2022-08-11, 12:12
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nulb
Även olaga hot kan naturligtvis graders, men i förhållande till grövre brott är det ju onekligen mindre allvarligt. Föreligger bl.a. ingen fara för liv och hälsa osv.

Sedan står det dig naturligtvis fritt att ha dina åsikter, men nog tycker jag att man ska kunna gena över ett rödljus till fots när man har bråttom till ett tåg utan att riskera sin status som medborgare.

Det är ganska irrelevant ifall det föreligger fara för liv och hälsa. Att dödshota en politiker i en valrörelse är mycket allvarligt. Tänk dig ifall det hade varit någon från NMR som hotat en sosse eller miljöpartist. Då jävlar hade det slagits på stora trumman.

Att gå mot rött ljus är inget brott så länge du inte orsakar en olycka genom att göra det.
Citera
2022-08-11, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Det är ganska irrelevant ifall det föreligger fara för liv och hälsa. Att dödshota en politiker i en valrörelse är mycket allvarligt. Tänk dig ifall det hade varit någon från NMR som hotat en sosse eller miljöpartist. Då jävlar hade det slagits på stora trumman.

Att gå mot rött ljus är inget brott så länge du inte orsakar en olycka genom att göra det.

Naturligtvis håller jag med om att dödshot är allvarligt, men man måste ju trots allt se det i förhållande till annan brottslighet.

Avseende rött ljus så har du helt rätt, tog ett mindre allvarligt exempel på rak arm och medger att det kanske inte var helt representativt. Men man kan dra fram en hel myriad av småbrott som inte rimligen för föranleda utvisning och förlust av medborgarskap.
Citera
2022-08-11, 12:20
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Naturligtvis håller jag med om att dödshot är allvarligt, men man måste ju trots allt se det i förhållande till annan brottslighet.

Avseende rött ljus så har du helt rätt, tog ett mindre allvarligt exempel på rak arm och medger att det kanske inte var helt representativt. Men man kan dra fram en hel myriad av småbrott som inte rimligen för föranleda utvisning och förlust av medborgarskap.

För mig är det en principfråga. Inte hur litet brottet är. Invandrarna är gäster i det här landet och respekterar man inte våra lagar så har man inte här att göra. Om jag hade kommit hem till dig och brutit mot de regler du satt upp i ditt eget hem hade du då inte kastat ut mig?
Citera
2022-08-11, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
För mig är det en principfråga. Inte hur litet brottet är. Invandrarna är gäster i det här landet och respekterar man inte våra lagar så har man inte här att göra. Om jag hade kommit hem till dig och brutit mot de regler du satt upp i ditt eget hem hade du då inte kastat ut mig?

Som sagt, vi tycker olika i den delen. Oaktat vill jag nog påstå att man i vart fall passerat ”gäststadiet” när man fått medborgarskap.

Tillägg: Sedan anser naturligtvis även jag att utvisning ska bli aktuellt vid viss brottslighet, men inte för varje litet småbrott.
Senast redigerad av Nulb 2022-08-11 kl. 12:49. Anledning: Tillägg
Citera
2022-08-11, 13:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tigerstripes11
Mannen du gråter på riktigt och du säger att jag misshandlar dig mentalt föreställ dig mig i verkligheten då

Haha aww, tror du att jag gråter? Nej, jag förklarar bara för dig hur du agerar så fort någon berättar för dig att din profet är en riktig pedofil.. Som paludan när han ger er sanningen och ni alla står o börjar hota om att börja gruppknulla han.. Sen om du ligger med en blåögd brud ellre ej bryr jag mig ej ett skit om. Finns säkert jättemånga brudar som kan tänka sig att kopulera med ett gäng hundar..

Inte min kopp te dock..
Citera
2022-08-11, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusy
https://samnytt.se/stolt-afrikan-till-paludan-ak-hem-om-jag-hade-vapen-jag-hade-skjutit-dig/

[b]

Hon hotar honom framför Polisen... Olaga hot? Är det inte detta brott?!
Negrer får säga vad de vill, de var ju slavar i USA för 200år sedan
Citera
2022-08-11, 13:28
Medlem
alienfins avatar
Brukar vara mkt snack om det man saknar..
Citera
2022-08-11, 13:33
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kuken10
Negrer får säga vad de vill, de var ju slavar i USA för 200år sedan

diskriminering mot vita är det, lagen ska gälla ALLA oavsett hudfärg.
Citera
2022-08-11, 13:36
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Som sagt, vi tycker olika i den delen. Oaktat vill jag nog påstå att man i vart fall passerat ”gäststadiet” när man fått medborgarskap.

Tillägg: Sedan anser naturligtvis även jag att utvisning ska bli aktuellt vid viss brottslighet, men inte för varje litet småbrott.

Man är fortfarande gäst. Sverige tillhör svenskarna. Dessutom delas medborgarskap ut alldeles för lättvindigt. Finns nog inget i världen där det är lika lätt att få medborgarskap som i Sverige.
Citera
2022-08-11, 13:55
Medlem
Är väl bara en tidsfråga innan någon trycker av.
Citera
2022-08-11, 15:36
Medlem
Paludan lär nog ta emot ganska många tusen mordhot varje vecka liksom. Så inget nytt här.
Citera
2022-08-11, 15:45
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aYaLLa
Nu är det såhär att jag stog brevid negern när hon skrek detta och hon sa inte det som TS skrivit, hon sa, citat: "OM INTE POLISEN VAR HÄR, JAG SKULLE SKJUTA DIG"

Nej. Hon säger precis så som TS och Samnytt skriver. Jag hör det tydligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in