2022-08-02, 05:29
Medlem
morgans-skors avatar
Köpte just en hållare för hushållspapper... men jag började just undra vad fan man ska med dem till?

Håshållspapper står fint utav sig själv när de är fulla och kan läggas ner när de börjar ta slut. Vad ska man med hållare till hushållspapper till egentligen?

Visst är det lite lättare att ta ark med en hand dock.. men är det värt det? Hushållsrullshållare är väl bara ännu en skräpig pryl att samla på?

Vill man ha det vackert när man har gäster så kan man ju bara ställa fram en fint förpackad hög servetter. Finns ju servetter med fina pappersförpackningar.
Citera
2022-08-02, 05:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morgans-skor
Köpte just en hållare för hushållspapper... men jag började just undra vad fan man ska med dem till?

Håshållspapper står fint utav sig själv när de är fulla och kan läggas ner när de börjar ta slut. Vad ska man med hållare till hushållspapper till egentligen?

Visst är det lite lättare att ta ark med en hand dock.. men är det värt det? Hushållsrullshållare är väl bara ännu en skräpig pryl att samla på?

Vill man ha det vackert när man har gäster så kan man ju bara ställa fram en fint förpackad hög servetter. Finns ju servetter med fina pappersförpackningar.
Beror på vilken sort man har. Det enda som fungerar hos oss är den här Torky https://www.torkyonthego.se/, det ska vara rullar där man tar pappret inifrån i rullen. Allt annat gör att man måste använda båda händerna i något moment och/eller kladdar ner mer än man håller rent.
Citera
2022-08-02, 05:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittOchDittKonto
Hushållspapper är för bögar, själv har jag en större heterorulle på ett stativ jag meckat dit i städskåpet.
Måste man alltså öppna städskåpen när man ska torka ur stekpannan, snyta ett barn, torka bort matrester! Praktiskt att öppna städskåpet med kladdiga händer.
Men fungerar det i din familj så är det väl bra.
Citera
2022-08-02, 05:43
Medlem
NissanMicra1988K10s avatar
Hushåll papper, toapapper, sängbordspapper, våtservetterpapper....

Jag köper inte toapapper eller sånt fånigt papper överhuvudtaget, dåligt för miljön samt så kostar det med onödigt med pengar.
Citera
2022-08-02, 05:50
Medlem
MittOchDittKontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farmor52
Måste man alltså öppna städskåpen när man ska torka ur stekpannan, snyta ett barn, torka bort matrester! Praktiskt att öppna städskåpet med kladdiga händer.
Men fungerar det i din familj så är det väl bra.

Ja det funkar perfekt.
Citera
2022-08-02, 05:53
Medlem
Om du är skitig eller kladdig på båda händerna är det lättare att rulla av pappret om den står i en hållare utan att kladda ner mer än du ska använda, annars måste du ju använda en hand för att hålla rullen/hålla emot för att kunna riva och då går det mer papper.
Citera
2022-08-02, 05:56
Medlem
Jag har en vacker hållare i svart smide i mitt kök. Blir glad när jag ser den OCH så har jag alltid en rulle på plats och den behövs absolut HELA tiden.
Citera
2022-08-02, 07:18
Medlem
Milldues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babyspenat
Jag skiter och hoppar in i duschen efteråt. Ekonomiskt som bara den! Även hygieniskt

Varmvattnet du använder är nog betydligt dyrare än lite papper.
Dessutom enormt slöseri av vatten som är en global bristvara.

Lär bli en hel del duschar om du har "rännskita" och får gå på dass 10-15ggr på en dag.
Citera
2022-08-02, 07:21
Medlem
Hussefars avatar
Mycket riktigt. Totalt onödigt och fult med hållare. Skräp.

Vi har en gigantisk rulle framme som är köpt på Lidl. Håller i en vecka. Bunkra några sådana och du/ni klarar er minst en månad. Magiskt.
Citera
2022-08-02, 08:57
Medlem
tastass avatar
En fördel med en hållare på diskbänken är att rullen inte suger upp vätska när man slabbar med något, men det kan man lika gärna lösa med att förvara rullen annorstädes.
Citera
2022-08-02, 09:13
Medlem
Hushållspapper är helt meningslöst och behövs inte. Tvätta händerna snabbt under kranen istället och använd en kökssläng.
https://billiga-arbetsklader.se/karlowsky-koekshandduk-10-pack-vit-blaa/p-ZxlcxvzRxU6DfUYWH1rV7A?gclid=CjwKCAjwlqOXBhBqEiwA-hhitAO2OqiG4GgMLc94Ybs8t4LGmz3M8KljRnyi2XZacWdWE oVKlPcIKxoC_5MQAvD_BwE
Citera
2022-08-02, 09:49
Medlem
Jag kör på Edets Extra toarullar som jag har placerat på strategiska platser i lägenheter. Har nog inte köpt hushållspapper sen Adam var länsman.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in