2006-06-30, 12:07
Medlem
dumkopfs avatar
För ungefär en vecka sen började jag känna en stickande känsla i tungspetsen, ungefär som när man bränt sig på för varm mat, och tänkte att jag förmodligen bränt mig på morgonkaffet eller så. Ett par dagar senare var "smärtan" dock kvar, och tungspetsen rödare än brukligt. Nu, ca en vecka senare är tungspetsen inflammerat röd och jag har små vita utslag där.

Vad kan det här vara? Kan det vara så att jag helt enkelt har bitit mig i tungan i sömnen, trots att jag aldrig gjort det förut?
Citera
2006-06-30, 12:18
Medlem
exerds avatar
Kan var svampinfektion. Finns sugtabletter på Apoteket.
Citera
2006-07-01, 20:05
Medlem
Jag hade samma problem för ett tag sen..Det gick över av sig självt på ca en vecka. Problemet uppstod efter en rejäl fylla
Citera
2006-07-02, 11:00
Moderator
ofays avatar
det är säkert en irritation i papillerna på tungspetsen, man kan få så om man ätit mycket salt eller sött.
Kan också vara afteblåsor.
Är beläggningen vit och ej går att skrapa bort kan det vara candidos

köp xylocainsalva på apoteket, det bedövar och avvakta
Citera
2006-07-02, 12:42
Medlem
Ratzoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dumkopf
För ungefär en vecka sen började jag känna en stickande känsla i tungspetsen, ungefär som när man bränt sig på för varm mat, och tänkte att jag förmodligen bränt mig på morgonkaffet eller så. Ett par dagar senare var "smärtan" dock kvar, och tungspetsen rödare än brukligt. Nu, ca en vecka senare är tungspetsen inflammerat röd och jag har små vita utslag där.

Vad kan det här vara? Kan det vara så att jag helt enkelt har bitit mig i tungan i sömnen, trots att jag aldrig gjort det förut?
----------------------
Jag tror du har drabbats av AFTE. Mer info här:
http://www.helhetsdoktorn.nu/afte.htm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in