2022-08-19, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merebix
När jag gick i högstadiet och gymnasiet så var det inte ovanligt att tjejer hade mycket äldre pojkvänner, eller att dom låg med äldre.

Att en tjej som var 14 och hade en pojkvän som var 18 var inte jätteovanligt. Att tjejer i gymnasiet hade killar runt 25 eller till och med 30 hände också ibland.

Nu när jag blivit äldre så ville jag vara med om samma sak men dom kallar mig gubbe och liknande ord på nätet och då ser jag ändå betydligt yngre ut än min riktiga ålder. Tjejer i grannskapet har bara jämnåriga pojkvänner.

Gillar inte tjejer äldre killar längre?

Feminismen borde ju pusha ålderskillnaden eftersom att äldre unga män är vettigare partners, kan man tycka.

Jag stör mig på 20-åringar med jämnåriga finniga killar utan deg och page/pottfrisyr.

Mina tankar går till alla killar som blomstrade först vid 25 och som aldrig fått vara med en ung tjej.
Citera
2022-08-19, 17:05
Medlem
...

Citat:
Ursprungligen postat av OmniCarnifex
Tror som du.
Men det är ett modernt och onaturligt fenomen och ganska ologiskt med tanke på att män peak’ar mellan 27-45 medan kvinnor gör det mellan 18-30.

Jag tror att arga övergivna kvinnor och till viss del ratade pojkar har tutat i unga tjejer att ynka tio-femton års skillnad är något gubbsjukt. Det är kulturellt och Sverige sticker nog ut här.

Äldre män är ju bättre på alla områden.

I mångfalds-Sverige så tas inte ålder in som en faktor, sorgligt tycker jag.

Visst finns det en del kvinnor och män som är sjukt snygga som 35+ med (Det är mer sällsynt). Oftast är dem modeller, eller lever på sitt utseende på andra sätt.

Men några möjliga anledningar till varför unga tjejer inte dras till mycket äldre män.
* De unga tjejerna tänder inte på män som påminner om hennes farsa eller sin fars kompisar.
*Man tänker helt olika, har olika livserfarenheter, mål osv
*Samhället ser ner på dessa relationer och börjar ifrågasätta om det rör sig om pedofili, övertalning, tvång eller betalda tjänster/fattigdom. Alternativt en psykiskt förstörd person.
* Kropparna attraherar inte.
* Generna attraherar inte
*Obehaglig kontakt
*Känner sig utnyttjad
Senast redigerad av Mosamig 2022-08-19 kl. 17:09. Anledning: ...
Citera
2022-08-19, 17:08
Medlem
styckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Jag är en bra bit över 30 och har en å annan tonårstjej efter hasorna. Senast för bara några veckor sedan när vi var ute på sommarfest (som det kallas för) så var det en halvfull 16 årig tjej som sagt att hon länge velat att jag ska ta hennes oskuld. Med lite skratt i rösten så frågade jag henne hur länge länge är, eftersom när började hon fantisera om mig egentligen.
Sen 12, säger hon rätt upp å ner..

Men jag var snabb och sa att jag precis träffat en tjej och inte vill vara otrogen mot henne. Men vi kan väl se framöver sa jag med glimten i ögat. Man vet ju aldrig om hon kan vara något att trycka om några år kanske..

Vänta här nu. Vad är det för fester du är på med 16-åringar där vuxna tycker det är helt okej att du snackar med henne så :P?

Jag dömer inte men kan bara tänka mig att många andra gör.
Citera
2022-08-19, 17:18
Medlem
Jag blev ögonknullad av en tonåring på tuben här om dan. Så ja, visst gillar vissa äldre.
Citera
2022-08-19, 20:00
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stycket
Vänta här nu. Vad är det för fester du är på med 16-åringar där vuxna tycker det är helt okej att du snackar med henne så :P?

Jag dömer inte men kan bara tänka mig att många andra gör.

För det mesta så händer väl inte detta i festsituationer. Man träffar väl folk i alla möjliga situationer.

Men du får tänka på att "fest" skiljer sig rejält åt och åldersspannet kan vara väldigt olika beroendes på om det är i storstad, stad, by, sommar-ö etc.

Jag talar inte heller opassandes med dessa små snippor.
Citera
2022-08-19, 20:13
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosamig
Visst finns det en del kvinnor och män som är sjukt snygga som 35+ med (Det är mer sällsynt). Oftast är dem modeller, eller lever på sitt utseende på andra sätt.

