2026-04-05, 15:37
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Jag är snart 50, klär mig hyfsat medvetet (försöker inte följa så mycket trender utan kör en mer värdig och lagom uppklädd stil, typ chinos, skjorta och kavaj ibland) och tränar 3 ggr i veckan. Har väl i alla fall i yngre dar fått höra att jag ser bra ut.

När jag var med en kompis på en bar för en tid sen var det nästan absurt. Vi stod bara och snackade men det kom fram 3 st tjejer i åldern 25-29 och raggade på mig, under ett tidsspann på typ 4h. En antal på min kompis också. 2 av 3 var rätt snygga. Jag raggade verkligen inte alls medan de typ trängde sig fram i vimlet.

Gick hem den kvällen med en skaplig ego-boost.

Det verkar motsäga din tvärsäkra slutsats.

Du menade naturligtvis att gick hem med en skaplig ego-boost efter du hade följt med en av tjejerna hem och gökat med henne?
Citera
2026-04-05, 17:08
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Du menade naturligtvis att gick hem med en skaplig ego-boost efter du hade följt med en av tjejerna hem och gökat med henne?

Hahaha, nä faktiskt inte. Är gift.

Hugo Rehnberg skrev en bra krönika nyligen som passar in:
https://www.svd.se/a/6qqddQ/hugo-rehnberg-nar-var-du-otrogen-senast?utm_source=iosapp&utm_medium=share
Citera
2026-04-05, 17:11
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Min?

Ja du skrev att det var ”en fluga”.
Citera
2026-04-05, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merebix
När jag gick i högstadiet och gymnasiet så var det inte ovanligt att tjejer hade mycket äldre pojkvänner, eller att dom låg med äldre.

Att en tjej som var 14 och hade en pojkvän som var 18 var inte jätteovanligt. Att tjejer i gymnasiet hade killar runt 25 eller till och med 30 hände också ibland.

Nu när jag blivit äldre så ville jag vara med om samma sak men dom kallar mig gubbe och liknande ord på nätet och då ser jag ändå betydligt yngre ut än min riktiga ålder. Tjejer i grannskapet har bara jämnåriga pojkvänner.

Gillar inte tjejer äldre killar längre?

Den genomsnittliga åldern för första samlaget har ökat. Så en betydligt större del unga har inte haft sex. Det har dessutom blivit förändrade attityder till åldersskillnad sista åren. Dels pga lagstiftning. Men också pga ändrade attityder hos unga.
Sen har unga mindre sex.

Mitt tips är att visa intresse för 20-25 åringar.
De har oftare erfarenhet och har bytt miljö. De går inte i grundskolan vilket gör att den sociala kontrollen har släppt.
Citera
2026-04-06, 22:08
Medlem
Jag gör, tycker de är mycket mognare än de i min ålder
Citera
2026-04-07, 07:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Gbggenius
Den genomsnittliga åldern för första samlaget har ökat. Så en betydligt större del unga har inte haft sex. Det har dessutom blivit förändrade attityder till åldersskillnad sista åren. Dels pga lagstiftning. Men också pga ändrade attityder hos unga.
Sen har unga mindre sex.

Mitt tips är att visa intresse för 20-25 åringar.
De har oftare erfarenhet och har bytt miljö. De går inte i grundskolan vilket gör att den sociala kontrollen har släppt.

Beror på vem man frågar. Frågar man kvinnor så säger dom att hon nyss gått ur gymnasiet. Det sa dom om en 24-årig kvinna jag stötte på.
Citera
2026-04-07, 07:16
Medlem
Citat:
Beror på vem man frågar. Frågar man kvinnor så säger dom att hon nyss gått ur gymnasiet. Det sa dom om en 24-årig kvinna jag stötte på.

Har haft 3 20-23 åringar som visat intresse för mig sista året. Och jag är en medelålders man.
Så verkar som att det är en rätt bra ålder.
Citera
2026-04-07, 07:19
Avstängd
Citat:
Har haft 3 20-23 åringar som visat intresse för mig sista året. Och jag är en medelålders man.
Så verkar som att det är en rätt bra ålder.

