Resultat: Vem hoppas du vinner årets Robinson?
Alex
19,91%
90 röster
Sandra
0,88%
4 röster
LO
14,60%
66 röster
Kristoffer
9,51%
43 röster
Helen
56,64%
256 röster
Isabella
3,54%
16 röster
Martin
2,88%
13 röster
2022-12-08, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Dålig förklaring.
För det första är det mesta riggat innan.

För det andra, om det nu skulle ta sån tid som du skriver, hade han ju kunnat gå tillbaka och hämta den.

Han är där i en enda sak, en tävling.
Då håller man koll på en sån sak.

Du har säkert rätt i att det mesta är riggat redan innan, men det betyder inte att deltagarna kommer till platsen först när filmningarna påbörjas.

Nu minns jag inte var jag läst det, men nån av deltagarna har sagt att de som kör båtarna inte får köra när det är mörkt. Det betyder att deltagarna stannar på "Örådsstranden" till nästa morgon och att de kommer dit redan innan örådet. Så det fanns garanterat tid att fixa till en ny immunitetsförstörare (kanske av produktionen), och produktionen låter knappast heller någon åka tillbaka och hämta något bara för att det glömts kvar på stranden.
2022-12-08, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskel
Det finns gränser för hur man beter sig mot andra människor även om det är en tävling. Hur man kan sitta som Sandra och ta emot en immunitet som man tar emot just för att Helen ska kunna bli av med den hon har kvar för att sedan alla tillsammans rösta ut henne.. Jadu, om du hade klarat av det så är du en kallare människa än jag.

Klart du hade gjort det, alla ogillar Helene, det finns en anledning till detta. Det handlar inte om mobbning, bara att man har redan skickat människan 2 gånger & hon verkar ha drag av psykopati. Hon har fått sin chans & tyvärr är det jävligt svårt att ändra folks åsikter om man redan visat vem man är innan. Du kan välja att skicka en av 6 människor som du verkligen gillar, eller så försöker du skicka 1 människa som både du & alla andra ogillar, det är rätt lätt val men man försöker dunka iväg i så fall.
2022-12-08, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sarajevo
Teorier: Kris gjorde det med flit för att han såg Andreas som ett större hot än Helen/mindre värdig än Helen eller Helen bara mer värdig att vara kvar än några andra.

Alternativt och mer troligt: Andreas kände viss ånger och ville hem, produktionen såg därför sin chans att tvista till det hela tillsammans med Kris, och Andreas var vetande om det hela tiden, därför gav han bort sin immunitet också. Därav Andreas prat om ”Judas” hela tiden.

Eller en annan teori kan vara att både Alex och Kristoffer planerade denna fadäs ihop...de skojade ju friskt om att han inte skulle tappa den och hålla hårt i den...Alexander vet vi är villig att hugga sina närmsta i ryggen så som han gjorde med Homa till exempel. Andreas var utan tvekan största hotet han mer eller mindre nästan vann varje tävling de hade...så varför ta ut Helen då inför finalen när man kan passa på att ta ut den starkaste istället och sen låtsas som man inte har nåt med det att göra. Att han sen "förlåter" Kristoffer som sitter och gråter i sin "offerkofta" är väldigt skumt, hade fan varit mer förbannad på honom än Helen i det läget, så det talar nästan mer för att Alex kan ha nåt att göra med det.
2022-12-08, 22:30
Medlem
Leeanns avatar
En tanke som slog mig… om jag nu upptäckt att jag tappat immunitetförgöraren så hade jag ju meddelat de andra på ngt sätt så de iaf kunde förbereda sig. Nu såg alla så chockade ut… jag tror han fejkar. Han och Helen fick tid själva när de andra var borta och då kom han på andra tankar.
2022-12-08, 22:31
Medlem
Pundaren som är så noga med att man ska stå upp för sig själv och vara ärlig bara raderar kommentarerna på sin instagram inom några minuter när man skriver något som inte faller honom i smaken. Har blivit mer vuxenmobbning i robinson för varje säsong känns det som. Nu får man hoppas Helen tar sig hela vägen 🤘
2022-12-08, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heebu
Du har säkert rätt i att det mesta är riggat redan innan, men det betyder inte att deltagarna kommer till platsen först när filmningarna påbörjas.

