• 2
  • 3
2022-08-09, 00:04
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pastregrets
220604. Tvekar på att någon tagit över kontonumret
Okej det var ändå ett tag sedan så borde ha hänt något mer men hoppas att du har rätt.
Citera
2022-08-09, 10:41
Medlem
Citat:
Hade lagt till rätt konto så problemet nu är att ta reda på vart pengarna är som skickades ut i juni till ett konto som jag hade raderat i maj, dvs kontot de betalade ut pengarna på.
Banken sitter nog på pengarna. Ring din bank. Eller så har banken returnerat beloppet till Skatteverkets konto. Då tar det väl tid rent administrativt i semestertider för Skatteverket att hantera det. Ring Skatteverket. De måste ju kunna se om beloppet är återfört till dem.

Detta hände mig men privat. Jag satte in ett belopp på ett konto och det gick igenom. Personen ifråga såg inte det inbetalda beloppet på sitt konto. Någon dag senare hade beloppet kommit tillbaka till mitt konto. Jag hade missat en siffra i mottagarens konto.
Så troligen har Skatteverket fått ditt belopp åter. Deras ekonomiavdelning bör kunna kolla upp det hela.
Senast redigerad av Sorgensvart 2022-08-09 kl. 10:48.
Citera
2022-08-09, 16:51
Avstängd
pastregretss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Banken sitter nog på pengarna. Ring din bank. Eller så har banken returnerat beloppet till Skatteverkets konto. Då tar det väl tid rent administrativt i semestertider för Skatteverket att hantera det. Ring Skatteverket. De måste ju kunna se om beloppet är återfört till dem.

Detta hände mig men privat. Jag satte in ett belopp på ett konto och det gick igenom. Personen ifråga såg inte det inbetalda beloppet på sitt konto. Någon dag senare hade beloppet kommit tillbaka till mitt konto. Jag hade missat en siffra i mottagarens konto.
Så troligen har Skatteverket fått ditt belopp åter. Deras ekonomiavdelning bör kunna kolla upp det hela.

Tänkte gå till Swedbank imorgon och visa avin där det framgår summan som åkte in på kontot jag ej längre har. Ingenting försvinner i Sverige när det gäller sådant.

Ponera att någon annan äger kontonumret nu. Kommer jag få tillbaka pengarna då om det skickades till en annnan person??
Citera
2022-08-09, 17:07
Medlem
Citat:
Tänkte gå till Swedbank imorgon och visa avin där det framgår summan som åkte in på kontot jag ej längre har. Ingenting försvinner i Sverige när det gäller sådant.

Ponera att någon annan äger kontonumret nu. Kommer jag få tillbaka pengarna då om det skickades till en annnan person??
Jag tror inte att man ger ett exakt lika bankkontonummer till någon, när en persons konto stängs.
Senast redigerad av Sorgensvart 2022-08-09 kl. 17:12.
Citera
2022-08-09, 17:10
Avstängd
pastregretss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sorgensvart
Jag tror inte att man ger ett exakt lika bankkontonummer till någon.

Ok. Har inte fått något från skatteverket alls att några pengar åkt tillbaka till de, men det kanske är pga jag inte hört av mig till de. Skickat ett mail igår, men ringer nog imorgon.
Citera
2022-08-09, 17:56
Medlem
Citat:
Ok. Har inte fått något från skatteverket alls att några pengar åkt tillbaka till de, men det kanske är pga jag inte hört av mig till de. Skickat ett mail igår, men ringer nog imorgon.
https://www.skatteverket.se/privat/e...800027443.html
Citat:
Svar på vanliga frågor
Skattekonto och slutlig skatt

Mitt mottagarkonto är nyligen avslutat då jag bytt bank. Var hamnar mina pengar?

Om uppgifterna om ditt tidigare mottagarkonto inte har hunnit avregistrerats hos Skatteverket kommer pengarna att hamna i balans hos din tidigare bank. Meddela i så fall den tidigare banken om vart de ska överföra pengarna.
Citera
2022-08-09, 18:10
Avstängd
pastregretss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clyo
https://www.skatteverket.se/privat/e...800027443.html

Tack snälla
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera