Citat:
Ursprungligen postat av
Mosamig
Ja men vem gillar inte en snygg person med en bra personlighet? Det finns i alla åldrar och i alla kön. Däremot är det väldigt sällsynt.
Men finns mycket oattraktiva män vill jag lova.
Klart att det finns många oattraktiva män, troligen särskilt i de högre åldrarna. (Allt fler yngre ser ut som sättpotatisar dock.)
Men jag vill påstå att nedgången i attraktivitet sker ännu snabbare hos svenska kvinnor. Jag ser många kvinnor som är 10-20 år yngre än jag, men som ser 10-15 år äldre ut. Jag har bott utomlands i både Europa och Asien och tycker nedgången är mindre markant där.
Min egen erfarenhet är nu att kvinnor är mer "desperata" än män. Jag får numera ofta oönskade inviter, både i arbetet och i helt privata sammanhang. Något som praktiskt taget aldrig inträffade när jag var 15-25 år.
Kanske det inte har med ålder att göra. Jag är lyckligt gift och kanske beter mig annorlunda än när jag var utan partner. Genom att INTE visa intresse och INTE slänga ut metkrokar så inser kvinnorna att de själva måste anstränga sig och sluta diva sig. Då kryper de fram. Oönskat.