Men några möjliga anledningar till varför unga tjejer inte dras till mycket äldre män.
* De unga tjejerna tänder inte på män som påminner om hennes farsa eller sin fars kompisar.
*Samhället ser ner på dessa relationer och börjar ifrågasätta om det rör sig om pedofili, övertalning, tvång eller betalda tjänster/fattigdom. Alternativt en psykiskt förstörd person.
*Obehaglig kontakt
*Känner sig utnyttjad

Fan va fel du har på dina punkter.

Jo det är precis vad de gör.

Väldigt många tonårstjejer kan tycka sig känna att de rent mentalt är närmare vuxna män i just detta avseendet. Vuxna män däremot känner av skillnaden mycket mer. Men vuxna män attraheras ofta så mycket av den unga fittan att han bortser från det. Han har oftare inställningen att han bara ska använda den unga fittan som tillfällig sexleksak, medans den unga fittan i fler av fallen blir "förälskad" i den vuxna mannen.

Min upplevelse är att du har helt fel i detta. Det skiljer givetvis tjej från tjej och det beror så klart på vilken kropp mannen har. När det gäller män så bör du gå efter regeln att alla män över 25 år upp till ca +100 år älskar tonårstjejers kroppar.

Var får du detta ifrån? Det finns de som hävdar att den bästa åldern en man kan vara i för att få en stark och hälsosam avkomma är efter 30 och att tjejens bästa ålder för dito är under 20. Då är det bara rimligt att anta att det är just därför män över 30 normalt attraheras av tjejer mellan 18 - 22 typ.

I övrigt så tror jag som vanligt inte att det har så mycket att göra med att någon är så väldigt snygg när folk attraheras av varandra. Men det är klart att utseende hjälper alltid och kanske blir det lättare när det ligger ett stort socialt hinder emellan och får personerna att riva hindren om åtrån blir för stark.
Citera
2022-08-19, 20:40
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmniCarnifex

Mina tankar går till alla killar som blomstrade först vid 25 och som aldrig fått vara med en ung tjej.

Enig. Jag märkte en enorm skillnad runt att jag fyllde 26. Det var plötsligt mycket lättare att få ligga.

Angående TS fråga skulle jag säga att det beror på situationen. Är en tjej med kompisar som hon tror kommer se ned på henne om hon visar intresse för en mycket äldre man så kommer hon troligen avstå.

Har legat med tjejer som varit 17-18 år yngre. Nån gång var det viktigt att vi gick ut från krogen utan att hålla handen eller liknande. Kan du tyda på att hon på nåt plan tyckte det var lite skämmigt
Citera
2022-08-19, 20:52
Medlem
Citat:
Fan va fel du har på dina punkter.

Jo det är precis vad de gör.

Väldigt många tonårstjejer kan tycka sig känna att de rent mentalt är närmare vuxna män i just detta avseendet. Vuxna män däremot känner av skillnaden mycket mer. Men vuxna män attraheras ofta så mycket av den unga fittan att han bortser från det. Han har oftare inställningen att han bara ska använda den unga fittan som tillfällig sexleksak, medans den unga fittan i fler av fallen blir "förälskad" i den vuxna mannen.

Min upplevelse är att du har helt fel i detta. Det skiljer givetvis tjej från tjej och det beror så klart på vilken kropp mannen har. När det gäller män så bör du gå efter regeln att alla män över 25 år upp till ca +100 år älskar tonårstjejers kroppar.

Var får du detta ifrån? Det finns de som hävdar att den bästa åldern en man kan vara i för att få en stark och hälsosam avkomma är efter 30 och att tjejens bästa ålder för dito är under 20. Då är det bara rimligt att anta att det är just därför män över 30 normalt attraheras av tjejer mellan 18 - 22 typ.

I övrigt så tror jag som vanligt inte att det har så mycket att göra med att någon är så väldigt snygg när folk attraheras av varandra. Men det är klart att utseende hjälper alltid och kanske blir det lättare när det ligger ett stort socialt hinder emellan och får personerna att riva hindren om åtrån blir för stark.

Sorry. Det är vad du som man tror att tjejer tycker om "er"

Du anar inte hur mycket skit tjejerna snackar om er när ni går därifrån. Att ni ens försöker ragga på småtjejer visar bara på hur patetiska ni är, och den hårda sanningen är att dem bara är trevliga mot dig, söker bekräftelse utav alla män, samt vill ha dina pengar, åka med i din bil , få betala middagar eller alkohol mm.
Citera
2022-08-20, 00:41
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Sorry. Det är vad du som man tror att tjejer tycker om "er"

Du anar inte hur mycket skit tjejerna snackar om er när ni går därifrån. Att ni ens försöker ragga på småtjejer visar bara på hur patetiska ni är, och den hårda sanningen är att dem bara är trevliga mot dig, söker bekräftelse utav alla män, samt vill ha dina pengar, åka med i din bil , få betala middagar eller alkohol mm.