Senaste jag var på dejt med var 22 år. Det var hon som tog initiativet.
Dom flesta kvinnorna tyckte det var fel. Jag borde inte ha träffat henne.
Sen när jag träffade henne och inte försökte ha sex med henne så gjorde jag också fel.
Citera
2026-04-07, 07:26
Medlem
Citat:
Senaste jag var på dejt med var 22 år. Det var hon som tog initiativet.
Dom flesta kvinnorna tyckte det var fel. Jag borde inte ha träffat henne.
Sen när jag träffade henne och inte försökte ha sex med henne så gjorde jag också fel.

Är det en stor åldersskillnad så brukar kvinnnor gnälla. De försöker skamma män för att minska konkurrensen. Män brukar oftast vara mer fysiskt attraherade av kvinnor i yngre 20 års åldern
Citera
2026-04-07, 07:28
Avstängd
Citat:
Är det en stor åldersskillnad så brukar kvinnnor gnälla. De försöker skamma män för att minska konkurrensen. Män brukar oftast vara mer fysiskt attraherade av kvinnor i yngre 20 års åldern

Ja, många kvinnor tycker att män ska tänka på jämnåriga kvinnor som sitter där ensamma.
Det är nog brist på singelmän. Ingen kvar till kvinnorna. Män vill bara ha unga bimbos med stora bröst.
Citera
2026-04-11, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nedboy
Fan va fel du har på dina punkter.

* De unga tjejerna tänder inte på män som påminner om hennes farsa eller sin fars kompisar.
Jo det är precis vad de gör.

*Man tänker helt olika, har olika livserfarenheter, mål osv
Väldigt många tonårstjejer kan tycka sig känna att de rent mentalt är närmare vuxna män i just detta avseendet. Vuxna män däremot känner av skillnaden mycket mer. Men vuxna män attraheras ofta så mycket av den unga fittan att han bortser från det. Han har oftare inställningen att han bara ska använda den unga fittan som tillfällig sexleksak, medans den unga fittan i fler av fallen blir "förälskad" i den vuxna mannen.

* Kropparna attraherar inte.
Min upplevelse är att du har helt fel i detta. Det skiljer givetvis tjej från tjej och det beror så klart på vilken kropp mannen har. När det gäller män så bör du gå efter regeln att alla män över 25 år upp till ca +100 år älskar tonårstjejers kroppar.

* Generna attraherar inte
Var får du detta ifrån? Det finns de som hävdar att den bästa åldern en man kan vara i för att få en stark och hälsosam avkomma är efter 30 och att tjejens bästa ålder för dito är under 20. Då är det bara rimligt att anta att det är just därför män över 30 normalt attraheras av tjejer mellan 18 - 22 typ.

I övrigt så tror jag som vanligt inte att det har så mycket att göra med att någon är så väldigt snygg när folk attraheras av varandra. Men det är klart att utseende hjälper alltid och kanske blir det lättare när det ligger ett stort socialt hinder emellan och får personerna att riva hindren om åtrån blir för stark.

” så bör du gå efter regeln att alla män över 25 år upp till ca +100 år älskar tonårstjejers kroppar”

Bullshit. Det finns mängder av män som istället attraheras av äldre kvinnors kroppar. Man känner inte andra genom sig själv
Citera
2026-04-19, 09:00
Avstängd
Det finns kvinnor som gillar äldre män, men det är bättre att den unga kvinnan tar initiativet i så fall.
Risken finns att mannen tolkat signalerna fel och inbillar sig att hon är intresserad, när hon inte är det.
Jag trodde att en 20 år yngre kvinna kanske var intresserad, och jag stötte faktiskt på henne.
Nu när det har gått flera år så inser jag ju att 20 år är väldigt stor skillnad. Även om det hade blivit nåt så hade det förmodligen inte hållit i längden.
Det positiva är att det var en engångsgrej. Jag kommer aldrig mer göra nåt liknande igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in