2022-08-08, 08:32
Medlem
PleasureBoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neige
Varför? Sök ett jobb inte långt därifrån.

Varför ska han söka sig närmare sina föräldrar? 😂Hanr väl vuxen?
Citera
2022-08-08, 09:17
Medlem
neiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PleasureBox
Varför ska han söka sig närmare sina föräldrar? 😂Hanr väl vuxen?
Om man inte har något viktigt jobb eller annat att förlora så, varför inte? Ja, han är säkert vuxen, vadå då.
Citera
2022-08-08, 11:02
Medlem
PleasureBoxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neige
Om man inte har något viktigt jobb eller annat att förlora så, varför inte? Ja, han är säkert vuxen, vadå då.

Men nu är det väl dags att klippa navelsträngen och inte gå tillbaka i tiden och lusta efter mammas tutte.. Nu måste han bli en man och stå på egna ben

Livet e hårt, man måste lära sig att älska motgångar. Annars blir livet en jävla plåga.

Inbrace the suffer boy.
Citera
2022-08-08, 11:10
Medlem
Här i Ukraina finna det småbarn som fått sina föräldrar sprängda i småbitar. De skriver inte såna här poster på flashback, de begår inte självmord, de fortsätter vidare för att de vill leva trots deras ohyggliga tragedier. För en månad sedan slog det ner 3 Kalibr-raketer 500 meter från mitt hus. Slår det ner raketer i din lägenhet?

Har du testat att sluta vara så jävla svensk och ta tag i ditt liv istället?
Citera
2022-08-08, 12:32
Citat:
Ursprungligen postat av Cokeer
Jag bor långt ifrån mina föräldrar i en ensam lägenhet och vill nästan bara avsluta det. På dagarna kan jag roa mig till annat som gör mig iaf lite glad.
Nu när solen börjar gå ned, blir helt tyst och sitter ensam framför min datorn. Jag har inga vänner som vill hitta på saker med mig, flickvän har varit otrogen.
Nu om kvällarna sitter jag bara och tänker tillbaka hur det var förut, ingen stress, ingen rädsla mm..
Jag försöker starta eget företag men detta har skitit sig.
Tjänar knappt inga pengar och har knappt ens råd att köpa mat till mig själv.

Hur ska jag ta tag i mitt liv? Är det fler som känner såhär på FB?
Vill gärna ha tips för själv tror jag att man snart hamnar i en riktig depression..
mvh..

Förstår att situationen känns hopplös men det kommer inte alltid vara så. Behöver du snacka av dig så skicka PM. Vem vet, kan vara början på en fin vänskap. :-)
Citera
2022-08-08, 13:59
Medlem
Semen retention, bra mat och gym är kicken du behöver. Sedan skall du sluta tänka negativt och fokusera på vad du vill istället för all skit.
Bort med alla människor också i din närhet som inte respekterar dig.
Antar att du bett din otrogna flickvän att dra åt helvete.

Börja idag. Sluta tyck synd om dig för det är något man inser med tiden tyvärr. Det finns INGEN som egentligen bryr sig. Man har fullt ansvar att ordna upp sitt liv. Glöm att någon annan älskar dig, det är upp till var och en att älska sig själv.
Citera
2022-08-08, 14:34
Medlem
Akvavitaes avatar
Hitta något enklare sammanhang du kan vara delaktig i. Sök dig till någon studiecirkel i snickeri eller gå med i nån hobbyklubb som flyger drönare. Helst ska det vara en personlig hobby eller nånting du är intresserad av att göra. Hittar du inget så sök dig till kyrkan.

Väl där så kan du bygga kontaktnätverk med nya människor med nya möjligheter. Ditt liv kommer kännas mer levande.
Citera
2022-08-08, 14:48
Medlem
Aaarghhhs avatar
spela spel på steam och dur sällskap
Citera
2022-08-08, 15:22
Medlem
Citat:
Jag bor långt ifrån mina föräldrar i en ensam lägenhet och vill nästan bara avsluta det. På dagarna kan jag roa mig till annat som gör mig iaf lite glad.
Nu när solen börjar gå ned, blir helt tyst och sitter ensam framför min datorn. Jag har inga vänner som vill hitta på saker med mig, flickvän har varit otrogen.
Nu om kvällarna sitter jag bara och tänker tillbaka hur det var förut, ingen stress, ingen rädsla mm..

Vill gärna ha tips för själv tror jag att man snart hamnar i en riktig depression..
mvh..

hoppas allt är bra trots allt.. Själv lider jag med psykisk ohälsa och har varit självmordsbenägen fram och tillbaka sedan jag var runt 12. Självskadebeteende och ätstörningar sitter fortf i men man tar en dag i taget. Det enda som egentligen har nån mening för mig är min häst, tycker du om djur? rätt bra att ha nått/ någon att leva för.

jag har inga direkta vänner, jobbar istället för att gå gymnasiet. Så jag gör det mesta själv, det har tagit tid för mig att få det att sjunka in - att jag inte har någon. Men det behöver man inte heller. fokusera på dig själv just nu. gör det du tyc ker är kul och ta hand om dig själv.

De som skriver att du ska sluta tycka synd om dig själv o ta tag i ditt liv har ingen erfarenhet av psykisk ohälsa. Känner du att det inte hjälper sök hjälp - svenska psykiatrin är dålig men man kan alltid försöka.

Du är aldrig ensam, bara o skriva om du vill få ut lite

444
Citera
2022-08-08, 15:51
Medlem
Gör det inte, du är starkare än så
Citera
2022-08-08, 17:33
Medlem
neiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PleasureBox
Men nu är det väl dags att klippa navelsträngen och inte gå tillbaka i tiden och lusta efter mammas tutte.. Nu måste han bli en man och stå på egna ben

Livet e hårt, man måste lära sig att älska motgångar. Annars blir livet en jävla plåga.

Inbrace the suffer boy.
Jag menar bara att ha möjligheten att han umgås/prata/äta middag med sina föräldrar kanske 60 minuter i veckan eller varannan vecka om man vill, inte flytta in i deras hem och äta ur kylen. Har de villa och man själv bor i lägenhet och har bil t.ex kan det vara praktiskt och inte särskilt jobbigt, och den kan det finnas barndomsvänner kvar i staden.
Senast redigerad av neige 2022-08-08 kl. 17:36.
Citera
2022-08-08, 18:47
Medlem
Citat:

mvh..

Välkommen i klubben. Är själv konstant ledsen numera o tappat livslusten totalt. Samt att jag vantrivs på mitt jobb 24/7. O söka nytt jobb pallar jag inte alls.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in