Nej det är inte vad jag tror. Det är vad jag upplever.

Jag har väl inte skrivit att jag försöker ragga på småviolerna. Jag skriver ju att det är de som raggar på mig. Va fan... läs ordentligt innan du hittar på trams. Just nu är det bara du som visar att du är patetisk för att du inte gillar det faktum att småtjejer ganska ofta gillar lite vuxna män, speciellt när det kommer till sänglekar.
Citera
2022-08-20, 05:15
Medlem
Citat:
Nej det är inte vad jag tror. Det är vad jag upplever.

Jag har väl inte skrivit att jag försöker ragga på småviolerna. Jag skriver ju att det är de som raggar på mig. Va fan... läs ordentligt innan du hittar på trams. Just nu är det bara du som visar att du är patetisk för att du inte gillar det faktum att småtjejer ganska ofta gillar lite vuxna män, speciellt när det kommer till sänglekar.

Haha, tyvärr låter det inte trovärdigt alls. 10 års skillnad snackar vi inte om nu utan 20-30. Du får utförligt berätta alla dessa gånger

Vilken ålder har du och vilken ålder har dem
Citera
2022-08-20, 10:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Merebix
När jag gick i högstadiet och gymnasiet så var det inte ovanligt att tjejer hade mycket äldre pojkvänner, eller att dom låg med äldre.

Att en tjej som var 14 och hade en pojkvän som var 18 var inte jätteovanligt. Att tjejer i gymnasiet hade killar runt 25 eller till och med 30 hände också ibland.

Nu när jag blivit äldre så ville jag vara med om samma sak men dom kallar mig gubbe och liknande ord på nätet och då ser jag ändå betydligt yngre ut än min riktiga ålder. Tjejer i grannskapet har bara jämnåriga pojkvänner.

Gillar inte tjejer äldre killar längre?

Abdullah 18 är väl typ Per 30 mognadsmässigt. Och ökar andelen 18-åriga Abdullahs så minskar väl flickvänsmaterialet för Per 30. Bara en teori sådär.
Citera
2022-08-20, 10:50
Medlem
nedboys avatar
Citat:
Haha, tyvärr låter det inte trovärdigt alls. 10 års skillnad snackar vi inte om nu utan 20-30. Du får utförligt berätta alla dessa gånger

Vilken ålder har du och vilken ålder har dem

Du kanske inte tycker det låter trovärdigt, men jag vet att många andra tycker det eftersom de lever i samma värld som jag. Tänker inte heller berätta utförligt om mitt liv, det jag ser och upplever här på FB förstår du väl.

Jag talar inte heller bara om mig utan om händelser som jag ser runt om mig.

Men kan säga så mycket som att när jag var i åldern 16-24 så var det vanligt att tjejer i ens närhet låg runt med män som var över 30 år. Vet några fall där några tjejer under 20 låg runt med män som var över 40 år. De var helt vanliga sunda friska hälsosamma tjejer som var mentalt hemma i huvudet. Då och då var det tjejer i 18 års åldern som ville ha förhållande med dessa män som var i 40-snåret.

När jag var runt 30 så märkte jag att många tjejer i 30 års åldern sökte sig till män mellan 40-55. Nu är jag en bit över 30 och börjar uppleva på riktigt att tjejer från 15 till 20 års åldern lite då och då ögonknullar mig. Inte heller helt ovanligt att tjejer i 20-25 års åldern med lite alkohol i huvudet kan fråga rätt ut om vi ska knulla.

Jag är en man som tar hand om mig. Klär mig snyggt, ser välvårdad ut och tränar regelbundet. Det räcker och när jag ser andra män som är i 40-55 års åldern som lever på samma sätt så kan man bara längta in i den guldåldern. För där hänger 30 åriga tjejer som klasar.

Dock så förstår jag att en man på 50 med kula på magen och urtvättad golftröja som inte passar färgmässigt med byxorna och står i ett par utgångna loafers inte ses av tjejer i yngre ålder som något sexobjekt.

Men tro vad du vill.
Senast redigerad av nedboy 2022-08-20 kl. 10:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in