Nu minns jag inte var jag läst det, men nån av deltagarna har sagt att de som kör båtarna inte får köra när det är mörkt. Det betyder att deltagarna stannar på "Örådsstranden" till nästa morgon och att de kommer dit redan innan örådet. Så det fanns garanterat tid att fixa till en ny immunitetsförstörare (kanske av produktionen), och produktionen låter knappast heller någon åka tillbaka och hämta något bara för att det glömts kvar på stranden.
Ok visste inte att de tog båt.

Men jag kan ju tycka det är otroligt klantigt att inte hålla reda på den där "förgöraren"...
Han är där för en enda sak.
En tävling.
Att då inte hålla reda på en så pass viktig sak i sammanhanget är ju isf helt otroligt korkat.

En annan sak man funderar på är ju hur Andreas bara kan komma på tanken att ge bort sin immunitet till Alex..?
Är det inte en tävling?
Då ger man väl inte bort den till en konkurrent?
Nu fick han ju betala ett högt pris för detta..
Senast redigerad av Bollenrullar 2022-12-08 kl. 22:36. Anledning: felstavat
2022-12-08, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DoktorNo
Jag utnämner härmed Värmlänningen till den Mest blåsta deltagaren i Robinson genom tiderna.

Visst, det har varit med ett oräkneligt antal idioter i Robinson genom åren som förtjänar titeln men han är den enda som tagit sig så långt och sen frivilligt gett bort en säker plats i finalen

Det måste ju ha varit rätt skönt för de andra att bli av med den där snackpåsen. De slipper dessutom se hans nakna underkropp resten av tiden på ön.

Ja, han verkar ju lite ... annorlunda, Rump-Nisse!
2022-12-08, 22:35
Medlem
0Z8Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soulmatexx
Förmodligen av samma anledning alla vänt sig mot Helene, de är båda starka individer som inte ställer sig i ledet med de andra. Dessutom kan det nog sticka i grabbarnas ögon att de är kvinnor och självständiga. Gooooo Helene!❤️
Ugh där kom en till… sluta med erat kvinnor å självständighet å sårade mans egon.. vet att det ligger i tiden att analysera det utefter sådana enkla analysverktyg men bara sluta..
2022-12-08, 22:36
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heebu

Varför skulle produktionen hjälpa till och fixa en ny immunitetsförstörare? Om du tappar bort din trisslott, kan du då rita en ny eller be Svenska Spel hjälpa till att leta? Så otroligt fåniga förslag och äntligen hände det något som var riktigt roligt i dokusåpan. Enda gången jag ser ett avsnitt 2 gånger. Nu vill jag se sen att pundarens temperament som förmodligen både fru och barn har sett. Man kan inte bli så galen som han blev för att Helene råkade säga "man" istället för "jag". Otäck dävla människa.
Senast redigerad av ziggarillen 2022-12-08 kl. 22:47.
2022-12-08, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bollenrullar
Ok visste inte att de tog båt.

Men jag kan ju tycka det är otroligt klantigt att inte hålla reda på den där "förgöraren"...
Han är där för en enda sak.
En tävling.
Att då inte hålla reda på en så pass viktig sak i sammanhanget är ju isf helt otroligt korkat.

Jag håller med om att det var klantigt och funderar lite om det var medvetet. Får man tro Hänt så var det kanske så att han tröttnat på Andreas.
2022-12-08, 22:38
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Putther
Pundaren som är så noga med att man ska stå upp för sig själv och vara ärlig bara raderar kommentarerna på sin instagram inom några minuter när man skriver något som inte faller honom i smaken. Har blivit mer vuxenmobbning i robinson för varje säsong känns det som. Nu får man hoppas Helen tar sig hela vägen 🤘
Skriv att han ska läsa på flashback. Då får han sanningen och borde inte gå omkring och tro att han är någon slags hero. En nerdekad gammal knarkare endast som visat prov på varför man ska hålla sig från droger.
2022-12-08, 22:39
Medlem
De där va ju helt klart uppgjort.

Först så får kris ta imot imunitetsförstöraren. Då säger Alex något i stil med "tappa inte bort den på vägen/glöm den inte till örådet".

Sen kommer Kris dit med Sveriges största hål i fickan. Dök de där hålet upp helt plötsligt? Eller Viste han om att de va ett hål där? Varför Isåfall la han den där i.
Sen har han alltså påvägen till örådet hunnit med att göra en "ny". Med snäckor och tråd. Som kom vart ifrån? 🤔
Bullshit. Snyggt spelat. Nu slipper man se Andreas, den dryga jäveln i rutan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in