratt ringen och trimkrök. Har precis köpt sin tredje nu. Och så har han typ bytt allt i variatorn sedan. Går riktigt bra.

Ok, skippa bullshitet, några 110 av att plocka bort en strypning och ett effektökande rör är 110% skitsnack. Det är 50cc det snackas om och ingen strypt 125'a. Och som dom flesta som har lite kunskap vet att dom flesta mätare på mopeder inte stämmer när det går över 50. Även på bilar stämmer det inte ibland.

Tillbaka till topic, För att få ut så mycket utan att betala något så kan dra ta bort alla strypningar, dvs blindtarm på avgasröret, en bricka som sitter mellan variatorn och remmen så den varvar mer men går slöare. Dock rekommenderar jag dig att inte börja pilla med orginal-avgasröret då det är bra att ha när mopeden ska säljas, så köp antingen något nytt sk "effektrör" eller leta efter ett begagnat.

Kan även rekommendera en bra sida om mopeder:
http://www.moppenet.com
Citera
2006-07-04, 02:18
Medlem
nightstalkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k0rv3n

Du kan väl säga till han att kalibrera hastighetsmätaren när han ändå håller på
Citera
2006-07-04, 02:22
Medlem
slarvers avatar
varför hålla på, köp en gammal 125cc istället om du vill åka fort, desutom är det mindre olagligt.
Citera
2006-07-04, 02:41
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xOr^
Det är 50cc det snackas om och ingen strypt 125'a.

visste du om att hastighetsrekordet för 50cc motor ligger över 225km med en gammel kreidler motor , dock va fordonet speicalbyggt för ändamålet.
men håller med, 110 låter väl mycke för bara ring och krök.

Citat:
Ursprungligen postat av slarver
varför hålla på, köp en gammal 125cc istället om du vill åka fort, desutom är det mindre olagligt.
om fordonet är skattat registrerat och besiktigat dessutom håller ju en 125:a bra mycke bättre än en trimmad moppe.
en annan begår över 5 brott varje gång man åker ut.
Citera
2006-07-04, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjaboooo
visste du om att hastighetsrekordet för 50cc motor ligger över 225km med en gammel kreidler motor , dock va fordonet speicalbyggt för ändamålet.

Jodå, men den ramen och motorn går ju inte direkt jämföras med en vanlig serietillverkad moped
Citera
2006-07-04, 03:22
Medlem
tjaboooos avatar
nä fordonet är ju specialbyggt men 225km med en litne ynklig 50cc är duktigt gjort ändå speciellt om man betänker att de gjordes 1965.
långt innan datorernas tid då folk verkligen kunde och visste vad dom gjorde.
trimning idag är inte vad det en gång var :/

sen gör inte dom dåliga hastighetsmätare som sitter på många mopeder ida det hela bättre.
själv ska ja slänga på en cykeldator på min dom brukar funka bra upp till 99km
Citera
2006-07-04, 10:56
Medlem
k0rv3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xOr^
Ok, skippa bullshitet, några 110 av att plocka bort en strypning och ett effektökande rör är 110% skitsnack. Det är 50cc det snackas om och ingen strypt 125'a. Och som dom flesta som har lite kunskap vet att dom flesta mätare på mopeder inte stämmer när det går över 50. Även på bilar stämmer det inte ibland.

Tillbaka till topic, För att få ut så mycket utan att betala något så kan dra ta bort alla strypningar, dvs blindtarm på avgasröret, en bricka som sitter mellan variatorn och remmen så den varvar mer men går slöare. Dock rekommenderar jag dig att inte börja pilla med orginal-avgasröret då det är bra att ha när mopeden ska säljas, så köp antingen något nytt sk "effektrör" eller leta efter ett begagnat.

Kan även rekommendera en bra sida om mopeder:
http://www.moppenet.com

Värkar som du vill ha lite förklaring. jag själv har en Peugeot JetForce. Den gjorde snudden på 80 när jag drog ringen. En annan polare i kvartet hadde en krök. Vi satte på den den gjorde över 80. nästan 85. Och hanb hadde inte dratt ringen. Då kan man säga såhär. Ringen gör ca 10-30 km/t från moped till moped. Dessutom så har han bytt allt i variatorn min polare också.

Allt i mkt tålbarare grejer och så att den axxar bättre och skit. Även en annan grej som jag inte vet vad det var men den gjorde mer ed det med. Och det var en grej vid växlingen. Och både jag och han har digital mätare och det stämmer bättre sägs det. Jag testade min när min var trimmad på åkerförsäljaren på stan då min gjorde 80. Min mätare visade 78 datorn 78,3 km/t. Så tror min stämmer bra till 80 iaf. Och sedan sa min polare som har denna moppe att han lämnade in den till en firma som trimmar mopeder i stan för att se och då gick den fem km/t fel.

Vet även en annan som har en runner. Den gjorde va 75 när hon dratt ringen. Nu gör den ca 95 och hon har ingen krök. Bara dratt en massa pluggar o skit. Så man kan göra mkt utan betala men ifall man vill ha så mkt som fortare så e det ju större cylle med mera.

Och det e inga problem att få upp en moppe i en 140. Kanske inte en väspa men. Har en annan polare som har en dtr. 75cc ostrypt sevilbox eller va de nu heter och trimkrök och många dragna pluggar. Den gör ca 130.

Och du sa att moppen varvar mer ifall man drar ringen. En liten rätte3lse. Jag har varvräknare på min. Och direktinsprutad. Den varvar ca 8500 i 50 med ringen på. Inte ens 50 för den gör 47 enligt mätarn i 8500 varv, alltså full gas. Med ringen dragen gjorde moppen 75-80 i 7500 varv/min. Den varvade aldrig mer än 8000. Och då gjorde den 30 km/t fortare. OCh när jag körde i gammla 50 varvade den i 6000 vvarv min.

Så iaf på min moppe så blev det mindre varv i minuten.
Citera
2006-07-04, 17:24
Medlem
Avva66s avatar
En trimmad moppe är en oregistrerad motorcykel, ni kan lika gärna köra med en crosshoj.

Ni blir lägre straffade vid påhälsning, på en reggad mc än på en moppe som gör 110.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in