2022-08-12, 19:44
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Sjukt att hon dog när hon reste sig på båren.

Hjärnskador och svullnader är läskiga saker.

Vet inget direkt om henne, men må hon kommit till en mindre jobbig plats.
Citera
2022-08-12, 19:47
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paffet
Nu är det ju som det är.. men reagerar på räddningsinsatsen, då man ser henne resa sig på båren, vid en sådan olycka så brukar det väl vara vanligt att man fixerar huvudet och sätter nackkrage, sedan spänner man väl fast patienten på båren … Det verkade inte vara speciellt konstruktivt räddningsarbete i detta fallet..

Du har fel i ditt antagande. Men visst borde nackkrage ha varit på plats.
Citera
2022-08-12, 19:54
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad

Beror kanske på vad Sankte Per ställer för "frågor"?
Upplevde henne aldrig som en "större skådespelerska", tydligen var hon med i "Donnie Brasco", tyvärr minns jag henne inte från den filmen. "Donnie Brasco" hör trots till mina favoritfilmer.
Hjärndöd i alla fall nu, eller så sa Expressen i morse.

Tråkigt. Kondolerar hennes nära och kära, givetvis.
Citera
2022-08-12, 19:57
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Beror kanske på vad Sankte Per ställer för "frågor"?
Upplevde henne aldrig som en "större skådespelerska", tydligen var hon med i "Donnie Brasco", tyvärr minns jag henne inte från den filmen. "Donnie Brasco" hör trots till mina favoritfilmer.
Hjärndöd i alla fall nu, eller så sa Expressen i morse.

Tråkigt. Kondolerar hennes nära och kära, givetvis.

Initialt så beskrevs detta inte som allvarligt och diskussion gick om vilket straff som skulle utdömas.

Nu död= inget straff
Citera
2022-08-12, 20:01
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Initialt så beskrevs detta inte som allvarligt och diskussion gick om vilket straff som skulle utdömas.

Nu död= inget straff

Stämmer. Om jag minns rätt nu, så skvallrade svallerpressen i USA om rattfylla etc. Innan Anne dog då alltså.

Hoppas att de har "pressetik nog" att lägga ner i så fall.
Man behöver inte "förstora" tragiken.
Citera
2022-08-12, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shimerajigg
Är det någon som enkelt kan förklara hur hon kan ha varit vid medvetande precis efter olyckan (eftersom hon rörde på sig och satte sig upp på båren?) men vara hjärndöd nu? Är det någon skada på hjärnan som försämras en tid efter olyckan? Eller hur kan det fungera?
När jag gick på gymnasiet var det en kille som blev påkörd när han cyklade. Han var vid medvetande efter olyckan och kunde själv ringa hem och till ambulans. Han tycktes väl inte vara allt för omtöcknad, men väl på röntgenbordet förlorade han medvetandet, och strax därefter konstaterades det att han var hjärndöd.
Citera
2022-08-12, 20:21
Medlem
Elementarts avatar
Tragiskt, trodde hon skulle klara sig när man såg att hon satt upp på båren. Tyckte hon var rätt sexig där runt 99-00 när hon bland annat var med i Psycho.
Citera
2022-08-12, 20:21
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whiskra
När jag gick på gymnasiet var det en kille som blev påkörd när han cyklade. Han var vid medvetande efter olyckan och kunde själv ringa hem och till ambulans. Han tycktes väl inte vara allt för omtöcknad, men väl på röntgenbordet förlorade han medvetandet, och strax därefter konstaterades det att han var hjärndöd.

Hjärnan "svullnar" vid trauma. Det tar några minuter, upp till halvtimmar eller något i den stilen.
Svullnar hjärnan mer än vad hjärnan har plats "inne i skallen" får man problem. Jobbiga problem.

Du kan alltså slå i skallen "dödligt" och vara "okej som vanligt" ett tag, men du är en "dead man walking".

Citera
2022-08-12, 20:22
Medlem
Trist öde. Tänker inte skriva rätt åt henne. Men så klart var det vårdslöst att köra bil så där. Fast det är då lätt att säga hemma i sin lya. Vila i frid.
Citera
2022-08-12, 20:28
Antagligen hög som ett hus/berusad men var detta ett resultat av psykisk ohälsa? Hon hade ju kunnat döda flera andra. Oavsett vila i frid. Hemskt att man ska må så dåligt.
Generellt bryr sig sällan självmordsbenägna om andra (se bara Germanwings).
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Ingen läkare, men kraftig smäll och att andningen efter rökinhalation ger svullnar på andningsorganen successivt gav nog henne syrebrist.

Reagerar faktiskt på att hon inte var ventilerad på båren.
Citera
Medlem
elgecys avatar
Citat:

Det här berörde mig otroligt. Videon där hon reser sig upp och alldeles som kämpar mot sjukvårdarna som trycker ned henne på britsen hade lika gärna kunnat vara från en zombiefilm. Och videon från när hennes bil kör i sån ofattbart hög hastighet på en liten bostadsgata hade lika gärna kunnat vara från GTA. Intresserade får googla sig fram till dessa videos.

Vilken smärtsam död… Jag är i chock att hon inte var medvetslös när räddningstjänst drog ut henne ur bilen. Har räknat på tidspannet och räddningsinsatsen och hon satt i den brinnande bilen i nästan 1 timme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in