2022-09-12, 10:24
Medlem
Du behöver inte förstå vad som är det fina eller bra med det. Däremot kanske du kan öva på att förstå att människor tycker olika och uppfattar världen olika. Och att ibland är din egen uppfattning om något inte speciellt relevant.
Citera
2022-09-12, 20:29
Medlem
Jag är missbrukare (ren nu) psykisk ohälsa, dålig ekonomi, lever på bidrag, från landet. Har inga tatueringar 🤷‍♀️
Citera
2022-09-13, 07:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Corrosion
Tatueringar säger absolut ingenting eftersom var och varannan under 30 har det numera.

Hur kommer det sig att så många dels skaffar sig tatueringar, dels betalar stora summor pengar för det, dels lägger ned sin tid på att ha en människa som sticker färgade nålar in i huden på en? Värst är nog det det där med hur lång tid det tar samt detta att ha en tomte som tar på en och sticker nålar i en. Bara tanken känns bögig. Hellre då iallafall en snygg thailändska som tatuerar en istället för att någon mager knarkare eller knuttetyp med skägg sitter där och gör det.
Senast redigerad av Rysktriumf 2022-09-13 kl. 07:37.
Citera
2022-09-14, 01:04
Citat:
Ursprungligen postat av Rysktriumf
Hur kommer det sig att så många dels skaffar sig tatueringar, dels betalar stora summor pengar för det, dels lägger ned sin tid på att ha en människa som sticker färgade nålar in i huden på en? Värst är nog det det där med hur lång tid det tar samt detta att ha en tomte som tar på en och sticker nålar i en. Bara tanken känns bögig. Hellre då iallafall en snygg thailändska som tatuerar en istället för att någon mager knarkare eller knuttetyp med skägg sitter där och gör det.

Varför frågar du mig?
Citera
2022-09-16, 18:35
Medlem
Har tatuerat både läkare, advokater, banktjänstemän, chefer, framgångsrika egenföretagare osv.
Citera
2022-09-16, 20:36
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rysktriumf

Kanske för den bögiga knarkaren vet vad fan han sysslar med.
Citera
2022-09-17, 13:41
Medlem
Marakecas avatar
Tja, inte vet jag om det stämmer, men utgår jag från mig själv stämmer det inte. Sex år på högskolan, akademiker, god ekonomi, bra boende, helt okej bil och vänner med samma livsstil. Jag är visserligen inte fulltatuerad men har några stycken. Det kan inte vara så att du är lite fördomsfull nu? Synen på tatueringar har för övrigt ändrats och spridits inom i stort sett alla samhällsklasser, det kan vara så att du behöver lämna 1954 och kliva in i nutiden. Vad har du själv som otatuerad hjälte åstadkommit?
Citera
2023-02-22, 15:29
Själv undrar jag hur vanligt det är med ADHD - både bland tatuerade och tatuerare.
Det är nog många med ADHD-drag som på impuls gaddar sig; och det är nog många med ADHD-drag som dras till detta jobb där "ingen dag är den andra lik" och där man får jobba med händerna och zoona ut.

Det enda positiva med tatueringar är att folk som gillar att rita får chans till jobb. Problemet är dock att som tatuerare så förstör man lätt ryggen så i längden är det väl inget man orkar syssla med? Är väl bättre att omskola sig till digital illustratör/grafiker/animatör/CG/FX?
Citera
2023-02-22, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Tatueringar kanske sa mycket för 40 år sedan. Idag säger de inte speciellt mycket. Sen är det naturligtvis så att man kommer att kunna se vissa mönster om man undersöker det, men i de allra flesta fall kommer man helt enkelt hitta det man letar efter. Så kallad confirmation bias.

Något som däremot säger jävligt mycket om en människa är att de går omkring och dömer folk på rätt lösa grunder, så som du gör.

Har inga tatueringar själv, men om jag skulle skaffa det så skulle det vara för att jag vill ha det. Åsikter från sådana som dig berör mig inte överhuvudtaget. Ärligt talat så skulle jag faktiskt kunna skaffa en tatuering enbart i syfte att avskräcka folk som dig.

+1
Citera
2023-02-22, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halv8hosmig
Jamen gå och gör det. Vi hög status människor spelar inte i er liga ändå.

Vad e det som får dig att tro att du e högstatus om du sitter här inne o förbittrar livet övet inget? Har du nånsin gått din egna väg? Lr e de föräldrarnas ord som gäller? Kasst e de oavsett vilket.. för de e samma fördömmande tankar andra har om dom som föddes me silversked i munnen. Kanske borde du ist finna dig själv o lära dig att dina tankar o känslor väger mer än va folk vill? Bara en tanke..
Citera
2023-02-22, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tem34
Själv undrar jag hur vanligt det är med ADHD - både bland tatuerade och tatuerare.
Det är nog många med ADHD-drag som på impuls gaddar sig; och det är nog många med ADHD-drag som dras till detta jobb där "ingen dag är den andra lik" och där man får jobba med händerna och zoona ut.

Det enda positiva med tatueringar är att folk som gillar att rita får chans till jobb. Problemet är dock att som tatuerare så förstör man lätt ryggen så i längden är det väl inget man orkar syssla med? Är väl bättre att omskola sig till digital illustratör/grafiker/animatör/CG/FX?

Återigen igen, idioti o okunskap.. man tatuerar sig oftast för att man har de intresset, likväl som nån samlar på kapsyler, lr vill dömma andra
Citera
2023-02-22, 19:21
Bannlyst
Tatueringar finns för att det ska stå på varje feminist panna vem hon tillhör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in