• 3
  • 4
2022-08-02, 16:38
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ApanAbdulla
Sharia är vad dom flydde ifrån ej svenska lagar. Svenska lagar är mesiga. Dom fruktar bara sharia. Hade fungerat jättebra.
Svinbra. Problemet är bara att vi inte kan ha parallellsamhällen. Om en icke-muslim snattar hos en muslim, ska svensk lag eller sharia gälla då?

Det finns heller inget som hindrar Imamen att slå näven i bordet. Om påtryckningar sker inom communityt så skulle föräldrar ta ansvar för sina barn
Citera
2022-08-02, 16:39
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Svinbra. Problemet är bara att vi inte kan ha parallellsamhällen. Om en icke-muslim snattar hos en muslim, ska svensk lag eller sharia gälla då?
Nej en icke muslim hade aldrig fått för sig att snatta.
Citera
2022-08-02, 16:41
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Jag försöker bara lösa våra problem genom sharia, vi svenskar kan förhålla oss till våra egna lagar samt regler.

Jag tror definitivt många hade slutat med det kriminella om den lokala imamen slog näven i bordet.
Det kan vara så, men då är det imamen och inte sharia. Egentligen anser jag att det är hela deras samhällen som gäller. Vill de som grupp, inte bli sedda som kriminella och muslimska extremister, bör de vuxna i de här samhällena ta tag i det själva. De som bor där. Så på det sättet anser jag att du har rätt.
Men vi kan inte ha en massa enhänta invalider att försörja också.

Sen är varken mordfrekvens eller kriminalitet lägre i muslimska länder, trots deras sharialagar.
Men som jag brukar säga, situationen här är skapad.
Citera
2022-08-02, 16:45
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Det kan vara så, men då är det imamen och inte sharia. Egentligen anser jag att det är hela deras samhällen som gäller. Vill de som grupp, inte bli sedda som kriminella och muslimska extremister, bör de vuxna i de här samhällena ta tag i det själva. De som bor där. Så på det sättet anser jag att du har rätt.
Men vi kan inte ha en massa enhänta invalider att försörja också.

Sen är varken mordfrekvens eller kriminalitet lägre i muslimska länder, trots deras sharialagar.
Men som jag brukar säga, situationen här är skapad.
Sverige tog inte hit riktiga araber det är statslösa kriminella familjer, då utrikespolitiken går hand i hand med tattarna.
Citera
2022-08-02, 16:57
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Sverige tog inte hit riktiga araber det är statslösa kriminella familjer, då utrikespolitiken går hand i hand med tattarna.
Vet inte om jag håller med. De har gjort sig själv statslösa genom att slänga sin papper och ljuga om vilka de är. Har själv varit på utrikeshallen på Arlanda för ett antal år sedan och sett en papperskorg full med slängda pass, förmodligen för de inte kunde eller hann spola ned mer, då det var stopp i de flesta toaletterna. Men inte den jag valde att använda, som tur var.
Citera
2022-08-02, 17:15
Medlem
Muslimerna får gärna ha sharialagar sålänge vi svenskar slipper det.
Citera
2022-08-02, 19:34
Medlem
immenhusens avatar
Det fungerar inte där, så varför skulle det fungera här?

/AI
Citera
2022-08-02, 19:58
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av immenhusen
Det fungerar inte där, så varför skulle det fungera här?

/AI
Vad menar du inte fungerar. I Saudi Arabien fungerar det alldeles utmärkt.
Citera
2022-08-02, 19:59
Medlem
ApanAbdullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Vet inte om jag håller med. De har gjort sig själv statslösa genom att slänga sin papper och ljuga om vilka de är. Har själv varit på utrikeshallen på Arlanda för ett antal år sedan och sett en papperskorg full med slängda pass, förmodligen för de inte kunde eller hann spola ned mer, då det var stopp i de flesta toaletterna. Men inte den jag valde att använda, som tur var.
Nej alla klaner vi har nästan är statslösa kurder. Många nya från Syrien med finns dock Somalia med. Islam förenar dom. Dom har alltid hatat staten då dom var förtryckta.
Citera
2022-08-02, 20:33
Medlem
undercover-racists avatar
Det hade nog fått stopp på den skenande brottsligheten utan att inskränka i allas integritet och rättigheter.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in