2025-08-03, 17:11
Medlem
Dishys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roffe-rullstol
Äldre kvinnor kan också fortfarande dras till män som är äldre än de själva. Det ligger i kvinnans natur och är inpräntat

Det är som med allt annat främst på individnivå.
Citera
2025-08-03, 17:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Dishy
Det är som med allt annat främst på individnivå.
Generellt sett funkar tjejer så. Det kallas hypergami. Precis som män föredrar yngre kvinnor. Många vill inte erkänna det men män är hypogama
Citera
2025-08-10, 19:41
Medlem
Tror också många personer från Gen Z (och framöver även Gen Alfa) ser ner på millennials/gen Y (80/90-talisterna). Det var en ganska feminin, kuschad och ansvarslös generation.

Citat:
Enligt Ungdomsbarometern, som regelbundet genomför den största enkätundersökningen bland barn och unga i Sverige, är det få barn och unga som numera identifierar sig som feminister, antirasister och miljövänner jämfört med hur det såg ut för 10 år sedan. Det sägs t o m uppfattas som lite ”töntigt” att vara feminist, antirasist och miljövän bland dagens barn och unga.

I stället vurmar allt fler för konservativa värderingar och traditionella könsroller. Ett exempel är att 89% uppger att målet med en intimrelation är att hitta en person att dela resten av livet med, vilket är en ökning med 14% sedan 2022 års undersökning. Vidare har pojkarnas och de unga vuxna männens vilja att bjuda och betala allt i samband med dejter ökat från 43% till 55% under de senaste åren och andelen flickor och unga vuxna kvinnor som uppger att de vill uppfattas som feminina har fördubblats. Dessutom uppger 65% av pojkarna och de unga vuxna männen att det är mannen som ska fria medan 74% av flickorna och de unga vuxna kvinnorna uppger att det är mannen som ska göra detsamma och i båda fallen handlar det om en kraftig ökning jämfört med tidigare.
Citera
2025-08-12, 05:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av BurnBockjaevel
Tror också många personer från Gen Z (och framöver även Gen Alfa) ser ner på millennials/gen Y (80/90-talisterna). Det var en ganska feminin, kuschad och ansvarslös generation.
Ja då går det rätt väg. Med detta kan vi läsa mellan raderna att mannen ska vara äldre än kvinnan, och vice versa. Det är vad vi uppfattar som maskulinitet och feminitet. ☯️

Det är fruktansvärt osexigt för en tjej att behöva vara en killes extramamma hela tiden. Det är möjligt Att man som snubbe inte tackar nej till det.
Senast redigerad av Bedano 2025-08-12 kl. 06:00.
Citera
2025-08-12, 07:19
Avstängd
Nej, det var en fluga. I alla fall om man frågar kvinnor. De säger att män måste sluta inbilla sig att unga tjejer attraheras av dom.
Citera
2025-08-15, 02:12
Medlem
Heauxms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Modest303
Tycker du om yngre killar?

Dom kan vara cute. Inte för unga dock men några år yngre sure
Citera
2025-08-18, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heauxm
Dom kan vara cute. Inte för unga dock men några år yngre sure
Typ 23-24 är det ok?
Citera
2025-08-18, 18:01
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merebix
När jag gick i högstadiet och gymnasiet så var det inte ovanligt att tjejer hade mycket äldre pojkvänner, eller att dom låg med äldre.

Att en tjej som var 14 och hade en pojkvän som var 18 var inte jätteovanligt. Att tjejer i gymnasiet hade killar runt 25 eller till och med 30 hände också ibland.

Nu när jag blivit äldre så ville jag vara med om samma sak men dom kallar mig gubbe och liknande ord på nätet och då ser jag ändå betydligt yngre ut än min riktiga ålder. Tjejer i grannskapet har bara jämnåriga pojkvänner.

Gillar inte tjejer äldre killar längre?

Svar på frågan i rubriken: vad tjejer gillar går inte i trender. Så svaret är: jo, många.
Citera
2025-08-20, 18:29
Bannlyst
har bara varit i bättre relationer med snubbar 6-8 år äldre än mig.. prova en "jämnårig"
fy fan
men problemet nu för mig e at killana som jag mest dras til verka lida av åldersnoja och tror sig va för gamla för mig nu.var inte så när ja va 20nåtning
Citera
2026-04-05, 14:38
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaryfoot
Nej, det var en fluga. I alla fall om man frågar kvinnor. De säger att män måste sluta inbilla sig att unga tjejer attraheras av dom.

Jag är snart 50, klär mig hyfsat medvetet (försöker inte följa så mycket trender utan kör en mer värdig och lagom uppklädd stil, typ chinos, skjorta och kavaj ibland) och tränar 3 ggr i veckan. Har väl i alla fall i yngre dar fått höra att jag ser bra ut.

När jag var med en kompis på en bar för en tid sen var det nästan absurt. Vi stod bara och snackade men det kom fram 3 st tjejer i åldern 25-29 och raggade på mig, under ett tidsspann på typ 4h. En antal på min kompis också. 2 av 3 var rätt snygga. Jag raggade verkligen inte alls medan de typ trängde sig fram i vimlet.

Gick hem den kvällen med en skaplig ego-boost.

Det verkar motsäga din tvärsäkra slutsats.
Citera
2026-04-05, 15:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Jag är snart 50, klär mig hyfsat medvetet (försöker inte följa så mycket trender utan kör en mer värdig och lagom uppklädd stil, typ chinos, skjorta och kavaj ibland) och tränar 3 ggr i veckan. Har väl i alla fall i yngre dar fått höra att jag ser bra ut.

När jag var med en kompis på en bar för en tid sen var det nästan absurt. Vi stod bara och snackade men det kom fram 3 st tjejer i åldern 25-29 och raggade på mig, under ett tidsspann på typ 4h. En antal på min kompis också. 2 av 3 var rätt snygga. Jag raggade verkligen inte alls medan de typ trängde sig fram i vimlet.

Gick hem den kvällen med en skaplig ego-boost.

Det verkar motsäga din tvärsäkra slutsats.

Min?
Citera
2026-04-05, 15:37
Medlem
Runt 18-årsåldern är många tjejer nyfikna på äldre män men när de blivit nåt år äldre så brukar de ha tappat den där nyfikenheten.
Man kan ju fundera på varför.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in