Alla är inte bra på balans, precis som att alla inte är starka. Sedan kan fysiska tävlingar vara annat än styrka.
Blir en stor skillnad att stå stilla jämfört med att gå på en small planka/stock. Självklart kan inte alla vara bra.
Dagens tävling då förlorade många pga de tappade fokus.
Om du lyssnat på vad Helen har sagt, Helen tycker att man ska kämpa för att få en immunitet, tolkar det som hon inte kommer ge bort en immunitet.
Alla utom L-O har röstat ut Helen. Varför skulle hon ge den till någon av de som har röstat på henne?
L-O som är svag på nästan alla tävlingar, detta fattar Helen. Helen har ingen anledning att ge honom den då ingen kommer rösta på L-O.
Men snälla rara jag har hört att hon tycker att man skall kämpa för sin immunitet ja.
men jag har även i åtanken att hon sade att hon hade kunnat tänk sig att dela köttbiten med alla om hon vann den så man blir såklart rädd över att hon ev ska göra bort sig. Hon behöver vara girig.
När hon säger ”det ska bli kul att få röra om i grytan och kunna påverka ett örråd” hur fan tolkar du det? Jag tolkar det som att hon eventuellt kommer göra någon immun för hur skall hon annars kunna ”röra om i grytan” nej ush. Känns inte bra alls
ADHD såklart. Och Helen är en högfungerande autist, det är därför folk får the creeps av henne utan att kunna sätta ord på det de känner. Hon kommunicerar inte riktigt som andra.
ADHD såklart. Och Helen är en högfungerande autist, det är därför folk får the creeps av henne utan att kunna sätta ord på det de känner. Hon kommunicerar inte riktigt som andra.
Yes, riktigt dampbarn är Resmark. Ja, med Helen kan man tänka på Sheldon Cooper Bigbang theory, förstår sig inte på sociala tillvaron och varför människor ska ha känslor och prata om eller göra oviktiga saker. Lite som en robot. Värmland är för korkad för att förstå det.
Det enda som skulle göra finalveckan värd att titta på är om Helene lyckas ta sig dit. Men tyvärr kommer hon väl att ge bort sin andra immunitet eftersom ingen berättar för henne om immunitetsförgöraren.
Men tänk om hon tar en tredje immunitet? Då finns det flera som kan vinna på att berätta för henne för att be henne om en av hennes tre immuniteter och då har hon ändå två kvar. Det vore väl en skön tvist!
Hoppas innerligt att fina Helen är lite egoistisk nu och behåller bägge immuniteterna själv. Och att hon fattar att något är i görningen när smörandet för henne börjar.
Givetvis är det vi får se inte hela verkligheten men jag har väldigt svårt för när det blir alla mot en utan att man kan se någon direkt anledning. Hade Helen betett sig uppenbart illa hade jag kunnat förstå men inte nu.
Kommer isåfall Pundarn hugga Chris i ryggen? Det är trots allt Pundarn som sitter på immunitetsförgöraren och Chris är nog den starkaste.
Vill i tillägg säga att jag inte har något som helst förakt mot Alexander på grund av hans historia, jag tycker bara smeknamnet låter roligt när man raljerar. Och jag tror Alexander har tillräckligt med distans för att kunna ta det om han skulle läsa här.
Senast redigerad av PopsSuperKropp 2022-12-07 kl. 08:26.
Buhu de kör en tävling som passar deltagare som har balans och de delar ut trasiga tändstål... Allt för att gynna henne.
Hör du inte själv vad korkat det låter?
Ganonito har en fixering vid Helene. Jag tycker att det finns flera som är värda att vinna Robinson men tycker att det vore synd om en som har visat en sån viljestyrka och vunnit så mycket så här långt skulle röstas ut. Men nu är reglerna sådana och jag kommer givetvis att acceptera om så sker. Jag förstår inte hur några (numera rätt få) i den här tråden orkar ägna så mycket skärmtid åt att försöka förklara för oss andra varför just Helene inte en av dem som skulle ges en sportslig chans att vinna. Det är enbart tröttsamt att läsa de inläggen.
Patetisk vuxenmobbing mot Helen som är en given finalist. Hoppas Kris tar sunt förnuft till fånga och berättar om förgöraren. Mer kan man inte tro om de andra.
Martin, hoppas hans tjej gör slut när hon ser på TV vilken misogyn jävel han är.
Det är en annan typ av balans. Detta var statisk balans. Sedan klarade ju hon den tävlingen, eller hur? Och produktionen har favoriserat deltagare förut. Så varför skulle de inte göra det den här gången om de misstänkte att någon skulle bli en tittarfavorit, eller i det här faller, Flashbackfavorit?
Du vet om att tävlingen spelades in långt innan den sänds i tv och innan den här tråden startade på Flashback och således lite svårt att favorisera någon som blivit populär bland tittare eller expertkommentatorer på Flashback?
Om du lyssnat på vad Helen har sagt, Helen tycker att man ska kämpa för att få en immunitet, tolkar det som hon inte kommer ge bort en immunitet.
Alla utom L-O har röstat ut Helen. Varför skulle hon ge den till någon av de som har röstat på henne?
L-O som är svag på nästan alla tävlingar, detta fattar Helen. Helen har ingen anledning att ge honom den då ingen kommer rösta på L-O.
Tyvärr tror jag hon kommer ge bort den, om inte Alex måste spela ut förgöraren innan hon väljer vem hon ger bort den till.
Helen är för snäll. Hon ville t.ex. dela köttet med hela gruppen trots hur de är mot henne. Hon gav även Bella och Sandra en chans att vara med i en pakt när de varit dumma mot henne i gränslandet. Hon säger att hon försöker tänka positivt jämt och har själv sagt när hon kom in nu andra gången att hon inte har agg mot någon.
Jag tror att hon ger den till Bella för hon är oftast den som pratar med Helen i avsnitten, när Helen pratar med grabbarna är det bara klagomål från deras håll. Sandra pratar hon väl inte ens med. Men alla kommer nog börja smöra för Helen nu.
En annan sak angående dela med sig av saker, LO såg inte så glad ut när Alex började dela med sig av colan. LO sa ju även att han inte hade delat med sig köttet så varför skulle han dela på ostbågarna och colan? Det måste vara Alex påhitt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!