• 1
  • 2
2022-08-06, 18:39
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Har aldrig varit ett fan av denna dryck, dels för att smaken lämnar mycket att önska men främst för att den gör mig törstig.

Köpte ändå två 2liters flaskor häromdagen och till min förvåning smakade de hyfsat bra, till och med mer än hyfsat bra. Har de bytt recept eller är det mina smaklökar som spelar mig ett spratt? Dom ligger ju en ganska bra bit under priser bland andra lågprismärken så man har ju inte några större förväntningar men som sagt, nu var dom ju faktiskt helt godkända i smak i mitt tycke. Någon annan som håller med?
Citera
2022-08-06, 18:44
Medlem
21512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Har aldrig varit ett fan av denna dryck, dels för att smaken lämnar mycket att önska men främst för att den gör mig törstig.

Köpte ändå två 2liters flaskor häromdagen och till min förvåning smakade de hyfsat bra, till och med mer än hyfsat bra. Har de bytt recept eller är det mina smaklökar som spelar mig ett spratt? Dom ligger ju en ganska bra bit under priser bland andra lågprismärken så man har ju inte några större förväntningar men som sagt, nu var dom ju faktiskt helt godkända i smak i mitt tycke. Någon annan som håller med?
Jag drack den för ungefär ett år sen och tyckte det smakade rätt kass. Den dömdes ut av en annan också. Jag dricker väldigt sällan läsk numera och har inte så bra referenser. I och för sig. Det finns en LIDL-tips-tråd förresten: (FB) Lidl Tips?
Citera
2022-08-06, 19:18
Medlem
Citat:

Jag har märkt att ens smak "förändras" med tiden. Att man kan börja tycka något smakar gott som man tidigare ogillade.
Tror det ligger något i det.
Citera
2022-08-06, 19:29
Medlem
neuron-drones avatar
Freeway är den godaste fulcolan. Det jag skulle säga skiljer den från märken är att den är tunnare och osötare i smaken. Dricker man bara ett glas så är klart Pepsi Max godare, men dricker man av törst skulle jag helt klart dricka den mer blaskiga smaken som inte är så sliskig.
Citera
2022-08-06, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Freeway är den godaste fulcolan. Det jag skulle säga skiljer den från märken är att den är tunnare och osötare i smaken. Dricker man bara ett glas så är klart Pepsi Max godare, men dricker man av törst skulle jag helt klart dricka den mer blaskiga smaken som inte är så sliskig.

Skulle säga att cuba cola är den överlägset godaste fulcolan, fast det kanske inte räknas?
Speciellt Cuba cola zero.
Citera
2022-08-06, 20:43
Medlem
Freeway Cola är väldigt god, iaf den med socker i. Mycket prisvärd också.

Detsamma gäller för övrigt Freeway Orange, som jag numera tycker är godare än Fanta apelsin, sedan den senares recept ändrades.
Citera
2022-08-06, 20:48
Citat:

Köpte ändå två 2liters flaskor häromdagen....

Man undrar ju ändå vad som fick dig att köpa 4 liter av en dryck du(trodde att du)inte gillar alls.
Citera
2022-08-06, 21:03
Medlem
Den är god. Testa deras fulfanta också. Godare än originalet.
Citera
2022-08-06, 21:06
Medlem
Farfarsfars avatar
Kolsyran försvinner fort som fan och colan smakar vattnigt grävlingsarsle.
Citera
2022-08-06, 21:57
Medlem
Bonnatorps avatar
Köpte ett sexpack stora flaskor i högstadiet när jag var i "storstan", för över tio år sedan och upptäckte att skummet ibland inte försvann, utan blir som en gummiskumhinna på läsken.

Sedan dess dricker jag den inte.
Citera
2022-08-06, 22:29
Bannlyst
Jag har aldrig riktigt förstått varför man köper lågbudgetcola. Är man så fattig kan det ju vara bättre att hålla sig till vattnet därhemma. Så fantastiskt dyrt är inte Coca-Cola.

Skulle väl i och för sig vara mer rimligt att köra lågbudget om man dricker varje dag.
Citera
2022-08-07, 00:43
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GulfLundell
Man undrar ju ändå vad som fick dig att köpa 4 liter av en dryck du(trodde att du)inte gillar alls.

Var på Lidl och även om jag inte tycker Freeway gör den godaste colan så är 20kr för 4liter överkomligt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in