2022-08-09, 16:43
Medlem
Mrhighbots avatar
Hej!

Är ganska ny angående CBD och tänkte att jag skulle testa lite. Köpte en CBD spray och innan användning så tänkte jag titta upp hur man använder den.

Det var denna jag köpte: https://herbmed.se/produkt/harmony-cbd-spray-mint/

Står inget om att man ska spotta ut vätskan efter en minut men det står att man sprayar en gång och sedan väntar 60 sekunder.

Kontaktade dem via hemsida och dem sa att dem inte får svara på medicinska frågor på grund av läkemedelsverket och att dem inte får uppmana till att svälja oljan.

"Vi får inte uppmana våra kunder att svälja oljan men vad du sedan gör med denna är upp till dig."

Så jag antog att det var okej att svälja?
Tog det för typ två timmar sen, helt okej effekt.
Kanske är lite nojig haha.

Undrar mest ifall ni vet hur det ligger till, är det okej att svälja? (Står att den är vegan och har 100% naturliga ingredienser).
Undrar också om ni köper från herbmed.se och vad ni köper.

Mvh.
Citera
2022-08-09, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrhighbot
Hej!

Är ganska ny angående CBD och tänkte att jag skulle testa lite. Köpte en CBD spray och innan användning så tänkte jag titta upp hur man använder den.

Det var denna jag köpte: https://herbmed.se/produkt/harmony-cbd-spray-mint/

Står inget om att man ska spotta ut vätskan efter en minut men det står att man sprayar en gång och sedan väntar 60 sekunder.

Kontaktade dem via hemsida och dem sa att dem inte får svara på medicinska frågor på grund av läkemedelsverket och att dem inte får uppmana till att svälja oljan.

"Vi får inte uppmana våra kunder att svälja oljan men vad du sedan gör med denna är upp till dig."

Så jag antog att det var okej att svälja?
Tog det för typ två timmar sen, helt okej effekt.
Kanske är lite nojig haha.

Undrar mest ifall ni vet hur det ligger till, är det okej att svälja? (Står att den är vegan och har 100% naturliga ingredienser).
Undrar också om ni köper från herbmed.se och vad ni köper.

Mvh.
Vad fick ni för effekt?
Citera
2022-08-09, 16:49
Medlem
Mrhighbots avatar
Lite kropps lugnade känns det som.

Är väldigt nojig som person.
Citera
2022-08-09, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrhighbot
Lite kropps lugnade känns det som.

Är väldigt nojig som person.
Ok, kanske placebo eftersom ni förväntade er någon form av reaktion.
Citera
2022-08-09, 16:57
Medlem
Mrhighbots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pinnepasta
Ok, kanske placebo eftersom ni förväntade er någon form av reaktion.

Kanske, har som sagt inte tagit CBD sen tidigare.
Citera
2022-08-10, 00:09
Medlem
Du fick inga bra svar. Givetvis är tanken att du inte ska spotta. Bara så du vet. Fint det funkade. Kör olja i 3 mån med uppehåll i
3 mån.
Citera
2022-08-10, 00:21
Medlem
Kolla bara innan , nu vet jag ju inte din livssituation. Men är inte sprayet THC fritt så kommer slemhinnor under tungan att ta upp det och det lagras i fettvävnad över tid, så till slut ger det utslag. Dom du beställt av kan kanske skicka en labbrapport så du kan säga god tro , svalde aldrig. Får du inga tester i jobbet eller annat kör på ett tag om det hjälper dig.
Citera
2022-08-10, 06:26
Medlem
jenniferruless avatar
Allt det här svindyra CBD-skiten måste vara det töntigaste nånsin.

Det är ju en total bluff.

Men vissa lär ju bli rika på det.
Citera
2022-08-11, 18:47
Medlem
välkommenti bups avatar
Cbd i klassisk form är olagligt i Sverige.......
Allt som sälj inom Sverige utvinns från frön.........

DVS SKIT, köp ej.

Säljs det lagligt inom Sverige så betyder det 0 effekt, både när det gäller rus och medicin.

Slösa inte dina pengar.
Citera
2022-08-11, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Cbd i klassisk form är olagligt i Sverige.......
Allt som sälj inom Sverige utvinns från frön.........

DVS SKIT, köp ej.

Säljs det lagligt inom Sverige så betyder det 0 effekt, både när det gäller rus och medicin.

Slösa inte dina pengar.

Anser du att riktig CBD är värt det då?
Citera
2022-08-11, 19:06
Medlem
välkommenti bups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gxf111
Anser du att riktig CBD är värt det då?

Ja om du vill ha vad CBD är känt för, Dvs någon form av "medicinsk effekt" oavsett om det är placebo eller inte..

Vill du ha rus så THC...

Poängen är att aldrig tro på CBD snacket i Sverige, det är malda frön typ 0.4%...

Finns det lagligt i Sverige och du inte får det från läkare så har det 0 effekt oavsett om du vill ha rus eller medicin.
Citera
2022-08-12, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av välkommenti bup
Ja om du vill ha vad CBD är känt för, Dvs någon form av "medicinsk effekt" oavsett om det är placebo eller inte..

Vill du ha rus så THC...

Poängen är att aldrig tro på CBD snacket i Sverige, det är malda frön typ 0.4%...

Finns det lagligt i Sverige och du inte får det från läkare så har det 0 effekt oavsett om du vill ha rus eller medicin.
Ren nonsens. Finns mängder, extremt mycket vetenskap som stödjer CBD och dess verkan. Till och med rent CBD isolat har medicinsk effekt. Bara för du inte blir bäng så är det inte placebo. I andra CBD produkter så finns det terpener, bioflavoner, andra medicinska cannabinoider t.ex. CBG.

Nej, för att skapa olja så använder man extrakt ifrån industrihampa, bara att det brukar vara löst i fröolja t.ex.

Säger du att CBD eller CBG ger noll effekt så har du blivit blåst eller inte förstått dess verkan. Det är inte meningen att du ska bli hög men dess verkan är bevisad i vetenskaplig litteratur och annan forskning.

Ja vill du bli stenad så är det THC som gäller, eller HHC som är mildare än THC dock. För oss som har dåligt mående och vill må bättre så funkar CBD, CBG ypperligt utan att göra en väck, beroende eller skada dig.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in