Citat:
Ursprungligen postat av
Cokeer
Jag bor långt ifrån mina föräldrar i en ensam lägenhet och vill nästan bara avsluta det. På dagarna kan jag roa mig till annat som gör mig iaf lite glad.
Nu när solen börjar gå ned, blir helt tyst och sitter ensam framför min datorn. Jag har inga vänner som vill hitta på saker med mig, flickvän har varit otrogen.
Nu om kvällarna sitter jag bara och tänker tillbaka hur det var förut, ingen stress, ingen rädsla mm..
Jag försöker starta eget företag men detta har skitit sig.
Tjänar knappt inga pengar och har knappt ens råd att köpa mat till mig själv.
Hur ska jag ta tag i mitt liv? Är det fler som känner såhär på FB?
Vill gärna ha tips för själv tror jag att man snart hamnar i en riktig depression..
mvh..
hoppas allt är bra trots allt.. Själv lider jag med psykisk ohälsa och har varit självmordsbenägen fram och tillbaka sedan jag var runt 12. Självskadebeteende och ätstörningar sitter fortf i men man tar en dag i taget. Det enda som egentligen har nån mening för mig är min häst, tycker du om djur? rätt bra att ha nått/ någon att leva för.
jag har inga direkta vänner, jobbar istället för att gå gymnasiet. Så jag gör det mesta själv, det har tagit tid för mig att få det att sjunka in - att jag inte har någon. Men det behöver man inte heller. fokusera på dig själv just nu. gör det du tyc ker är kul och ta hand om dig själv.
De som skriver att du ska sluta tycka synd om dig själv o ta tag i ditt liv har ingen erfarenhet av psykisk ohälsa. Känner du att det inte hjälper sök hjälp - svenska psykiatrin är dålig men man kan alltid försöka.
Du är aldrig ensam, bara o skriva om du vill få ut lite
444