2022-08-08, 21:24
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aYaLLa
Med samma logik så borde man inte få ge sig på katter och mindre djur heller.
Det får man ju heller inte göra. Visste du inte det?
Citera
2022-08-08, 21:35
Medlem
Barn är framtiden.
Barn är oförstörda.
Barn är det viktigaste vi har och allt vi gör bör vara för deras bästa.

Är du farlig för barn, då är jag farlig för dig. Det ska du ha klart för dig.
Citera
2022-08-08, 21:37
Medlem
Snabbalirarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shickablaow.Waowai
Barn är framtiden.
Barn är oförstörda.
Barn är det viktigaste vi har och allt vi gör bör vara för deras bästa.

Är du farlig för barn, då är jag farlig för dig. Det ska du ha klart för dig.

Ja fyfan folk som är elaka mot djur och barn har jag väldigt svårt för
Citera
2022-08-09, 00:52
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nordicwrath
Precis, det får man inte heller. Vi har djurskyddslagar mot sånt.
Förhoppningsvis lite vett i huvudet också. Borde räcka hade man hoppats.
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Man får inte ge sig på katter heller, vad gäller insekter så har de inte fömågan att lida på samma sätt som människor och djur. och djur lider mindre än människor då de inte är lika inteliigenta.
Hur vet du vad djur känner? Eller snarare: varför skulle evolutionen ge människor ett unikt lidande, då anledningen till att det finns är det samma?
Citat:
Så om man cyklar över en snigel så behöver man inte må dåligt?
Du gör att jag mår dåligt.
Citat:
Ursprungligen postat av Shickablaow.Waowai
Barn är framtiden.
Lite snullet bara att barn ingen framtid har. Lycka till dagens barn att dö av ålder på denna planeten.
Citera
2022-08-09, 01:54
Medlem
needAlifes avatar
Cykla över sniglar är ju halva grejen dock med att cykla. Splashar ganska trivsamt.
Citera
2022-08-09, 10:52
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap

Hur vet du vad djur känner? Eller snarare: varför skulle evolutionen ge människor ett unikt lidande, då anledningen till att det finns är det samma?

För att djur lever i nuet och inte tänker på framtiden. De oroar sig med andra ord inte som människor. När ett djur lider så finns det ingen anledning för djuret att tro att lidandet ska fortsätta. På samma sätt drabbas de inte av psykiska besvär efter ett lidande (PTSD) som människor.
Citera
2022-08-09, 10:55
Medlem
Citat:
Därför att barn saknar de fysiska och psykiska möjligheterna att försvara sig som vuxna har.
Det saknar kvinnor och pensionärer också. Skulle säga att ett barn har högst chans att fly då dom är lätta snabba å smidiga.
Citera
2022-08-09, 11:21
Medlem
Citat:
Jag har sett alla videos på dumpen och den där snubben och tjejen är helt rabiata och i deras kommentarsfält så är folk helt sjuka, dom skriver att man förskänar att dö om man så mycket som tar på ett barn. Jag undrar vad det är som gör barn så "off limmits"? Man blir ju nästan sugen på att göra illa ett barn ordentligt så man får igen käften på folk.
Jag vet inte vilken video du talar om. Men förr var det inte så heligt. Då offrade man barn för att få god skörd och kunde förslava både barn och andra fysiskt svaga personer.

Problemet är att man inte når några högre höjder som samhälle. Adam Smith observerade redan på 1700-talet att folk jobbar bättre mot lön än straff. När alla jobbar bättre så tjänar alla på det.

Om någon börjar förslava svagare så gäller det för alla att förslava och misshandla så många som möjligt. Det är för att minimera chansen att själv bli en misshandlad slav. Alla inklusive du själv skulle drabbas av den normen enligt fångarnas dilemma.

Det blir ett miserabelt samhälle.
Citera
2022-08-09, 12:19
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
För att djur lever i nuet och inte tänker på framtiden. De oroar sig med andra ord inte som människor. När ett djur lider så finns det ingen anledning för djuret att tro att lidandet ska fortsätta. På samma sätt drabbas de inte av psykiska besvär efter ett lidande (PTSD) som människor.
Och då gör det mindre ont menar du?
Det samma sa man om icke-européer förr, för att kunna behandla dem så som vi idag behandlar djur.
Citera
2022-08-09, 14:36
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Och då gör det mindre ont menar du?
Det samma sa man om icke-européer förr, för att kunna behandla dem så som vi idag behandlar djur.

Du är alldeles för känslostyrd för att det ska gå att diskutera med dig. Du kan inte ta åt dig fakta och börjar gråta om rasism utifrån ingenstans.
Citera
2022-08-09, 18:51
Medlem
Av samma anledning som man inte ska ge sig på handikappade eller åldringar.
Citera
2022-08-09, 22:14
Medlem
Stark-Senaps avatar
Citat:
Du är alldeles för känslostyrd för att det ska gå att diskutera med dig. Du kan inte ta åt dig fakta och börjar gråta om rasism utifrån ingenstans.
Absolut! Klart jag jag har känslor. Det har alla djur, som människan just är.
Mitt budskap var att det du påstår är och och har alltid varit en patentlösning för människor att försvara det vidriga sätt man behandlar andra varelser. Men det fattade du inte. Istället blev du direkt den typiskt kränkta bruna.
Patetiskt, tragiskt och skrattretande på samma gång.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in